Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken
Collapse
X
-
-
Re: Zeiss gaat lenzen met EF-vatting maken
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtZonder AF ....., wel MF met focusconfirmatie.
Leuk, maar ik heb degelijke bedragen niet over voor lenzen.
Misschien wat voor de toekomstige generaties met > 20MP?
Alle EF functies tot en met sturing van de flitsfocus zullen werken
Sorry, je hebt gelijk, voor dat geld steken ze er geen AF-motortje in
Comment
-
ga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...
ik zie daar een aparture ring opstaan... als ik daar bv F8 instel, blijft hij dan altijd op F8 staan, of pas vanaf ik op mn afdrukknop druk ?
als ik een model voor mn neus heb, en ik beslis te werken om op F8 te shooten wil ik wel op F1.4 scherpstellen om nauwkeurig te kunnen focussen.
graag adviesCanon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk berichtga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...
ik zie daar een aparture ring opstaan... als ik daar bv F8 instel, blijft hij dan altijd op F8 staan, of pas vanaf ik op mn afdrukknop druk ?
als ik een model voor mn neus heb, en ik beslis te werken om op F8 te shooten wil ik wel op F1.4 scherpstellen om nauwkeurig te kunnen focussen.
graag advies
Als je dat wil doen moet je dus idd manueel aan het ringetje gaan draaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk berichtHeel eenvoudig, je stelt het diafragma idd in op de lens. Het grote nadeel tov van hoe het nu is dat de zoeker dus effectief donkerder wordt zodra het diafragma toegedraait worodt.
Als je dat wil doen moet je dus idd manueel aan het ringetje gaan draaienCanon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk berichtdat is dus wel een probleem denk ik, want je kan op F8 al niet meer nauwkeurig gaan focussen
Scherpstellen gebeurt bijgevolg met open diafragma, ongeacht het ingestelde diafragma.
mvg,
Roland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk berichtHeel eenvoudig, je stelt het diafragma idd in op de lens. Het grote nadeel tov van hoe het nu is dat de zoeker dus effectief donkerder wordt zodra het diafragma toegedraait worodt.
Op zich is er geen verschil tussen het instellen van het diafragma via de apperturering op de lens en instellen van diafragma op het toestel.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk berichtga ik waarschijnlijk een stomme vraag stellen (voor de die hards uit het analoge tijdperk) maar ik heb geen ervaring met MF lenzen ...
graag advies
Zoiets bestond al in 1965 toen de DDL-meting nog maar net zijn intrede had gedaan. De Nikkormat FT had het al.Ik ben op zoek naar een MB-20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk berichtZeiss heeft lichtmeting volopen en donkert NIET af bij diafragmering.
Scherpstellen gebeurt bijgevolg met open diafragma, ongeacht het ingestelde diafragma.
mvg,
Roland
Dus die Zeiss lenzen hebben wel een springdiafragma op EOS?
Comment
-
Comment
-
-
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment
Comment