Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    die nieuwe lens is die eigenlijk ook ideaal voor een d80 of alleen op zijn best op een fulframe zoals de d700 en d3 ?
    Absoluut geen probleem, maar daar zal de beeldhoek zich wel gedragen als 75mm op Fullframe

    Comment


    • #92
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Eentje op f1.4 ( #14)





      Geert

      Comment


      • #93
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Ben eergisteren eens bij Bartok binnengestapt in Hasselt. Toen ik vroeg wanneer ze 'm zouden hebben, vermits ie in december verwacht wordt, lachten ze me eens goed uit. "Wanneer Nikon iets uitbrengt mag je gerust op een maandje extra rekenen ..." zeiden ze.

        Dat vond ik niet leuk. Ik wil deze lichtsterke lens net graag hebben voor de kerst want dan hebben we er het meeste aan. Eens de dagen langer worden kom ik wel toe met men Sigma f2.8 lens.

        Laten we hopen dat ze ongelijk hebben ...
        “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
        Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

        Comment


        • #94
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Heeft er iemand een idee of de Canon EF 50 mm 1.4 op een Nikon D60 past want ik vermoed dat die van Nikon waar het hier over gaat een stuk duurder is niet ??

          Strupie

          Comment


          • #95
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
            Heeft er iemand een idee of de Canon EF 50 mm 1.4 op een Nikon D60 past want ik vermoed dat die van Nikon waar het hier over gaat een stuk duurder is niet ??

            Strupie
            Neen, past niet, zelfs de Nikon 50mm AF-D f1.4 is beperkt tot manueel AF gebruik op een D60 D40, ofwel ga je voor Sigma/Tamron of dergelijke.

            Comment


            • #96
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Foto in link is gemaakt met de 50mm AF-S en op de nieuwe D3X http://chsvimg.nikon.com/products/im...g/pic_010b.jpg

              En deze allemaal : http://www.studioimpressionsphotogra...sample-images/
              Last edited by Guest42; 1 december 2008, 14:30.

              Comment


              • #97
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                ziet er netjes uit
                heeft iemand hem al hier?
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #98
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  ziet er netjes uit
                  heeft iemand hem al hier?
                  Neen, enkelen onder ons hier hebben er één in bestelling, en een voorschot betaald, maar ik denk dat we zullen mogen blij zijn als we deze vóór het eind van het jaar zullen hebben.
                  Last edited by Guest42; 1 december 2008, 15:34.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Foto in link is gemaakt met de 50mm AF-S en op de nieuwe D3X http://chsvimg.nikon.com/products/im...g/pic_010b.jpg
                    Exif zegt nochtans 60mm...

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Exif zegt nochtans 60mm...
                      Hoezo, deze van mij geven allen 50mm aan.

                      Deze uit CS3:

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Exif zegt nochtans 60mm...
                        Via Photoshop krijg ik in cameradata wel degelijk een focal length van 50mm hoor.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          Via Photoshop krijg ik in cameradata wel degelijk een focal length van 50mm hoor.
                          hm OK, iets te snel geweest van mijnentwegend. EXIF met 60mm kwam van foto met model.

                          Vond het al beetje raar, macro lens voor landschapsfotografie

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Wat ik vooral verschrikkelijk raar vind is dat als je een foto zoals in de eerste link eens door sharpener pro trekt lijkt het voor mij een veel minder onscherpe foto...maar euhm, dat zal wel mijn mening zijn over wat ik mooier vind...
                            Bij nader inzien is het misschien ergens wel logisch dat een raw foto niet verscherpt werd in het toestel, aan de andere kant vraag ik me dan af hoe een verwerkte foto er zal uitzien en of het wel zo logisch is dat er verscherping nodig is.
                            Mijn mening? die eerste foto is helemaal niet zo haarscherp als een mens wel zou willen van een flagship toestel gecombineerd met een nieuw "top-objectief"

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
                              Wat ik vooral verschrikkelijk raar vind is dat als je een foto zoals in de eerste link eens door sharpener pro trekt lijkt het voor mij een veel minder onscherpe foto...maar euhm, dat zal wel mijn mening zijn over wat ik mooier vind...
                              Bij nader inzien is het misschien ergens wel logisch dat een raw foto niet verscherpt werd in het toestel, aan de andere kant vraag ik me dan af hoe een verwerkte foto er zal uitzien en of het wel zo logisch is dat er verscherping nodig is.
                              Mijn mening? die eerste foto is helemaal niet zo haarscherp als een mens wel zou willen van een flagship toestel gecombineerd met een nieuw "top-objectief"
                              Ja, scherpte is ook voor een stuk een kwestie van smaak hé, en zoals je zegt kan je sofwarematig nog wat verscherpen, geen probleem dus.
                              Als je denkt dat wat nu uit de D3 komt meteen scherp is zonder nabewerking of opscherpen in de camera, vergeet dat maar, daar is dat net hetzelfde, wie mij komt vertellen dat hij of zij de NEF bestanden niet moet opscherpen, geloof dat maar niet.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Paar voorbeeldjes op DPreview, laatste is vermoedelijk gemaakt op 6400 ISO (D700)





                                Geert.

                                Comment

                                Working...
                                X