Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken
Collapse
X
-
-
Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtZonder AF ....., wel MF met focusconfirmatie.
Leuk, maar ik heb degelijke bedragen niet over voor lenzen.
Misschien wat voor de toekomstige generaties met > 20MP?
Alle EF functies tot en met sturing van de flitsfocus zullen werken
Sorry, je hebt gelijk, voor dat geld steken ze er geen AF-motortje in
Comment
-
ga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...
ik zie daar een aparture ring opstaan... als ik daar bv F8 instel, blijft hij dan altijd op F8 staan, of pas vanaf ik op mn afdrukknop druk ?
als ik een model voor mn neus heb, en ik beslis te werken om op F8 te shooten wil ik wel op F1.4 scherpstellen om nauwkeurig te kunnen focussen.
graag adviesCanon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk berichtga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...
ik zie daar een aparture ring opstaan... als ik daar bv F8 instel, blijft hij dan altijd op F8 staan, of pas vanaf ik op mn afdrukknop druk ?
als ik een model voor mn neus heb, en ik beslis te werken om op F8 te shooten wil ik wel op F1.4 scherpstellen om nauwkeurig te kunnen focussen.
graag advies
Als je dat wil doen moet je dus idd manueel aan het ringetje gaan draaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk berichtHeel eenvoudig, je stelt het diafragma idd in op de lens. Het grote nadeel tov van hoe het nu is dat de zoeker dus effectief donkerder wordt zodra het diafragma toegedraait worodt.
Als je dat wil doen moet je dus idd manueel aan het ringetje gaan draaienCanon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...