Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
    Je mag het dan moeilijk te geloven vinden en ook nog eens niet slim van Nikon maar persoonlijk heb ik liever objectieve ervaringen dan labtesten. Juist wil ik horen hoe een lens zich houdt in moeilijke omstandigheden in normaal gebruik en niet hoe die werkt onder lab omstandigheden. Daarom dat ik graag de fora bezoek om ervaringen te lezen van gebruikers.
    OK, maar dan moeten ze ook de nodige accommodatie voorzien zoals begin dit jaar in Brussel, daar kon je ook alle materiaal testen die Nikon in huis heeft, maar er waren ook opstellingen gemaakt, zodat je er een objectief naar behoren kon beoordelen, je kon er zelfs een half uur mee op pad.

    Zoals daar in Nederland, een objectief testen in een verkoopshal, die bovendien verlicht werd met TL licht, hoe kan je dat gaan beoordelen op CA en dergelijke.

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Ik heb de lens hier in Duisland bij een Demo dag van Nikon gezien.
      Testen of even uitproberen mochten we niet omdat het hier ging om een demo exemplaar.
      Ik heb vanmorgen even na gevraagd wanneer hij in de winkel verwacht wordt.
      Men deelde mij mede dat dit zeker voor de kerst is.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ook de 45mm PC en een 50mm f1.4 zijn geen objectieven om te vergelijken, en als ik dan toch zou mogen kiezen, dan liever een 24mm PCe, deze lijkt mij meer geschikt voor architectuur, waar een schift en tilt dan volgens mij zijn grootste nut kan bewijzen, 45 en 85mm Pc's hebben dan meer hun specifieke toepassingen, die voor de gewone fotograaf minder van toepassing zijn, pas op, dat is mijn zicht op PC objectieven hé, ook heb je om een PC makkelijk te kunnen gebruiken een ander matglas nodig, want scherpte beoordelen op je gewone matglas is helemaal niet zo gemakkelijk.
        De 24 PCe is inderdaad erg prettig voor architectuur, maar op een D3 wel erg wijds. Ik heb deze combinatie nu een half jaar en soms moet je nog behoorlijk op het gebouw kruipen. De 45PCe overweeg ik om erbij te kopen vandaar. Een type E matglas is inderdaad onmisbaar.

        En voorwat betreft de 50mm, hij lag daar zo verloren op de tafel dat ik hem er wel even op moest schroeven. Werkte prima hoor, snelle AF en op zich goede beelden maar inderdaad niet echt wetenschappelijk onderbouwd op deze manier.
        Nikon spul

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Hier blijkbaar enkele voorbeelden van een deens fotograaf, gemaakt met de Nikon 50mm AF-S f1.4.
          Ziet er zeer deftig uit, wat anders dan deze van Nikonclub Nederland. staat er telkens onder als deze zijn gemaakt met de nieuwe 50mm AF-S.




          Hier zijn bevindingen:

          The brand new Nikkor AF-S 50 f1,4
          I have the pleasure of testing Nikons fast new 50 mm lens and it’s really exiting.

          My first impressions are that AF is fast and accurate as the rest of the Nikkor AF-S lenses, It feels good and it’s very small. Without the lens shade mounted it’s almost hard to find a good way of holding it when mounted on the Nikon D3.

          I have just had time to do some quick tests, Like driving on the Highway in 130 km/h (ca 81 Mph I think) and shooting a road sign through the wind shield. This resulted in 17 consecutive frames shot with the Nikon D3 in continous high mode at f 2 and 4000th of a second. All of the frames razor sharp. No problem with AF speed. But I will try other things later when time permits.

          A shot against the sun with the sun in the frame resulted in a great portrait of my beautiful wife.

          People who worried about Nikon not giving this lens a Nano coating can relax, there is no problem with lens flare. On the contrary, people who likes the look of flare, maybe should buy another lens or shoot Canon instead.

          I will use this lens for saturdays wedding assignment and blog some of the shots on sunday so come back then if you’re interested in more information when I have used the lens on an assignment.

          Here’s the portrait of my lovely wife. http://www.oscarsson.dk/blog/?p=55







          Groeten, Geert.
          Last edited by zunoel; 24 november 2008, 15:13. Reden: foto niet van TS daarom linkje

          Comment


          • #80
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Hier blijkbaar enkele voorbeelden van een deens fotograaf, gemaakt met de Nikon 50mm AF-S f1.4.
            Ziet er zeer deftig uit, wat anders dan deze van Nikonclub Nederland. staat er telkens onder als deze zijn gemaakt met de nieuwe 50mm AF-S.




            Hier zijn bevindingen:

            The brand new Nikkor AF-S 50 f1,4
            I have the pleasure of testing Nikons fast new 50 mm lens and it’s really exiting.

            My first impressions are that AF is fast and accurate as the rest of the Nikkor AF-S lenses, It feels good and it’s very small. Without the lens shade mounted it’s almost hard to find a good way of holding it when mounted on the Nikon D3.

            I have just had time to do some quick tests, Like driving on the Highway in 130 km/h (ca 81 Mph I think) and shooting a road sign through the wind shield. This resulted in 17 consecutive frames shot with the Nikon D3 in continous high mode at f 2 and 4000th of a second. All of the frames razor sharp. No problem with AF speed. But I will try other things later when time permits.

            A shot against the sun with the sun in the frame resulted in a great portrait of my beautiful wife.

            People who worried about Nikon not giving this lens a Nano coating can relax, there is no problem with lens flare. On the contrary, people who likes the look of flare, maybe should buy another lens or shoot Canon instead.

            I will use this lens for saturdays wedding assignment and blog some of the shots on sunday so come back then if you’re interested in more information when I have used the lens on an assignment.

            Groeten, Geert.
            Laat maar komen Ik heb alvast geen spijt van mijn bestelling vooraf

            MVG,

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ziet er zeer deftig uit, wat anders dan deze van Nikonclub Nederland.
              Dat mag ook wel, omstandigheden lijken mij hier ook wat beter en dan mag je van Nikon natuurlijk wel wat verwachten!
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier blijkbaar enkele voorbeelden van een deens fotograaf, gemaakt met de Nikon 50mm AF-S f1.4.
                Ziet er zeer deftig uit, wat anders dan deze van Nikonclub Nederland. staat er telkens onder als deze zijn gemaakt met de nieuwe 50mm AF-S.

                Groeten, Geert.
                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Laat maar komen Ik heb alvast geen spijt van mijn bestelling vooraf

                MVG,
                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Dat mag ook wel, omstandigheden lijken mij hier ook wat beter en dan mag je van Nikon natuurlijk wel wat verwachten!

                Ik denk dat ik hem morgen ook maar bestel.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #83
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Ik denk dat ik hem morgen ook maar bestel.
                  mvg
                  Antoine
                  Ik denk niet, ik ben er zeker van !!

                  Tussen ( ), dit is ook wel :
                  People who worried about Nikon not giving this lens a Nano coating can relax, there is no problem with lens flare.
                  On the contrary, people who likes the look of flare, maybe should buy another lens or shoot Canon instead.


                  Iemand een idee waar deze reeds in vooraad is of waar de besteltermijn wat binnen het aanvaardbare is?
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    Iemand een idee waar deze reeds in vooraad is of waar de besteltermijn wat binnen het aanvaardbare is?
                    Januari 2009

                    MVG,

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Januari 2009

                      MVG,
                      Eerst nog wat watertanden, en ik die hoopte hem nog vóór het eind van het jaar binnen te hebben.

                      Kijk nog maar eens goed, en hij beloofd nog wat meer voorbeelden te plaatsen. http://www.oscarsson.dk/blog/?p=69

                      En dit, http://www.oscarsson.dk/blog/?cat=1
                      Last edited by Guest42; 24 november 2008, 18:31.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                        Ik denk niet, ik ben er zeker van !!

                        Tussen ( ), dit is ook wel :
                        People who worried about Nikon not giving this lens a Nano coating can relax, there is no problem with lens flare.
                        On the contrary, people who likes the look of flare, maybe should buy another lens or shoot Canon instead.


                        Iemand een idee waar deze reeds in vooraad is of waar de besteltermijn wat binnen het aanvaardbare is?
                        Ik heb even nagevraagd (Duitsland), als ik hem deze week bestel dan heb ik hem zeker nog voor de kerst (kostprijs 369,= euro).
                        mvg
                        Antoine

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Ik heb even nagevraagd (Duitsland), als ik hem deze week bestel dan heb ik hem zeker nog voor de kerst.
                          mvg
                          Antoine
                          Maak ons niet jaloers hé Antoine, ik heb reeds meer dan een maand een voorschot betaald.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Maak ons niet jaloers hé Antoine, ik heb reeds meer dan een maand een voorschot betaald.
                            Zij houden zich tot nu altijd aan hun woord.
                            Heb de 60 micro daar toen ook besteld en had hem drie weken eerder dan dat hij in de winkel lag.



                            mvg
                            Antoine
                            Last edited by antoine200; 24 november 2008, 19:01.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                              Ik denk niet, ik ben er zeker van !!

                              Tussen ( ), dit is ook wel :
                              People who worried about Nikon not giving this lens a Nano coating can relax, there is no problem with lens flare.
                              Kijk hier maar eens deze fotograaf heeft hem al en halverwege het filmpje spreekt ie over Nano Crystal Coat...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                die nieuwe lens is die eigenlijk ook ideaal voor een d80 of alleen op zijn best op een fulframe zoals de d700 en d3 ?
                                http://www.jvs-photography.be/

                                Comment

                                Working...
                                X