Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-s 10-22 mm goede keuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-s 10-22 mm goede keuze?

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
    Bij deze staat de Canon EF-s 10-22 mm f3.5-4.5 USM in bestelling. Besteld bij camera-expres+ de zonnen kap en een gratis tasje voor de lens
    Gij gaat daar veel plezier aan beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Behalve de naam Canon heeft de Sigma dat allemaal ook....

Klopt ! alleen kan de Sigma optisch nog een serieus puntje zuigen aan die Canon , afhankelijk van hoeveel je zo'n lens gebruikt kun je de keuze maken.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

En vandaag mocht ik hem eindelijk ontvangen

Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

Comment

veel plezier er mee, zit zelf ook te denken breder dan mijn 17-40mmL te gaan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De EF-S 10-22mm is inderdaad een geweldige lens, Bouk, zij het dat ik die lens niet elke dag kan gebruiken. De weidse landschappen waar jij je vaak vertoeft vragen om een dergelijke lens!

De landschapsfoto's die ik genomen heb op De Liereman tijdens een BD Shooting Day op zondag 19 oktober 08 (zie forumonderdeel Shooting Day Foto's zijn met die lens gemaakt. Er waren trouwens verschillende BD'ers (o.a. woolfie), met een EF-S 10-22mm.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb deze lens ook onlangs gekocht en mij absoluut niet beklaagd bij onze vakantie in New York! Fantastische lens

Comment

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Ik mis toch soms mijn sigma 10-20. Je kon daar zeer leuke effecten bij verkrijgen.
                Last edited by ducaudi; 23 oktober 2008, 17:58.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Ik heb de 10-22 mm van Canon sinds een half jaar. Het is leuk om te ontdekken wat kan en wat niet kan. Meestal fotografeer ik met F9. Dat levert mooie resultaten. Op 10 mm een kasteel fotograferen draait soms uit op een teleurstelling. Maar verander eens van compositie ga verticaal ipv horizontaal. Ga eens goed close. Nee nog dichterbij. Met name luchten, landschappen zijn goed te doen op 10 mm. Wolkenluchten, zonsondergangen en HDR. Speel met dit objectief. Je zult er geen spijt van krijgen. Waarschijnlijk raak je er net als ik bijna aan verslaafd. Mijn advies koop de Canon. Het is net als bij auto's. Die Toyota is net zo goed als een Mercedes maar je rijdt wel in een Toyota. Dat voelt dus niet goed. Koop de Mercedes, koop de Canon.

Gr
                  Steven

Comment

Mooi pleidooi voor een uwa (en specifiek die van Canon ) Dank ook voor de tips. Mocht je er nog hebben, laat maar komen!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      veel plezier er mee, zit zelf ook te denken breder dan mijn 17-40mmL te gaan.
                      grt,bouk.
                      Das een gekke keuze vind ik. Jij die daar zo weids woont hebt zeker genoeg aan die lens van je..
                      Je past je aan de lens aan en niet andersom vind ik..Allez das mijn gedacht he?

Deze is ook met een bredere gemaakt wat ik sterk verwormd vind.

En deze is met de 17-40

Last edited by Jacobs Pascal; 5 juni 2009, 11:33. Reden: Foto bijgeplaatst
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                        die 1mm verschil zal het neit maken denk ik.... 16 tov 22 daarentegen!
                        Pers vindt ik 2.8 belangrijker dan het bereik, die keuze moet je zelf maken.
                        Ik heb een 17 55 2.8 IS, dit sluit perfect aan.

Grts Jan
                        De 11-16 (nauwelijks een zoom te noemen) bestond nog niet toen ik de 10-22 kocht, maar het schijnt een nog scherpere lens te zijn (op flaregevoeligheid na, wat niet onbelangrijk is bij een UWA)
                        Het voordeel van het grotere bereik 10-22 is dat deze lens in bepaalde omgevingen als wandellens kan gebruikt worden
                        Zeer prettige lens, opmerkelijk weinig vertekening
                        Sluit goed aan bij 24-85 of 24-105
                        De lichtsterkte 3.5 tov 2.8 maakt IMO niet veel uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Das een gekke keuze vind ik.
                          heb in een later draadje, mijn mening ook aangepast/herzien.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                          X