Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

    Met FF heb ik geen ervaring en dat zal ook nog wel even achter mij liggen.
    Ben vandaag bij fotohandel geweest om de Tamron te kopen maar deze moest besteld worden.
    Twee fotohandelaars raden me af om een 35-70 te kopen.
    één ervan had ook een staan maar die was veel te duur. (350€ voor de gewone 2.8).
    Ze zeggen dat de 35-70 perfect op een analoog werkt maar dat de kwaliteit op een digitaal toestel naar onder gaat.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #32
      Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

      Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
      Ze zeggen dat de 35-70 perfect op een analoog werkt maar dat de kwaliteit op een digitaal toestel naar onder gaat.
      Dat is dus pure larie . . . de 35-70 werkt echt perfect op alle niet FF Nikon camera's.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Dat is dus pure larie . . . de 35-70 werkt echt perfect op alle niet FF Nikon camera's.
        Zo denk ik er ook over, maar vraag me af waar ze het vandaan halen.
        Weet je de Tamron 17-50 2.8 is niet zo ideaal doordat hij enkel bestemd is voor DX.
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #34
          Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
          Zo denk ik er ook over, maar vraag me af waar ze het vandaan halen.
          Weet je de Tamron 17-50 2.8 is niet zo ideaal doordat hij enkel bestemd is voor DX.
          Dat klopt dus wel, de 28-75 daarentegen werkt perfect, zowel op een crop camera als een FF, de Nikkor 35-70 trouwens ook.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            In vergelijking met de Nikkor 35-70 of de Nikkor 28-70 en 24-70 voelt de Tamron plastiekerig aan, dat kan niet ontkend worden, maar dat verandert niets aan de kwaliteit van de lens he
            ik kocht onlangs de laatste uitgave van de tamron , die is nu uitgerust met ingebouwde motor model A09 , ik heb niet de indruk dat die plastiekerig aanvoel , zou er een verschil in zitten bij de nieuwe ,ze heeft een rubberen gekartelde zoomring en scherptel ring , ik vind het een zeer degelijk objectief

            Comment


            • #36
              Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              ik kocht onlangs de laatste uitgave van de tamron , die is nu uitgerust met ingebouwde motor model A09 , ik heb niet de indruk dat die plastiekerig aanvoel , zou er een verschil in zitten bij de nieuwe ,ze heeft een rubberen gekartelde zoomring en scherptel ring , ik vind het een zeer degelijk objectief
              Koen, heb je al eens een Nikkor 17-55 of 28-70 vastgehad? Ik verzeker je dat je het verschil goed zal voelen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Koen, heb je al eens een Nikkor 17-55 of 28-70 vastgehad? Ik verzeker je dat je het verschil goed zal voelen
                eigenlijk niet ik heb enkel een kitlens 35/80 3.5/5.6 maar kan je niet vergelijken natuurlijk want dat lijkt echt plastiek en weegt ook niets, maar die duurdere objectieven nee, heb wel de 18/55 nog in mijn handen gehad , maar die verschilt niet veel van de tamron, het prijs verschil zal wel ergens in zitten he francis

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                  topglas 35-70 schuifzoom, en lekker gevoel € 250,-

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                    Oorspronkelijk geplaatst door prol66 Bekijk bericht
                    topglas 35-70 schuifzoom, en lekker gevoel € 250,-
                    Waar vind je zo'n lens aan 250€?
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                      Na 3 weken wachten heb ik m'n Tamron in de hand.
                      Nu wat foto's maken en dan kan ik je vertellen hoe deze meevalt.

                      Wil iedereen nog bedanken voor de tips, pro en conta's enz...
                      Thanks BD'ers

                      MVG,
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                        Indien het de versie is with build in motor ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen.
                        Wou er eigenlijk deze week achter gaan maar twijfel enorm en hoe meer ik er over lees hoe slechter... en we weten wat het alternatief kost...
                        Flickr

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                          Hoger in de topic las ik dat iemand de built quality van een Tamron 28-75 OK vond, maar op langere termijn gezien in vergelijking met de Nikon 35-70 is die lens echt vodden.
                          Een hoog percentage van die Tamrons is onjuist gecentreerd. Het voelt ook wat week qua zoom.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            Indien het de versie is with build in motor ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen.
                            Wou er eigenlijk deze week achter gaan maar twijfel enorm en hoe meer ik er over lees hoe slechter... en we weten wat het alternatief kost...
                            De gene die ik heb is met ingebouwde motor (laaste versie).
                            Ik heb de lens nog niet fatsoenlijk kunnen testen, dus daar wil ik nog geen uitspraken over doen.
                            In een topic (weet niet meer welk) zij iemand dat de lens zeer traag was, maar dat vind ik van niet.
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Hoger in de topic las ik dat iemand de built quality van een Tamron 28-75 OK vond, maar op langere termijn gezien in vergelijking met de Nikon 35-70 is die lens echt vodden.
                              Een hoog percentage van die Tamrons is onjuist gecentreerd. Het voelt ook wat week qua zoom.
                              Onjuist gecentreerd, valt dat dan onder garantie?
                              Flickr

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon: AF35-70 2.8 of 28-75 2.8 van Tamron.

                                Daar ik nu al wat foto's gemaakt heb met het objectief kan ik het volgende meedelen:

                                Voordelen:

                                - prijs
                                - Scherp objectief
                                - kleur is mooi
                                - bokeh is mooi

                                Nadelen:

                                - Het is regelmatig voorgevallen dat er geen communicatie meer was tussen objectief en body (fout "F--"). Wanneer je de body aan en uitschakeld werkt alles weer perfect.
                                - bij weinig licht werkt AF soms niet.

                                Besluit:

                                Sinds ik dit objectief heb gebruik ik mijn 18-70 lens veel minder.
                                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                                Comment

                                Working...
                                X