Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken

    Oorspronkelijk geplaatst door AlexMeijer Bekijk bericht
    erg jammer, want ik vond dat een grote voorsprong van sony.

    van mij mogen ze wel weer stoppen met canon supporten
    lenzen zijn ook al een tijdje beschikbaar voor Nikon en Pentax mount maar het aanbod beperkt zich tot prime en MF lenzen.

    De CZ lenzen voor Sony beschikken wel over AF en er zijn ook top-class zooms beschikbaar in de A-mount. Voor sony is er nu al de CZ breedhoek zoom en een standaard zoom beschikbaar, dus logischer wijs is de volgende stap een tele zoom zijnde de 70-200 f2,8.

    Comment


    • #17
      Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken

      Oorspronkelijk geplaatst door AlexMeijer Bekijk bericht
      erg jammer, want ik vond dat een grote voorsprong van sony.

      van mij mogen ze wel weer stoppen met canon supporten
      Bizarre stelling.
      Wat zou jij er voordeel bij hebben als CZ zou stoppen met de productie van objectieven met een EF-mount?
      M.a.w. welk nadeel ondervind jij nu?
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Bizarre stelling.
        Wat zou jij er voordeel bij hebben als CZ zou stoppen met de productie van objectieven met een EF-mount?
        M.a.w. welk nadeel ondervind jij nu?
        Zoals ik had gedacht...geen antwoord.
        Mvg Tim

        Comment


        • #19
          Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken

          Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
          ga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...

          ik zie daar een aparture ring opstaan... als ik daar bv F8 instel, blijft hij dan altijd op F8 staan, of pas vanaf ik op mn afdrukknop druk ?

          als ik een model voor mn neus heb, en ik beslis te werken om op F8 te shooten wil ik wel op F1.4 scherpstellen om nauwkeurig te kunnen focussen.

          graag advies
          Het zijn MF objectieven met EF vatting wat wil zeggen dat je moet scherpstellen met de hand.
          Je stel inderdaad eerst scherp met het diafragma wijd open en daarna draai je terug op het diafragma die je wenst en dan meet je door de lens om de juiste snelheid in te stellen.
          Je bent eigenlijk beter af met een Contax lens met adapter want die zal goedkoper zijn met hetzelfde effect. De Yashica en Contax objectieven werden gemaakt door Tomioka onder licentie van CZ. Om gemakkelijk scherp te kunnen stellen heb ik het originele focusing screen in mijn 350D vervangen door een split screen van Katz Eye daarmee stel je heel juist scherp.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X