Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb zelf ook de EF-S 10-22 van Canon en dit is een schitterende lens.
Zoals reeds aangehaald, de vervorming is minimaal bij deze UWA, en als ik de foto's door DxO haal zijn ze helemaal perfect.
Kleurbalans past trouwens perfect bij mijn 17-55 IS 2.8 lens (de 24-105 is net ietsjes warmer van kleur).
Ben heel tevreden van deze lens, en zoals in een andere post al aangehaald, zelfs op 1/15 nog haarscherpe foto's mee te maken zonder statief of flits.
Ik gebruik ze meestal voor auto's en met een f2.8 ben ik dan helemaal niets, dan is er maar een heel klein stukje scherp, de rest ligt buiten de DOF, dus in mijn geval is de relatieve zwakke lichtsterkte absoluut geen probleem, zit toch meestal op f5.6 tot f8 met deze lens.
Ik gebruik er trouwens de zonnekap van mijn 17-55 op, en zonder donkere hoeken, dus dat is mooi meegenomen (die Canon kapjes zijn al duur genoeg hé) en het zijn allemaal 77mm lenzen dus die dure polar filter kan je ook nog gebruiken, enig minpuntje, die slim UV filters van B&W hebben zo'n dom kapje dat er toch altijd af valt.
Niet aan twijfelen, de EF-S 10-22 is de beste UWA voor Canon crop camera's die je kan vinden.
En Dan nog een vraag waarom is de sigma 10/20 mm zoveel goedkopeer als de canon?
Het is een Canon ...
Zonder zever, je betaalt waarschijnlijk wel een stuk de naam, maar hou er ook rekening mee dat de Canon een USM heeft, 77mm filter formaat kan gebruiken en voor een UWA bijzonder weinig vervorming heeft.
Het is een Canon ...
Zonder zever, je betaalt waarschijnlijk wel een stuk de naam, maar hou er ook rekening mee dat de Canon een USM heeft, 77mm filter formaat kan gebruiken en voor een UWA bijzonder weinig vervorming heeft.
Mark
hmm oke, Ik heb vandaag een sigma 10/20 in mjn hand gehad en zit nu toch te twijfelen of ik voor de canon of sigma moet gaan.
Het is een Canon ...
Mark
De Sigma heeft ook 77mm schroefdraad, en een HSM-motor (dat is ongeveer hetzelfde als de USM van Canon).
De Canon is de beste van de twee, maar ik heb voor de Sigma gekozen omdat die heel wat goedkoper is (ik gebruik die super-breedhoek niet genoeg om er zoveel geld aan uit te geven).
Het is een Canon ...
Behalve de naam Canon heeft de Sigma dat allemaal ook....
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment