Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Deze staat in ieder geval op mijn verlanglijstje, met of zonder N-glas.

    Kan er iemand hier de tijd eens vooruit zetten naar december aub
    BD0723BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
      Deze staat in ieder geval op mijn verlanglijstje, met of zonder N-glas.

      Kan er iemand hier de tijd eens vooruit zetten naar december aub
      De mijne is ook in voorbestelling

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        Ik vind dit behoorlijk teleurstellend. De aangekondigde prijs in de states is zo'n 40% hoger dan de AF-D versie; volgens de MTF waarden zou hij inderdaad wat scherper moeten zijn, maar géén N glas en géén VR. Volgens mij een gemiste kans. Afknapper.

        Wat moet je nu met VR op een 50mm f 1,4.

        Sorry ik zie dit niet.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Wat moet je nu met VR op een 50mm f 1,4.

          Sorry ik zie dit niet.

          mvg
          Antoine
          Ik zie zelfs niet in hoe dit mogelijk is Kijk eens naar de doorsnee, en dan zie je dat er helemaal geen speelruimte is voor bewegende lenselementen.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Wat moet je nu met VR op een 50mm f 1,4.

            Sorry ik zie dit niet.

            mvg
            Antoine
            3 stops meer DOF bij kaarslicht bijvoorbeeld?
            zet iemand de VR af in groothoek of normale range op één van de nieuwe kitlenzen?

            en vooral, 'qui peut le plus peut le moins'
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              3 stops meer DOF bij kaarslicht bijvoorbeeld?
              zet iemand de VR af in groothoek of normale range op één van de nieuwe kitlenzen?

              en vooral, 'qui peut le plus peut le moins'
              Die kitlenzen zitten dan wel op f5 op 50mm terwijl deze op f1.4 kan blijven.

              Ok, wat meer dof, maar je koopt toch geen 50mm f1.4 om foto's te nemen op f8??

              Zoals al vermeld, er is weinig plaats voor VR en indien toch, zou het geen compacte 50mm meer zijn. En het is door AF-S nu al stuk groter/zwaarder.


              De fuzz rond Nano coating snap ik ook niet. Pure marketing en de impact op beeldkwaliteit is misschien 5%. Het is niet dat nano-coating plots het ruis op 6400 ISO gaat verzachten ofzo
              'N' zorgt in theorie voor wat minder flare dacht ik vooral. Maar het is geen wondermiddel, te zien bij 14-24mm et co.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                wat was het verschil nu ook alweer tusen af-d en af-s ?
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  'N' zorgt in theorie voor wat minder flare dacht ik vooral. Maar het is geen wondermiddel, te zien bij 14-24mm et co.
                  Een 14mm fullframe vergelijken met een 50mm standaardbrandpunt.

                  Ik vind die 14-24 toch wel een wonderbaarlijk prachtig stukje optiek hoor, momenteel blijkbaar zelfs het beste objectief ter wereld in deze range.
                  Natuurlijk, als de zon op die grote glazen bol schijnt daar is geen enkel objectief tegen opgewassen.
                  Chromatische abberatie is bij dit objectief omzeggens onbestaand. of dat nu aan die Nano coating ligt is natuurlijk een andere vraag.
                  wat was het verschil nu ook alweer tusen af-d en af-s ?
                  AF-S = AF motor in lens, AF-D = AF motor in boddy nodig, AF-S focust ook een heel stuk sneller dan gewone AFof AF-D
                  Last edited by Guest42; 23 september 2008, 07:18.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    bij de af.s zit motor in de lens zodoende je hem kan gebruiken op de /D40/D60 omdat die toestellen geen ingebouwde afmotor hebben

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Eerlijk gezegd vind ik de prijs best meevallen.
                      Als de lens ook nog optisch een toppertje zou blijken te zijn, zal ik misschien toch nog overwegen om mijn oude 50/1.8 AF op pensioen te stellen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Een 14mm fullframe vergelijken met een 50mm standaardbrandpunt.
                        Ik vergelijk die twee nergens

                        Ik zeg alleen dat de nieuwe N-truuk flare niet volledig uitsluit, zoals o.a. te zien op de 14-24mm.

                        Je moet je duurbetaalde lens zo hard niet verdedigen, is helemaal niet nodig, geen enkele lens is perfect.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                          Je moet je duurbetaalde lens zo hard niet verdedigen, is helemaal niet nodig, geen enkele lens is perfect.
                          Ik denk dat je nog niet met die 14-24 hebt gewerkt.
                          Deze lens benaderd toch wel heel, heel dicht de perfectie.
                          Zelden geweten dat een zoom-lens overal uitmuntende reviews kreeg.
                          Ik ben nog op zoek naar de eerste die deze lens niet goed vind.
                          Zelfs zodanig dat Canon-adepten hiervoor alleen al willen overstappen...
                          De 14-24 is nu al een legende.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Ik vergelijk die twee nergens

                            Ik zeg alleen dat de nieuwe N-truuk flare niet volledig uitsluit, zoals o.a. te zien op de 14-24mm.

                            Je moet je duurbetaalde lens zo hard niet verdedigen, is helemaal niet nodig, geen enkele lens is perfect.
                            Sorry, zo bedoel ik het niet, ik wil alleen zeggen dat de kans op lensflare stukken groter is bij een groothoekobjectief, en het gaat hier niet over hard verdedigen, het gewoon een feit dat die 14-24 een topobjectief is, die ik zelfs helemaal niet duur vind in vergelijking met de prestaties en de prijs van mijn Nikon 14mm prime die ik vroeger gebruikte.
                            Voor amper 100€ meer heb je nu een zoom die zelfs nog een stuk beter is dan de prime
                            Maar of dat aan die Nano coating ligt of niet, wie zal het zeggen

                            Ga eens naar Art&Craft in Gent, en probeer daar eens een combi Fullframe met de 14-24, hopelijk ga je niet kwijlen
                            Last edited by Guest42; 23 september 2008, 13:04.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              AF-S = AF motor in lens, AF-D = AF motor in boddy nodig, AF-S focust ook een heel stuk sneller dan gewone AFof AF-D

                              als je dan een motor in de body hebt dan is het enige voordeel dat je ermee hebt dat ie iets sneller focust? want uiteindelijk zijn af s lenzen duurder dan af d lenzen dacht ik toch.

                              en heb je die snelheid eigenlijk wel nodig met een 50 mm lens, want ik kan me eigenlijk bij zo een lensje geen toepassing bedenken dat dat echt nodig zou zijn want eigenlijk vind ik dat mijn 50 mm al erg snel is meer dan snel genoeg

                              enfin ik stel dit maar gewoon vast he ....
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                als je dan een motor in de body hebt dan is het enige voordeel dat je ermee hebt dat ie iets sneller focust?
                                Dat iets is wel heel veel iets hé, en bovendien muisstil.

                                Eenmaal je de snelheid van AF-S gewoon bent krijg je de indruk dat de gewone AF/AF-D tergend traag zijn, zelfs op een pro boddy, ik zeg wel, de indruk, maar ik heb het nooit gemeten.
                                Last edited by Guest42; 23 september 2008, 14:23.

                                Comment

                                Working...
                                X