Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zopas eens een focustest gemaakt zonder correctie, ziet er behoorlijk uit.

    Nikon D3 met de 50mm AF-S f1.4.

    Gemaakt op f1.4 op een afstand van ongeveer 40cm vanaf het objectief.

    Strakke foto maar hij voegt naar mijn mening niets toe aan deze discussie omdat er geen vergelijk is zoals bijvoorbeeld hier: http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=2

    De verschillen tussen de 1.4 AF en de 1.4 AFS (en zelf de 1.8 AF),zijn, denk ik, alleen te zien als je ze naast mekaar zet.
    groet, Rik

    Comment


    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
      Strakke foto maar hij voegt naar mijn mening niets toe aan deze discussie omdat er geen vergelijk is zoals bijvoorbeeld hier: http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=2

      De verschillen tussen de 1.4 AF en de 1.4 AFS (en zelf de 1.8 AF),zijn, denk ik, alleen te zien als je ze naast mekaar zet.
      Sorry, maar het gaat hier niet over scherpte, maar namelijk over de correctheid van de AF, Front of backfocus

      Een gelukkig en voorspoedig 2009.

      Geert.
      Last edited by Guest42; 2 januari 2009, 08:28.

      Comment


      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Sorry, maar het gaat hier niet over scherpte, maar namelijk over de correctheid van de AF, Front of backfocus

        Een gelukkig en voorspoedig 2009.

        Geert.
        Begrijp ik Geert maar zonder vergelijking zegt het niet veel. Hoewel ik overtuigd ben van de kwaliteit van dit objectief zul je de kwaliteit van de correctheid van de AF en front- en backfocus naast elkaar moeten zetten om een goed oordeel te kunnen vormen.
        Jij hebt (had) toch ook de 50 1.4 AF ? Laat het verschil zien.

        De allerbeste wensen voor 2009 !
        groet, Rik

        Comment


        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Is er iemand die 'm eens naast de nieuwe Sigma heeft gebruikt?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Altijd dat zelfde argument...

            Dus volgens uw redenering zijn fotografen al een halve eeuw niet bezig met fotografie omdat ze in de juiste omstandigheden doordacht kiezen voor ISO 50, ISO 800 of ISO 3200 filmrolletjes en nadenken over de lichtgevoeligheid en daaraan verbonden korrel van de film.

            Denk je dat fotografen in 1975 een filmrol die 2-3 stops meer lichtgevoelig was en toch even veel of weinig korrel toonde, volledig links lieten liggen?

            Denk je dat fotografen de voorbije halve eeuw nooit met vergrootglas hun foto's of negatieven van dichtbij bekeken en er de beste, scherpte, zuiverste uit kozen?

            etc...

            etc...
            Etc...etc???

            Tssss... en waar redeneer of denk ik dat dan wel, allemaal?
            Spreek voor U zelve, blaas niet alles zo op en blijf in de context, svp!


            Hier ga ik het dan ook bij laten, wegens te vermoeiend, totaal zinloos en géén tijd!

            Iedereen een gelukkig 2009


            Groetjes
            veronique
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Etc...etc???

              Tssss... en waar redeneer of denk ik dat dan wel, allemaal?
              Spreek voor U zelve, blaas niet alles zo op en blijf in de context, svp!
              Kom dan niet af met zo lege en verkeerde uitspraken.

              Ik erger mij gewoon aan mensen die zeggen dat camera A niet verschilt met camera B, terwijl dit door iedereen aangenomen wordt. En als dan het feitelijke verschil (hier: D3 vs D300 qua ISO) wordt aangehaald, negeert men de feiten en wordt de andere beschuldigd van "niet bezig te zijn met fotografie".

              Nogal een van de pot gerukte uitspraak op een forum als dit, waar men converseert over rubberen statiefpootbeschermers tot borsteltjes om sensors schoon te maken.

              Comment


              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Kom dan niet af met zo lege en verkeerde uitspraken.

                Ik erger mij gewoon aan mensen die zeggen dat camera A niet verschilt met camera B, terwijl dit door iedereen aangenomen wordt. En als dan het feitelijke verschil (hier: D3 vs D300 qua ISO) wordt aangehaald, negeert men de feiten en wordt de andere beschuldigd van "niet bezig te zijn met fotografie".

                Nogal een van de pot gerukte uitspraak op een forum als dit, waar men converseert over rubberen statiefpootbeschermers tot borsteltjes om sensors schoon te maken.

                Hebt u een probleem met "begrijpend lezen" of zo??
                Jez. Christ ...schrijf ik dan, dat er géén verschil is .... NEEN!

                Ook nooit van blind tests gehoord, zeker?
                De uitkomsten waren gewoon hilarisch³ te noemen.

                Ik werk 14 tot 16 uur per dag op: RAW files van "ALLE" merken ... en jij??

                Triestig is dat
                Last edited by Veronique; 4 januari 2009, 18:14.
                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                Comment


                • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                  Hebt u een probleem met "begrijpend lezen" of zo??
                  Jez. Christ ...schrijf ik dan, dat er géén verschil is .... NEEN!

                  Ook nooit van blind tests gehoord, zeker?
                  De uitkomsten waren gewoon hilarisch³ te noemen.

                  Ik werk 14 tot 16 uur per dag op: RAW files van "ALLE" merken ... en jij??
                  Gelukkig niet nee, ik neem liever foto's.

                  Toon mij dan die "hilarische" resultaten, aub. Waar blijkbaar valt uit af te lezen dat een meerderheid de hoge ISO's - genre 1600-3200-6400 - niet kunnen plaatsen onder D3 of D300.

                  Dit forum wordt voornamelijk bezocht door mensen op zoek naar correcte info, bijvoorbeeld bij aankoop van een D3 of D300 en de twijfel daarrond. Of over de nieuwe 50mm AF-S f1.4 - ik wacht nog steeds op vergelijking met AF-D

                  Ik corrigeerde uw uitspraak dat D3/D300, FX/DX weinig verschillend zijn qua ISO-prestaties. Jij reageerde dat iemand die toestellen zo vergelijkt niet met fotografie bezig is. Ik vond dat erover en tot niets bijdragen, ja.

                  Comment


                  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Gelukkig niet nee, ik neem liever foto's.

                    Toon mij dan die "hilarische" resultaten, aub. Waar blijkbaar valt uit af te lezen dat een meerderheid de hoge ISO's - genre 1600-3200-6400 - niet kunnen plaatsen onder D3 of D300.

                    Dit forum wordt voornamelijk bezocht door mensen op zoek naar correcte info, bijvoorbeeld bij aankoop van een D3 of D300 en de twijfel daarrond. Of over de nieuwe 50mm AF-S f1.4 - ik wacht nog steeds op vergelijking met AF-D

                    Ik corrigeerde uw uitspraak dat D3/D300, FX/DX weinig verschillend zijn qua ISO-prestaties. Jij reageerde dat iemand die toestellen zo vergelijkt niet met fotografie bezig is. Ik vond dat erover en tot niets bijdragen, ja.

                    Zucht ...
                    hopeloos
                    U bent een grootmeester in zins en context-vervorming, dat is al zeker.
                    Mijn oplossing is > negeerlijst.
                    Dan kunt ge rustig verder met uw eigen opgeblazen realiteiten.
                    Voor de rest zullen de mensen zelf wel bepalen wie hier de foute (vervormde) info post.
                    Zo simpel is dat!

                    Nog een prettig leven
                    veronique
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Waar is die lens nu te vinden?
                      Er zijn blijkbaar meerdere lenzen niet te vinden van nikon, komt dit door een nakende prijsstijging ofzo?
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Waar is die lens nu te vinden?
                        Er zijn blijkbaar meerdere lenzen niet te vinden van nikon, komt dit door een nakende prijsstijging ofzo?
                        Geen idee, In de US en Frankrijk, waren ze ook niet zomaar op te rapen. (veel backorder)
                        Teveel vraag mss.?

                        Groetjes
                        veronique
                        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Wat is dat verdikke, bij fel tegenlicht (venster) CA ?????? het kan ook voortkomen door reflexie van de blauwe lucht op de lederen zetel en TV, daar het niet voorkomt rond zijn muts, maar zoiets zie ik niet graag.

                          Nikon D3 50mm AF-s 1/400 sec. f2.0
                          Last edited by Guest42; 6 januari 2009, 17:57.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Rond het venster vind ik het nu nog niet zo storend...maakt naar mijn goesting zoiets als de aurora van philips...
                            Wat ik wel straf vind is het rechteroor en de plaats waar de muts van de zwarte achtergrond verdwijnt. Wat is daarmee gebeurd? Het lijkt wel een gemaakt contrast...
                            Net of de foto uitgesneden en geplakt is, op een beetje amateuristische manier...
                            Last edited by Djonah Inc.; 7 januari 2009, 07:38.

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
                              Rond het venster vind ik het nu nog niet zo storend...maakt naar mijn goesting zoiets als de aurora van philips...
                              Wat ik wel straf vind is het rechteroor en de plaats waar de muts van de zwarte achtergrond verdwijnt. Wat is daarmee gebeurd? Het lijkt wel een gemaakt contrast...
                              Net of de foto uitgesneden en geplakt is, op een beetje amateuristische manier...
                              Ja, weet ik niet, ziet er reeds een beetje zo uit in het RAW bestand, er was heel fel tegenlicht, dat oor zit reeds in de onscherpe zone, en het omrekenen naar een kleiner bestand en iets opscherpen heeft er blijkbaar ook geen goed aan gedaan, en dat kereltje staat dan ook geen seconde stil hé, het is een ware jacht om hem op de foto te kunnen krijgen, hij was gisteren twee jaar, en zoals je kan zien, maakt hij ook van alles een spelletje.

                              In ieder geval, dat is de foto zoals hij uit het toestel komt, niets bewerkt, maar zoals ik reeds eerder heb gezegd, ik zou regelmatig een foto plaatsen gemaakt met de nieuwe 50mm AF-S, dit zowel met voor als nadelen.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Het is wel, extreem kantje boordje, hé demeyereg (qua licht)
                                Hoe erg is het in de RAW (as shot)
                                Moeilijk te zien van hier, maar het lijkt me meer een "PP" issue??

                                Groetjes
                                veronique
                                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                                Comment

                                Working...
                                X