Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oei, het enthousiasme spat er weer af Ik ga toch volop genieten van de mijne hoor

    Comment


    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      nu er al enkele zijn die de nieuwe hebben, .....ik gebruik nu de plastic fantastic is die afs lens een beetje degelijker gebouwd?
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Oei, het enthousiasme spat er weer af Ik ga toch volop genieten van de mijne hoor

        Dit is tegenwoordig hier helemaal in.

        Wens je veel fotogenot met deze lens.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Houtrot gefotografeerd bij minder gunstig mistig weer, f1.4 1/250 sec.
          Geert,
          Je goede bedoeling wordt hier niet zo gewaardeerd of je moet met een WAUW foto komen,
          je weet wel zo een PS foto.

          Ik denk dat je eens rustig met dit lensje moet gaan stoeien.
          Je leert dan zijn voordelen kennen, maar ook zijn grenzen en daar gaat het uiteindelijk om.

          Een goede fotograaf kent zijn materiaal en daardoor weet hij het te gebruiken.

          mvg
          Antoine

          Comment


          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Geert,
            Je goede bedoeling wordt hier niet zo gewaardeerd of je moet met een WAUW foto komen,
            je weet wel zo een PS foto.



            mvg
            Antoine
            amai antoine ,wat ben jij kort de laatste tijd pfff het begint wel op te vallen zenne, ook in andere topics .....
            er mag ook niks gezegd worden dat niet in jou straatje past of

            probeer eens wat vriendelijker te zijn man, iedereen zit hier voor zijn hobby en zijn amusement!

            en het lijkt ook wel of alleen het materiaal dat jij gebruikt top is en al de rest is brol, en het gebruik van ps mag ook al niet ......

            zielig ze
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              amai antoine ,wat ben jij kort de laatste tijd pfff het begint wel op te vallen zenne, ook in andere topics .....
              er mag ook niks gezegd worden dat niet in jou straatje past of

              probeer eens wat vriendelijker te zijn man, iedereen zit hier voor zijn hobby en zijn amusement!

              en het lijkt ook wel of alleen het materiaal dat jij gebruikt top is en al de rest is brol, en het gebruik van ps mag ook al niet ......

              zielig ze
              nee we moeten allemaal heel hard roepen bij een plaatje dat toevallig gemaakt is met een lensje dat hij besteld heeft terwijl het plaatje werkelijk niets laat zien over de kwaliteit van de lens.... kon net zo goed gemaakt zijn met een 18-70
              Maar special voor Antoon: ik ga 'm morgen gelijk bestellen.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                amai antoine ,wat ben jij kort de laatste tijd pfff het begint wel op te vallen zenne, ook in andere topics .....
                er mag ook niks gezegd worden dat niet in jou straatje past of

                probeer eens wat vriendelijker te zijn man, iedereen zit hier voor zijn hobby en zijn amusement!

                en het lijkt ook wel of alleen het materiaal dat jij gebruikt top is en al de rest is brol, en het gebruik van ps mag ook al niet ......

                zielig ze
                Ik Ik heb deze lens zelf niet en kopen doe ik hem ook niet.
                De reden is dat ik hetzelfde (in mijn soort fotografie ) kan bereiken met de 60mm.
                Ik kan ook niet zeggen of deze nieuwe lens goed is of dat ze beter is dan de vorige, ik weet dit eerlijk gezegd niet.

                Dat ik een beetje kort ben dat klop wel.
                Ik denk dat ik al die tijd vriendelijk genoeg ben geweest echter ergens is ook bij mij een grens.

                Het zal mij namelijk een zorg zijn wat voor een merk iemand koopt het zal mij ook een zorg zijn wat voor een type lens iemand koopt.
                Ik geef een eerlijk advies, wat gestaafd is op feiten en niet op verhalen.

                De meeste hebben totaal geen notie van wat ze aanrichten met uit de lucht gegrepen verhalen.
                Hier op BD komen mensen die net beginnen in de fotografie en die worden hier met kluitje in het riet gestuurd.

                Reacties van: " Ik heb ergens gelezen en kijk maar eens bij die op die Site" , zijn schering en inslag.
                Er zijn zoveel fotobladen te koop met allemaal testen erin, denk je dat die test resultaten allemaal verzonnen zijn? Natuurlijk worden die testen allemaal in laboratoriums gemaakt, maar wel allemaal in dezelfde omstandigheden.

                Degene die mij advies hebben gevraagd weten dat ik niet voor een bepaald merk kies, ik heb het altijd over het budget wat je kunt besteden en wat voor een soort fotografie je wilt doen.

                Ik heb hier op het forum ook laten zien wat je met een compact camera kunt bereiken.
                Doe maar eens een zoekslag.

                Als je nu denk dat NIKON voor mij alles is dan heb je het goed mis, ik ben namelijk al meer dan 40 jaar een zeer grote fan van LEICA. Ik heb dit een keer eerder hier op BD laten ontvallen, de reactie was: Wie geeft daar nu zoveel geld aan uit, denk je dat je dan nog beter foto’s kunt maken. Dit is wat hier de laatste tijd erg de kop op steek. Waarom heb je een Lexus je kunt toch ook met een merk X rijden.

                Ik heb Nikon omdat ik een paar jaar geleden ben overgeschakeld naar digitaal en dan is voor mij de keuze snel gemaakt het is Nikon of Canon. Het is uiteindelijk Nikon geworden.

                Van het merk Nikon wist ik niet al teveel dus ben ik mij daar in gaan verdiepen door veel te lezen en heel veel met Nikon Prof fotografen te praten. De opgedane kennis en ervaring draag ik alleen maar uit en meer niet.

                Geert, heeft dit topic gestart en laat uiteindelijk met zeer goede bedoeling een foto zien van deze lens. De eerste foto (nu verwijderd) liet veel meer zien wat hij hier mee beoogde dan degene die er nu staat.
                Ik heb zelf al eerder gemerkt dat deze goede bedoelingen bij sommige niet in goede aarde valt.
                Toen ik namelijk net mijn D700 had gekocht liet ik hier een foto zien van ISO 6400, als je dan commentaar krijgt van "Ja als je geld heb dan kan iedereen foto's maken", dan heeft al die goede bedoelingen geen zin meer.

                Het valt overigens wel op dat al die commentaren van mensen komen die zelf hier geen enkele foto hebben laten zien.

                De druppel loopt uiteindelijk wel over de emmer heen.

                Dat iedereen deelneemt aan een discussie is alleen maar goed echter blijf wel bij feiten.

                Ik heb niets tegen PS, iedereen doet maar.
                Wat ik heb willen zeggen met WAUW en PS is dat men veel mensen op een verkeerd spoor hiermee zet.
                Je ziet vaak bijvoorbeeld macrofoto's die over het gehele gebied scherp zijn en toch met een diafragma van f 2,8 genomen zijn.
                Iedereen die een klein beetje verstand van fotograferen heeft weet dat dit niet mogelijk is tenzij je een aantal foto's op elkaar legt en dan begint te poetsen.

                Ook hier worden veel beginners in de macrofografie op het verkeerde been gezet deze mensen denken vaak dat het aan hun of aan het gekozen materiaal ligt.
                De poets fotograaf verteld natuurlijk dat het aan de lens ligt.

                Welnu hier kan ik niet meer tegen.
                mvg
                Antoine
                Last edited by antoine200; 16 december 2008, 23:48.

                Comment


                • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oh dear. Nergens hebben ze hem blijkbaar al binnen
                  De meeste winkels gemaild en allemaal niet binnen met wachtlijst...
                  Hopelijk heb ik er nog eentje voor nieuwjaar

                  Ik zal de eerste zijn voor een bescherminglens voor te zetten (b+w uv of nikon nc).
                  Rokerige café's met pinten en zatte mensen is niet altijd evenveilig....

                  Comment


                  • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    nee we moeten allemaal heel hard roepen bij een plaatje dat toevallig gemaakt is met een lensje dat hij besteld heeft terwijl het plaatje werkelijk niets laat zien over de kwaliteit van de lens.... kon net zo goed gemaakt zijn met een 18-70
                    Maar special voor Antoon: ik ga 'm morgen gelijk bestellen.....
                    Sorry, is er een probleem?
                    Is het dan zo moeilijk om een beetje volwassen te zijn Met dit mistig weer kan je moeilijk verwachten dat ik hier zonfoto's kan posten, ik wilde hier alleen een voorbeeld neerzetten om het beperkte scherpteverloop op f1.4 te laten zien, als jij nu zegt dat deze net zo goed kon zijn gemaakt met een 18-70, getuigd dat metteen over je kennis van zaken.

                    Wil je mijn eerste bevindingen horen, dan kan ik jullie alvast dat zeggen, toen ik hem voor het eerst op mijn camera zette, moet ik eerlijk bekennen, dat ik hem voor een AF-S sneller had verwacht qua scherpstelling, dat was mijn eerste bevinding, verder wil ik hier aan de hand van enkele pure en niet bewerkte voorbeelden laten zien hoe de onscherpte zich manifesteerd in voor en achtergrond, maar als iemand vind dat deze voorbeelden overbodig zijn, dan geen probleem, dan hoef ik er geen meer te posten, maar er lezen hier nog steeds mensen mee, die liever niet openbaar reageren, dat zie ik aan de PM die ik hier reeds kreeg, en deze mensen wil ik niet teleurstellen.
                    Omdat hier een of andere pipo reageerd in het engels, zijn er direct enkelen die hem gaan volgen, maar ik ga ervan uit, dat als hij niet kan reageren in het nederlands, dat hij dan ook niet verstaat wat hier te lezen valt, dus hou ik daar dan ook totaal geen rekening mee, of oogt het soms geleerder als je hier in het engels je reacties neerzet, jammer dat het allemaal zo moet gaan, maarja, je hebt nu eenmaal soorten van mensen, en het valt op dat het nogal dikwijls degenen zijn die het minst (zinnigs) te zeggen hebben, nogal dikwijls het meeste zeggen.

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      thought better of it,,
                      I'd better save my comments, don't want to cause trauma to nervous people.
                      Last edited by RobMitchell; 17 december 2008, 08:18. Reden: didn't want to risk a lawsuit by upset gearheads

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Ik geef een eerlijk advies, wat gestaafd is op feiten en niet op verhalen.

                        De meeste hebben totaal geen notie van wat ze aanrichten met uit de lucht gegrepen verhalen.
                        Hier op BD komen mensen die net beginnen in de fotografie en die worden hier met kluitje in het riet gestuurd.

                        Reacties van: " Ik heb ergens gelezen en kijk maar eens bij die op die Site" , zijn schering en inslag.
                        Er zijn zoveel fotobladen te koop met allemaal testen erin, denk je dat die test resultaten allemaal verzonnen zijn? Natuurlijk worden die testen allemaal in laboratoriums gemaakt, maar wel allemaal in dezelfde omstandigheden.
                        Ah dus, websites met besprekingen en tests van een lens zijn per definitie geen bron? Maar wel fotomagazine is wél betrouwbaar en geeft feiten? En daar komt Nikon altijd beter uit? Komaan...
                        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Dit is wat hier de laatste tijd erg de kop op steek. Waarom heb je een Lexus je kunt toch ook met een merk X rijden.
                        Vergelijking gaat niet op. Je moet de vergelijking van bijv. 17-55mm en Tamron 18-50 (om weer een oude koe uit de sloot te halen) vergelijken met twee wagens met dezelfde snelle prestaties, maar verschil in kostprijs. En het dure model heeft airbags.


                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Sorry, is er een probleem?
                        Is het dan zo moeilijk om een beetje volwassen te zijn
                        (...)
                        Omdat hier een of andere pipo reageerd in het engels, zijn er direct enkelen die hem gaan volgen
                        ahum ahum

                        Dit belooft een gezellig topic te worden.

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                          Ik zal de eerste zijn voor een bescherminglens voor te zetten (b+w uv of nikon nc).
                          Rokerige café's met pinten en zatte mensen is niet altijd evenveilig....
                          Als je dan wegens fotograferen in deze omstandigheden toch voor een beschermingsfilter wil gaan, dan zou ik toch voor een Nikon NC filter gaan, ten eerste heeft UV geen zin, en de NC filters hebben reeds ruim bewezen dat ze echt neutraal zijn, maar niet echt goedkoop.
                          Wat nu ook terug als een nadeel kan gezien worden, is dat Nikon voor dit objectief heeft gekozen voor een 58mm filterdraad, persoonlijk had ik hier liever een 62mm gezien, daar deze filtermaat meer in de standaardmaten ligt die Nikon meestal gebruikt op hun betere objectieven.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            jammer dat het allemaal zo moet gaan, maarja, je hebt nu eenmaal soorten van mensen, en het valt op dat het nogal dikwijls degenen zijn die het minst (zinnigs) te zeggen hebben, nogal dikwijls het meeste zeggen.
                            tegen wie heb je het nu? Je spiegelbeeld?
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Als je dan wegens fotograferen in deze omstandigheden toch voor een beschermingsfilter wil gaan, dan zou ik toch voor een Nikon NC filter gaan, ten eerste heeft UV geen zin, en de NC filters hebben reeds ruim bewezen dat ze echt neutraal zijn, maar niet echt goedkoop.
                              Wat nu ook terug als een nadeel kan gezien worden, is dat Nikon voor dit objectief heeft gekozen voor een 58mm filterdraad, persoonlijk had ik hier liever een 62mm gezien, daar deze filtermaat meer in de standaardmaten ligt die Nikon meestal gebruikt op hun betere objectieven.
                              Prijsverschil tussen de 2 filters is maar +- 5 euro in deze filtermaat daarom ga ik normaal voor de NC filter gaan. Ik volg op het vlak van de 62mm filterdraad. Of ge moet kiezen voor een stepping-up ring (van 58->62mm).

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                                tegen wie heb je het nu?
                                Sorry meneer, ik probeer hier alleen mijn persoonlijke bevindingen neer te zetten, zijn deze positief, dan zal ik ze ook positief proberen te brengen, maar dat zonder de negatieve kanten weg te stoppen, die zal ik hier heus ook wel vermelden, het gaat hier voornamelijk over de nieuwe 50mm AF-S, en ik wil dat hier best terzake houden, en dat met de beste bedoelingen.

                                Toen ik de oude 50mm AF-D f1.4 gebruikte op mijn D200 D2H en D2X vielen deze mij niet zo goed mee, en ik heb er heus wel meerdere gebruikt, over de prestaties op een FullFrame kan ik mij niet uitspreken, want daar heb ik ze niet gebruikt.
                                Feit was dat de 1.8 het over het algemeen beter deed dan de veel duurdere 1.4 waar dat op mijn analoge Nikon F4 en F5 net het omgekeerde was, daar was de 50mm AF-D f1.4 echt een topper van een objectief, wat zoals reeds gezegd helaas niet kan gezegd worden bij gebruik op een digitaal croptoestel.

                                Nu hoop ik alleen dat die nieuwe 50mm AF-S het net zo goed en wie weet mischien nog beter zal doen op een digitaal toestel.

                                Mijn eerste bevindingen, (voor alle duidelijkheid puur gevoelsmatig)
                                Voor een AF-S nogal een trage AF, maar daartegenover staat, dat ik de indruk heb, dat deze zeer correct en precies werkt.
                                Het objectief ziet er nogal plastiekerig uit, zoals bv de kunststof filterdraad, maar bij de 105 mm macro AF-S is dat net dezelfde constructie, maar het voelt anders aan gewoon omdat deze zwaarder is.
                                Persoonlijk had ik hem liever gezien met een 62mm filterdraad,en dat gewoon omwille van de uitwisselbaarheid van mijn polarisatiefilter nu heb ik een 62mm polarfilter en een 77mm wil ik hier dus polariseren, dan moet ik ofwel nog een polarfilter bijkopen, ofwel een adapterring, maar daar heb ik niet zo goede ervaringen mee.
                                Verder een heel degelijke metalen bajonetkoppeling met dichtingsrubber, en een heel goed aanvoelende scherpstelring, zonder de minste speling en naar mijn gevoel heel goed afgedicht.
                                Het glas oogd kristalhelder, en het diafragme over practisch de ganse lijn mooi rond.

                                Vervorming, heel licht kussenvormige vertekening maar eigenlijk het spreken niet waard.

                                Verder gebruik zal moeten uitwijzen in hoeverre dit objectief zal voldoen aan de noden van een digitale sensor zoals deze van de D3X, als dit objectief het scheidend vermogen kan waarmaken om deze sensor te voeden zijn ze bij Nikon geslaagd volgens mij.
                                Last edited by Guest42; 17 december 2008, 12:30.

                                Comment

                                Working...
                                X