Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    als je dan een motor in de body hebt dan is het enige voordeel dat je ermee hebt dat ie iets sneller focust? want uiteindelijk zijn af s lenzen duurder dan af d lenzen dacht ik toch.

    en heb je die snelheid eigenlijk wel nodig met een 50 mm lens, want ik kan me eigenlijk bij zo een lensje geen toepassing bedenken dat dat echt nodig zou zijn want eigenlijk vind ik dat mijn 50 mm al erg snel is meer dan snel genoeg

    enfin ik stel dit maar gewoon vast he ....
    Ik heb nu ook de AF 50mm f/1.8, en ik doe de upgrade voor:

    AF-S voor manueel focussen zonder schakelaartjes te verzetten (AF-ON)

    Grotere behuizing met een dieper verzonken frontelement waardoor er minder kans is op rechtstreeks invallend zonlicht en het daarmee gepaard gaande contrastverlies. Lens komt ook niet meer naar buiten tijdens het focussen.

    9 diafragma lamellen voor zachtere achtergrond werking bij gemiddelde diafragma's.

    Voorlopig nog de grootse onbekende: verbeterde optiek : scherper, beter contrast, minder CA en coma flare waar ik me wel iets kan bij voorstellen, maar niet exact kan uitleggen hoe het zit . Van lichtafval in de hoeken op FF is ook nog niks bekend, maar ik neem aan dat dit ook beter is dan bij de D versie.

    MVG,

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Ik vind dit vooral goed nieuws voor de mensen met de D40, D40x en D60, die geen scherpstelmotor heeft. Anderzijds... gaan zij er zoveel geld aan geven ?
      Ik ga mijn 50mm F1,4, waarover ik trouwens uiterst tevreden ben, niet omruilen. Die is zeker scherp genoeg voor mij.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ik vind dit vooral goed nieuws voor de mensen met de D40, D40x en D60, die geen scherpstelmotor heeft. Anderzijds... gaan zij er zoveel geld aan geven ?
        Ik ga mijn 50mm F1,4, waarover ik trouwens uiterst tevreden ben, niet omruilen. Die is zeker scherp genoeg voor mij.
        Daar hebt u wel een punt.
        Goed nieuws voor D40 D40x en D60 bezitters maar vele gaan die te duur vinden, of zou er met den tijd ook nog een 1.8 uitkomen?
        Ik wacht nog wat af en als ze echt goed is zal ik ze toch waarschijnlijk kopen, en zonodig een stap naar voor of achter gaan (zo deden we het vroeger ook).
        Het is geen weg gegooid geld he want je kan ze zelfs op een D700 gebruiken, en ze zal haar waarde ook wel behouden denk ik.
        Als je al een 50mm 1.4 hebt zou ik ze ook zo maar niet omruilen (of ze moest stukken beter zijn)
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Daar hebt u wel een punt.
          Goed nieuws voor D40 D40x en D60 bezitters maar vele gaan die te duur vinden
          Waarom zou een D40 eigenaar deze lens te duur vinden ?? Het is toch niet omdat we een (goedkoper) instap toestel gekocht hebben dat we er geen duurdere lenzen zouden opsteken. Doordat we een goedkoper toestel hebben kunnen we nu meer besteden aan het glas, he
          I love my D500

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Ik bezit nu ook een recente 50mm f1.8 AF-D en ik zie mij niet op een korte termijn een nieuwe 50mm AF-S f1.4 aanschaffen. Daarvoor is het verschil in snelheid, diafragma en scherpte veel te subtiel. En de prijs 3 à 4x te hoog.
            Bovendien is mijn exemplaar nog wat kleiner, als ik zo kijk naar de specificaties van de AF-S, niet onbelangrijk.

            Mocht ik de lens toch aankopen, dan zouden de voordelen zouden voor mij zijn dat de AF-S inderdaad muisstil is en dat ik dan m'n 'oude' 50mm AF-D op m'n FE body kan laten zitten.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Ik vind dit vooral goed nieuws voor de mensen met de D40, D40x en D60, die geen scherpstelmotor heeft. Anderzijds... gaan zij er zoveel geld aan geven ?
              Ik blijf erbij: het doelpubliek van dergelijke toestellen is grotendeels mensen die nooit behoefte zullen hebben aan een prime. Als je van fotografie je hobby wil gaan maken, kun je maar beter voor een D80/D90 gaan.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Ik zal eens een negatieve noot laten klinken:

                HIER ZAT IK NU ECHT NIET OP TE WACHTEN.

                Nikon zou zich beter bezig houden met een betaalbare range zoom F4.0 glas te maken, de 1.4 is voor een niche publiek (let op, ik heb deze ook hoor), maar de huidige 1.4 voldoet in de meeste gevallen prima.
                Ik snap die gasten echt niet.
                Dx lenzen en een 50mm prime uitbrengen, terwijl ze een D700 en een D3 net op de markt gezet hebben. Ja, goe bezig.....

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik zal eens een negatieve noot laten klinken:

                  HIER ZAT IK NU ECHT NIET OP TE WACHTEN.

                  Nikon zou zich beter bezig houden met een betaalbare range zoom F4.0 glas te maken, de 1.4 is voor een niche publiek (let op, ik heb deze ook hoor), maar de huidige 1.4 voldoet in de meeste gevallen prima.
                  Ik snap die gasten echt niet.
                  Dx lenzen en een 50mm prime uitbrengen, terwijl ze een D700 en een D3 net op de markt gezet hebben. Ja, goe bezig.....
                  Voor jou is er maar één goede oplossing CANON

                  De kopers van een D3 of een D700 hebben misschien geen behoefte aan een F4 lijn.

                  Pasop Rudy, ik ken de beweegreden van Nikon ook niet.
                  Als er echt een grote markt voor is dan zal Nikon ook wel een keer met een F4 lijn komen.

                  Maar ik twijfel of de echte Nikon fotografen (wereldwijd) behoefte hebben aan de F4 objectieven.

                  Nikon heeft ook een marketing en gezien de grote afzet op dit moment op de wereldmarkt lijkt deze toch goed bezig.

                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    HIER ZAT IK NU ECHT NIET OP TE WACHTEN.
                    IK WEL.

                    De huidige 1.4 voldoet in de meeste gevallen prima
                    Ik vind dat de huidige 50mm f1.4 AF-D niet voldoet, en ik heb er heus wel enkele uitgetest, in sommige lichtomstandigheden heb je met deze een onverklaarbare contrastwerking op digitaal, en dit is een gekend probleem bij Nikon, daarom dat velen de 1.8 beter vonden dan de 1.4.

                    Op mijn analoge F5 was de 1.4 echter een topper

                    Hopelijk is dat probleem verdwenen bij deze nieuwe versie, maar dat zal wel, ze hebben ruim de tijd gehad om dat op te lossen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Voor jou is er maar één goede oplossing CANON

                      De kopers van een D3 of een D700 hebben misschien geen behoefte aan een F4 lijn.

                      Pasop Rudy, ik ken de beweegreden van Nikon ook niet.
                      Als er echt een grote markt voor is dan zal Nikon ook wel een keer met een F4 lijn komen.

                      Maar ik twijfel of de echte Nikon fotografen (wereldwijd) behoefte hebben aan de F4 objectieven.

                      Nikon heeft ook een marketing en gezien de grote afzet op dit moment op de wereldmarkt lijkt deze toch goed bezig.

                      mvg
                      Antoine
                      Als ik naar Canon kijk, zie ik wel degelijk een markt voor kwaliteitsvolle f4 objectieven.
                      Ik denk hierbij aan het schattige trio: 17-40, 24-105 en 70-200. Stuk voor stuk objectieven die toch door heel wat Canon FF-gebruikers werden aangekocht.
                      Kwaliteit bij f2.8 is één ding, volume is een ander. Bijvoorbeeld; de 24-70/2.8 AFs is voor mij té zwaar en te volumineus om aangenaam te kunnen reizen naar verre oorden.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Ik zou inderdaad ook wel een degelijk FF f4 reeksje willen tussen 12 en 200 mm... En natuurlijk hier en daar met VR...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Ik zal eens een negatieve noot laten klinken:

                          HIER ZAT IK NU ECHT NIET OP TE WACHTEN.

                          Nikon zou zich beter bezig houden met een betaalbare range zoom F4.0 glas te maken, de 1.4 is voor een niche publiek (let op, ik heb deze ook hoor), maar de huidige 1.4 voldoet in de meeste gevallen prima.
                          Ik snap die gasten echt niet.
                          Dx lenzen en een 50mm prime uitbrengen, terwijl ze een D700 en een D3 net op de markt gezet hebben. Ja, goe bezig.....
                          Ik in ieder geval wel, maar niet iedere D40 D40x of D60 gebruiker zal er ook het geld aan geven en bv een Tamron 18-50mm 2.8 verkiezen boven een prime die zowat het zelfde kost.
                          De bestaande 50mm D is ook al een ouder ontwerp en een update ervan zal ook mogelijke kopers deugd doen. Ik verwacht toch dat het een suc6 word en niet alleen bij D40 D40x en D60 bezitters maar tot de top toe.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Als ik naar Canon kijk, zie ik wel degelijk een markt voor kwaliteitsvolle f4 objectieven.
                            Ik denk hierbij aan het schattige trio: 17-40, 24-105 en 70-200. Stuk voor stuk objectieven die toch door heel wat Canon FF-gebruikers werden aangekocht.
                            Kwaliteit bij f2.8 is één ding, volume is een ander. Bijvoorbeeld; de 24-70/2.8 AFs is voor mij té zwaar en te volumineus om aangenaam te kunnen reizen naar verre oorden.
                            Al gedacht aan een 24-85mm f3.5-4.5 AF-S? Even klein als een 18-70mm DX, gemiddeld diafragma van F4 en zeer scherp volgens verscheidene bronnen. Wel wat distortie in de uitersten van de zoomrange, maar dat valt te verhelpen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Als ik naar Canon kijk, zie ik wel degelijk een markt voor kwaliteitsvolle f4 objectieven.
                              Ik denk hierbij aan het schattige trio: 17-40, 24-105 en 70-200. Stuk voor stuk objectieven die toch door heel wat Canon FF-gebruikers werden aangekocht.
                              Kwaliteit bij f2.8 is één ding, volume is een ander. Bijvoorbeeld; de 24-70/2.8 AFs is voor mij té zwaar en te volumineus om aangenaam te kunnen reizen naar verre oorden.
                              Ieder objectief heeft zijn eigenschappen hé Ivan, jammer genoeg ten kosten van prijs, volume en gewicht, maar naar fotografische kwaliteit kan geen enkel objectief tippen aan een lichtsterke prime, je kan er zelf je scherptediepte bepalen enz.

                              Een 17-40 f4 vind ik persoonlijk niet lichtsterk genoeg, niet vanwege het licht, maar vanwege het minder heldere zoekerbeeld, en vooral de beheersing van de DOF, wat bij het fotograferen van landschappen (reizen) dan terug geen probleem is.

                              Als ik kan kiezen, geef mij maar lichtsterk glas, en ik heb er mij door de jaren heen dan ook zoveel mogelijk naartoe gewerkt, laat maar komen die 50mm 1.4 AF-S

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Ik zal eens een negatieve noot laten klinken:

                                HIER ZAT IK NU ECHT NIET OP TE WACHTEN.

                                Nikon zou zich beter bezig houden met een betaalbare range zoom F4.0 glas te maken, de 1.4 is voor een niche publiek (let op, ik heb deze ook hoor), maar de huidige 1.4 voldoet in de meeste gevallen prima.
                                Ik snap die gasten echt niet.
                                Dx lenzen en een 50mm prime uitbrengen, terwijl ze een D700 en een D3 net op de markt gezet hebben. Ja, goe bezig.....
                                Het is blijkbaar bon ton om heden ten dagen elke topic over Nikon objectieven aan te grijpen om te klagen over het gebrek een f/4 zooms. Start hier aub een apart topic over op, en laat dan de andere topics met rust Dank bij voorbaat

                                Comment

                                Working...
                                X