Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor beginner????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lenzen voor beginner????

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    A

In Noorwegen heb je minder licht dan hier, een statief zal je daar ook wel kunnen gebruiken, zeker als je landschappen wil fotograferen op iso 100.

.
    Ik ben begin juni 2 weken in Noorwegen geweest, er is LICHT ZAT....., statief overbodig, heb ik niet eens.
    Het enige merkbare verschil is dat het om 0.00 uur nog even licht is als bij ons om 21.00 uur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ik ben begin juni 2 weken in Noorwegen geweest, er is LICHT ZAT....., statief overbodig, heb ik niet eens.
      Het enige merkbare verschil is dat het om 0.00 uur nog even licht is als bij ons om 21.00 uur...
      Ook al schijnt de zon de hele dag door, de zon komt nooit erg hoog boven de horizon, en daardoor is er veel minder licht dan hier in de zomerperiode.

Ik ben er ook al geweest, en toen heb ik 400ASA fotorolletjes gebruikt in plaats van de 100ASA die ik normaal bijna altijd gebruikte.

Als voor die laagstaande zon nog een wolkje komt, dan blijft er nog veel minder licht over, en met fotorolletjes kon je niet zo gemakkelijk overschakelen zonder een deel ongebruikte negatieven weg te gooien.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dus u denkt dat met een EFs 18-200 15MP ook maar enig voordeel biedt t.o.v. b.v. 10MP?
        Ik veronderstel dat de 18-200 voldoende scherp zal zijn om te gebruiken op de 50d, misschien niet over het ganse bereik (x12 is niet niets), en dusdanig toch voordeel biedt op een 15mp. Ik baseer me op het feit, zoals ook eerder al vermeld, dat een nieuwe lens samen uitgebracht met de 50d wel geschikt zal zijn voor dit toestel, en de tendens is dat alle nieuwe lenzen zeer scherp zijn. Maar enkel de toekomst kan dit bevestigen.

Natuurlijk kun je je altijd afvragen, is een 18-200 lens wel datgene wat je verwacht van te gebruiken op een 50d, maar dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken. Als ze voldoende scherp is over een redelijk bereik zie ik daar persoonlijk geen graden in, en het is een mooi marketing zetje volgens mij.

Comment

Dan ben je nog niet in Noorwegen geweest in pakweg december of januari .

Comment

Als echte beginner wil ik ook even reageren.
            Ben nu ongeveer 1 maand in het bezit van een Canon 450D met kitlens 18 55 mm IS. Deze week in Frankrijk geweest met een geleende lens 70 300 mm IS.
            Op wandeltochten vond ik toch maar een heel gedoe om steeds te wisselen tussen deze 2 lenzen. (+ het gezaag van mijn wederhelft "weeral wisselen")Deze foto's dienen toch maar om in een familie album te plaatsen. Ik kijk dus hoopvol uit naar de nieuwe 18 200 mm IS om op zulke tochten mee te nemen.

Anders is het als je puur voor te fotograferen erop uittrekt en fotograferen een hobby of voor sommige een passie wordt, dan zullen kwaliteitslenzen zeker hun nut bewijzen.

Wat ik hiermee wil zeggen dat een goedkopere lens zeker geen nutteloze uitgave hoeft te zijn.
            Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Dan ben je nog niet in Noorwegen geweest in pakweg december of januari .
              Het ging over mei vriend.

Wie kan lezen is duidelijk in het voordeel.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Ik baseer me op het feit, zoals ook eerder al vermeld, dat een nieuwe lens samen uitgebracht met de 50d wel geschikt zal zijn voor dit toestel,
                Tja, het ding zal plaatjes produceren...

Gechikt om de kas te spekken ook zeker, dat is niet helemaal hetzelfde als voldoende resolutie om voordeel te hebben van een sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pwi60 Bekijk bericht

Anders is het als je puur voor te fotograferen erop uittrekt en fotograferen een hobby of voor sommige een passie wordt, dan zullen kwaliteitslenzen zeker hun nut bewijzen.

Wat ik hiermee wil zeggen dat een goedkopere lens zeker geen nutteloze uitgave hoeft te zijn.
                  Voor mij valt een lens van 600€ niet echt onder goedkoop.
                  Daarvoor kan je ook iets kopen dat echt goed is.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Je bent gedoemd om voor eeuwig en altijd slechte foto's te trekken.
                    En als uwen body niet van magnesium is, kan je het wel helemaal schudden.
                    Aaah , gelukkig, mijn body is wel van magnesium....

Comment

Aaah , gelukkig, mijn body is wel van magnesium....
                      Laat dan eens wat foto's zien!!
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

als je beginnend bent en je kiest voor tele zoom, wil je na verloop van tijd toch een breedhoek zoom en dat is eigenlijk vanwaar een beginner mee zou moeten beginnen en is er geen geld voor dure lenzen koop dan de tamron 28/75 2.8 een heel goede lens zal iedereen hier beamen waar je een heel eind ver kan komen kost 350euro , denk niet dat die mis staat op een 50D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                          als je beginnend bent en je kiest voor tele zoom, wil je na verloop van tijd toch een breedhoek zoom en dat is eigenlijk vanwaar een beginner mee zou moeten beginnen en is er geen geld voor dure lenzen koop dan de tamron 28/75 2.8 een heel goede lens zal iedereen hier beamen waar je een heel eind ver kan komen kost 350euro , denk niet dat die mis staat op een 50D
                          Op een FF zal de 28-75/2.8 wel voldoen als redelijk breed maar op een crop camera is het toch niet breed genoeg en zal binnenhuis dikwijls voor gevloek zorgen.
                          Je bent dan beter met de Tamron 17-50/2.8 die hier beter geschikt is en een gelijkaardige prijs heeft.
                          Ze is wel niet (optimaal) bruikbaar op FF.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Die beginners toch hé,
                            Last edited by SteFoto; 7 september 2008, 15:08.
                            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Zeker als je weet waarvoor ze dienen.
                              Die beginners toch hé, maar wacht als ik het wel zal weten...ik heb ze dan toch,
                              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Wacht maar tot we groot zijn hahaha

Comment

Working...
                                X