Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik heb er in ieder geval reeds optie op genomen bij Art&Craft.
    heb je van hen al bericht gekregen? 'k Heb toen het bericht van dit nieuwe speeltje er was een mail gestuurd naar Art&Craft maar nog geen reactie gekregen over verwachte prijs en leverdatum
    Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Ja meteen een telefoontje gekregen van Kristof, met als antwoord dat ik een voorschot kon storten, maar hij kon nog geen leveringsdatum beloven, (Verwacht december) en ook de prijs ligt nog niet vast, maar zou ergens rond de 400€ bedragen, we zien wel, hopelijk nog vóór nieuwjaar eentje in huis.

      Comment


      • #63
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ja meteen een telefoontje gekregen van Kristof, met als antwoord dat ik een voorschot kon storten, maar hij kon nog geen leveringsdatum beloven, (Verwacht december) en ook de prijs ligt nog niet vast, maar zou ergens rond de 400€ bedragen, we zien wel, hopelijk nog vóór nieuwjaar eentje in huis.
        Deze morgen mail gehad, levering spraken ze van voorjaar 2009, prijs €399.
        Heb laten weten dat ze er ééntje mogen opzij houden voor me
        (verwacht toch nog reactie van Kristof want 'k heb vermeld dat de Konijn ze voor €355 de deur laat uitgaan )
        Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

        Comment


        • #64
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk bericht
          Deze morgen mail gehad, levering spraken ze van voorjaar 2009, prijs €399.
          Heb laten weten dat ze er ééntje mogen opzij houden voor me
          (verwacht toch nog reactie van Kristof want 'k heb vermeld dat de Konijn ze voor €355 de deur laat uitgaan )

          Konijn 349€ http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...mm_f_14_g.html

          Even wat druk zetten bij Art&Craft

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Eigenaardig dat er nog geen testen voorhanden zijn, blijkbaar zou Hans Braakhuis het objectief reeds in handen hebben gehad

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Kijk HIER even voor een gebruikers impressie met de nodige commentaren en reacties
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #67
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Kijk HIER even voor een gebruikers impressie met de nodige commentaren en reacties
                Deze bevindingen zijn blijkbaar maar matig, maar wat zijn de testomstandigheden geweest, en hoe komt Nikonclub Nederland aan dit objectief, postings dateren van 6 en 7 oktober tewijl er nu halfweg november nog nergens testen zijn voorgesteld.
                Last edited by Guest42; 15 november 2008, 07:47.

                Comment


                • #68
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  en hoe komt Nikonclub Nederland aan dit objectief, postings dateren van 6 en 7 oktober tewijl er nu halfweg november nog nergens testen zijn voorgesteld.
                  Vraagt het ze eens zou ik zeggen ik laat alleen maar een verslagje zien hoor, ik heb het niet geschreven..... het wil overigens toch niet zeggen dat wanneer er nog geen testen bekend zijn er iemand is die er al mee heeft rondgelopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Deze bevindingen zijn blijkbaar maar matig, maar wat zijn de testomstandigheden geweest,
                  Dat staat er wel, als je alles even doorneemt: ik citeer:"Wetenschappelijk is het inderdaad niet. Het is een korte impressie die ik kreeg na gewoon wat om me heen te schieten. Maar dit is een veldtest onder de omstandigheden waarom ik zo'n ding zou overwegen: binnen met niet al te veel licht fotograferen. En het viel me direct op dat ik echte fouten zag in de plaatjes, terwijl ik dat juist voor zo'n objectief niet had verwacht: 50mm is een "simpele" brandpuntsafstand, en het is niet eens een zoom objectief ook. Het viel me gewoon eigenlijk een beetje tegen." = einde citaat

                  Geen test onder lab omstandigheden maar gewoon uit de praktijk ff wat kiekjes geschoten, zoals velen 'm zullen gaan gebruiken, gewoon op de camera in normale omstandigheden.....
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Ik ga 'm zeker aanschaffen. Ik wacht al langer op een simpele lichtsterke lens. Nog een maandje geduld ... Hoop ik toch, zou 'm graag hebben voor de kerst
                    “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
                    Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      Vraagt het ze eens zou ik zeggen ik laat alleen maar een verslagje zien hoor, ik heb het niet geschreven..... het wil overigens toch niet zeggen dat wanneer er nog geen testen bekend zijn er iemand is die er al mee heeft rondgelopen



                      Dat staat er wel, als je alles even doorneemt: ik citeer:"Wetenschappelijk is het inderdaad niet. Het is een korte impressie die ik kreeg na gewoon wat om me heen te schieten. Maar dit is een veldtest onder de omstandigheden waarom ik zo'n ding zou overwegen: binnen met niet al te veel licht fotograferen. En het viel me direct op dat ik echte fouten zag in de plaatjes, terwijl ik dat juist voor zo'n objectief niet had verwacht: 50mm is een "simpele" brandpuntsafstand, en het is niet eens een zoom objectief ook. Het viel me gewoon eigenlijk een beetje tegen." = einde citaat

                      Geen test onder lab omstandigheden maar gewoon uit de praktijk ff wat kiekjes geschoten, zoals velen 'm zullen gaan gebruiken, gewoon op de camera in normale omstandigheden.....
                      Vat dat niet persoonlijk op hé edje ik vind het prima dat je deze link plaatst.

                      Maar ik heb er mijn bedenkingen bij, op Photokina stond een dummy die niet te testen viel, en nergens op het ganse internet kan je reeds bevindingen of testen lezen, maar wel bij Nikonclub Nederland, en méér dan een maand oud.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Maar ik heb er mijn bedenkingen bij, op Photokina stond een dummy die niet te testen viel, en nergens op het ganse internet kan je reeds bevindingen of testen lezen, maar wel bij Nikonclub Nederland, en méér dan een maand oud.
                        goed he
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Ik heb onlangs een snelcursus concertfotografie gevolgd. Daar hebben ze een lichtsterk objectief aangeraden zoals een 1.8 of 1.4.
                          Ik zal dus ook even moeten wachten tot december om de vernieuwde 1.4 aan te kopen.

                          Op deze topic had men het over de 14-24mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR.

                          Ik vraag mij nu af of dit objectief niet een betere keuze is voor concertfotografie dan de nieuwe 50mm.

                          Bedankt voor de reactie!
                          Website: https://www.dirkchristiaens.photography
                          Instagram: https://www.instagram.com/dirkchristiaens.photography/

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            @Drik_Nikon. Je noemt 2 objectieven die op geen enkele manier te vergelijken zijn 14-24 2.8 vs 50mm 1.4.

                            @demeyereg. Ik heb hem er ook op gehad begin oktober op de lenzendag. Was niet echt heel erg onder de indruk ervan. Nu ken ik de 50mm 1.4d niet dus een vergelijk kan ik daarmee niet maken.

                            Overigens was ik wel enorm onder de indruk van de 45mm PCe, dat dan weer wel
                            Nikon spul

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
                              @Drik_Nikon. Je noemt 2 objectieven die op geen enkele manier te vergelijken zijn 14-24 2.8 vs 50mm 1.4.

                              @demeyereg. Ik heb hem er ook op gehad begin oktober op de lenzendag. Was niet echt heel erg onder de indruk ervan. Nu ken ik de 50mm 1.4d niet dus een vergelijk kan ik daarmee niet maken.

                              Overigens was ik wel enorm onder de indruk van de 45mm PCe, dat dan weer wel
                              Ook de 45mm PC en een 50mm f1.4 zijn geen objectieven om te vergelijken, en als ik dan toch zou mogen kiezen, dan liever een 24mm PCe, deze lijkt mij meer geschikt voor architectuur, waar een schift en tilt dan volgens mij zijn grootste nut kan bewijzen, 45 en 85mm Pc's hebben dan meer hun specifieke toepassingen, die voor de gewone fotograaf minder van toepassing zijn, pas op, dat is mijn zicht op PC objectieven hé, ook heb je om een PC makkelijk te kunnen gebruiken een ander matglas nodig, want scherpte beoordelen op je gewone matglas is helemaal niet zo gemakkelijk.

                              Wat betreft die 50mm AF-S, ik kan er toch moelijk inkomen dat ze op zo een publieke lenzendag dit objectief zo maar te testen geven aan iedereen die het maar eens wil proberen, en dat blijkbaar dan nog in ongunstige omstandigheden, en op gelijk welke camera, wat je zou verwachten is eerst degelijke testen met cijfers, liefst door mensen die geloofwaardige bevindingen zullen schrijven, maar niet zomaar door gelijk wie.
                              Ik vind het in ieder geval geen slimme zet van Nikon Nederland, om op deze mannier een objectief te laten beoordelen.

                              Geef mij eerst maar eens echte testen, met cijfers en de objectieve comments, dan schiet er nog niets van over.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Wat betreft die 50mm AF-S, ik kan er toch moelijk inkomen dat ze op zo een publieke lenzendag dit objectief zo maar te testen geven aan iedereen die het maar eens wil proberen, en dat blijkbaar dan nog in ongunstige omstandigheden, en op gelijk welke camera, wat je zou verwachten is eerst degelijke testen met cijfers, liefst door mensen die geloofwaardige bevindingen zullen schrijven, maar niet zomaar door gelijk wie.
                                Ik vind het in ieder geval geen slimme zet van Nikon Nederland, om op deze mannier een objectief te laten beoordelen.

                                Geef mij eerst maar eens echte testen, met cijfers en de objectieve comments, dan schiet er nog niets van over.
                                Je mag het dan moeilijk te geloven vinden en ook nog eens niet slim van Nikon maar persoonlijk heb ik liever objectieve ervaringen dan labtesten. Juist wil ik horen hoe een lens zich houdt in moeilijke omstandigheden in normaal gebruik en niet hoe die werkt onder lab omstandigheden. Daarom dat ik graag de fora bezoek om ervaringen te lezen van gebruikers.
                                ---------------- Ik doe niet meer mee

                                Comment

                                Working...
                                X