Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de review, want ik zie hoegenaamd niets dat een grote stap voorwaarts is tov de AF-D. Tekend is ook dat mijn Sigma 30mm f1.4 scherper is en meer contrast geeft op f1.4, de randen buiten beschouwing gelaten.
    Ben ook benieuwd hoe de Sigma 50 mm het doet in vergelijk met deze Nikkor....
    Ik hou mijn oude af-d versie ook nog even....
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      De review geeft juist als belangrijkst minpunt, de softness tegen de randen.

      Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de review, want ik zie hoegenaamd niets dat een grote stap voorwaarts is tov de AF-D. Tekend is ook dat mijn Sigma 30mm f1.4 scherper is en meer contrast geeft op f1.4, de randen buiten beschouwing gelaten.

      Toch vreemd en ontgoochelend dat Nikon zo'n high-tech, schitterende en complexe zoomlenzen als de 14-24/24-70 in elkaar kan steken, maar een eenvoudig en meer dan 50jaar oud design van 50mm niet helemaal goed kan krijgen.

      De kost/productieprijs zal er wel voor iets tussenzitten, maar de concurrentie zit niet stil en gaat dan met de pluimen lopen...
      vooral omdat de test in photozone gebeurd is met een APC toestel (D300). Ik ben echt benieuwd hoe die test er zal uitzien met een FF toestel. Mijn mening van 22 september 208 blijft onveranderd.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de review, want ik zie hoegenaamd niets dat een grote stap voorwaarts is tov de AF-D.
        Iedereen tevreden dus

        Comment


        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          WANNEER is die lens nu eindelijk verkrijgbaar in dit apenland? Nu duurt het toch wel heeeel lang hoor
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            WANNEER is die lens nu eindelijk verkrijgbaar in dit apenland? Nu duurt het toch wel heeeel lang hoor
            Dan tik je toch gewoon een AF-D op de kop voor weinig
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Heb de nieuwe 50- 1.4-G nog juist voor de prijsopslag gekocht aan 320 EUR bij DEGreef in Edegem. Is dit de gangbare prijs of niet?

              Comment


              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Is heel zeker gangbare prijs ! Ik heb 345 € betaald in de Zuidstraat, bij Nestor.

                Comment


                • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Pff zeg, is dat normaal dat een lens van nikon zo lang op zich laat wachten???
                  Begint meer en meer vaporware te worden!
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Pff zeg, is dat normaal dat een lens van nikon zo lang op zich laat wachten???
                    Begint meer en meer vaporware te worden!
                    Hier in Duitsland is te toch overal te koop, had ze afgelopen vrijdag nog in de hand.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Hier in Duitsland is te toch overal te koop, had ze afgelopen vrijdag nog in de hand.
                      mvg
                      Antoine

                      Lap, het ligt dus weer aan dit apenland! Waarom moet alles hier toch zo lang duren? In NL liggen ze ook gewoon in voorraad!
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        laten overkomen é!
                        dan heb je ze binnen de week!
                        nikon stuff

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          biedt deze AF-S 50mm eigenlijk veel voordelen ten opzichte van de AF-D 50mm 1.4? Wat zijn de verschillen, en zijn ze het prijsverschil waard?

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                            biedt deze AF-S 50mm eigenlijk veel voordelen ten opzichte van de AF-D 50mm 1.4? Wat zijn de verschillen, en zijn ze het prijsverschil waard?
                            Of t.o.v. de Sigma 50 1.4 (de nieuwe versie dan)....
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              Of t.o.v. de Sigma 50 1.4 (de nieuwe versie dan)....
                              Ook. Die is zelfs nog een tikje duurder dus ik ben benieuwd of de Sigma dat verschil kan verantwoorden.

                              Ik heb het wel vooral over de optische kwaliteit, niet over het feit dat bij een AF-S de AF wél werkt op een D40-D60 en bij een AF-D niet. Voor mijn D80 is dat van geen belang, dus ik zou willen weten of je er een goeie zaak aan doet toch voor de duurdere AF-S te kiezen.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Een vergelijkje tussen de oude AF-D en de nieuwe AF-S:



                                resultaat: iets scherper op f/1.4, iets meer barrel distortion. Ergonomisch een voordeel door de niet-meedraaiende focusring, maar optisch weinig voordeel, en als je geen al te ruim budget hebt is de AF-D de juiste keuze.


                                Ik voel me aangesproken bij die laatste zin

                                Comment

                                Working...
                                X