Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor beginner????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: lenzen voor beginner????

    Oké EdjeB, maar ben het niet volledig met je eens hoor. Ik heb dit aan den lijve ondervonden. Als beginner kocht ik mij ook goedkopere lenzen, maar deze gaven mij niet wat ik er van verwachte natuurlijk. Als je dan niet doorbijt gaan bij vele beginners de spullen de kast in en komen er dikwijls niet veel meer uit. Terwijl in het andere geval je kwaliteitslenzen zou kopen en wel schitterende foto's maakt omwille van het perfecte materiaal krijg je meer motivatie om verder te gaan in deze mooie hobby.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

    Comment


    • #32
      Re: lenzen voor beginner????

      Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
      Oké EdjeB, maar ben het niet volledig met je eens hoor. Ik heb dit aan den lijve ondervonden. Als beginner kocht ik mij ook goedkopere lenzen, maar deze gaven mij niet wat ik er van verwachte natuurlijk. Als je dan niet doorbijt gaan bij vele beginners de spullen de kast in en komen er dikwijls niet veel meer uit. Terwijl in het andere geval je kwaliteitslenzen zou kopen en wel schitterende foto's maakt omwille van het perfecte materiaal krijg je meer motivatie om verder te gaan in deze mooie hobby.
      Dus duurdere lenzen geven betere foto's?

      Comment


      • #33
        Re: lenzen voor beginner????

        Zeker weten dat dat betere foto's levert.
        En het verschil in prijs bij body's zit dikwijls niet binnenin maar langs buiten. Tenzij je voor de canon 5D zou gaan, die hebben een andere sensor. Maar de buitenkant van een body kan ook uit magnesium vervaardigd zijn en dat maakt het robuuster en duurder. Je ziet dikwijls beroepsfotografen op sportevenementen (terwijl ik dit schrijf kijk ik naar de memorial Van damme, je ziet ze daar lopen) met 3, 4 camera's aan hun schouders hangen en die body's liggen tegen elkaar te kletsen vandaar magnesium. De 40D is ook uit magnesium en ligt beter in de hand.
        Last edited by SteFoto; 5 september 2008, 20:02.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #34
          Re: lenzen voor beginner????

          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
          Zeker weten dat dat betere foto's levert.
          En het verschil in prijs bij body's zit dikwijls niet binnenin maar langs buiten. Tenzij je voor de canon 5D zou gaan, die hebben een andere sensor. Maar de buitenkant van een body kan ook uit magnesium vervaardigd zijn en dat maakt het robuuster en duurder. Je ziet dikwijls beroepsfotografen op sportevenementen (terwijl ik dit schrijf kijk ik naar de memorial Van damme, je ziet ze daar lopen) met 3, 4 camera's aan hun schouders hangen en die body's liggen tegen elkaar te kletsen vandaar magnesium. De 40D is ook uit magnesium en ligt beter in de hand.
          Dus magnesium ligt beter in de hand?

          Comment


          • #35
            Re: lenzen voor beginner????

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Denk dat jij het niet snapt, waarom zou hij dan kiezen voor een dure body?
            Het blijft toch zo dat je als je nog niet zeker bent en je wil proberen ofwel best alles heel goedkoop koopt ofwel goedkope body met iets duurderen lenzen.
            Als hij gezegd had dat hij wou beginnen met een 450D en een 18-200 had ik dat een goede beslissing gevonden, maar nu een goede body met een slechte lens. Dan werk je beter omgekeerd.
            Mijn reactie was geheel gericht op de aanschaf van de lenzen, over de body ben ik nog niet eens begonnen De TS noemt zijn topic ook: "lenzen voor beginner????" Een dure body zou ik sowieso niet aanraden voor een beginner...
            Ik reageerde op het geneuzel dat je betere / duurdere lenzen moest kopen want die zouden waarde vast zijn..... (not is mijn stelling).

            @ stefoto: de stelling dat duurdere lenzen beter foto's maakt is echt flauwekul, het is nog altijd het poppetje achter de camera die de foto maakt... geef een noob een D3 met super glas en een pro met een compactje en ik weet wel wie er met de betere foto's terug komt.....
            Duurdere / betere lenzen maken betere foto's in de handen van de betere fotograaf en niet bij iedereen die een camera vast houd
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #36
              Re: lenzen voor beginner????

              Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
              Zeker weten dat dat betere foto's levert.
              .
              Mijn duurste lens kostte 150€ (tweedehands), dus ik kan die betere foto's eigenlijk wel vergeten , gezien ik niet van plan ben duurdere aan te schaffen?

              Comment


              • #37
                Re: lenzen voor beginner????

                zoiets zeker
                dan moeten al mijn foto's wel bagger zijn
                ik heb 2 lenzen gekocht voor 220 euro en er nu eentje nieuw bestelt voor 119 euro
                en dan te bedenken dat mijn body nieuw net geen 2000 euries kostte
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #38
                  Re: lenzen voor beginner????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Mijn duurste lens kostte 150€ (tweedehands), dus ik kan die betere foto's eigenlijk wel vergeten , gezien ik niet van plan ben duurdere aan te schaffen?
                  Je bent gedoemd om voor eeuwig en altijd slechte foto's te trekken.
                  En als uwen body niet van magnesium is, kan je het wel helemaal schudden.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #39
                    Re: lenzen voor beginner????

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                    Zeker weten dat dat betere foto's levert.
                    Zeker als je weet waarvoor ze dienen.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #40
                      Re: lenzen voor beginner????

                      ok

                      een kleine uitleg voor mijn toekomstige aankoop,mijn kennis van fotografie is beperkt,alhoewel dat ik ,op dit forum al wel veel bijgeleerd heb op een week.
                      DANK DAARVOOR AAN DE VELE REACTIES.

                      Nu waarom 50D body:laatste nieuwe sensor van canon(sneller,meer mogelijkheden,hoge iso)

                      3 inch tft, liveview, 920000 pixels, ik kom van panasonic fz18 compact camera en ik denk dat ik liveview wel nog kan gebruiken in het begin.

                      15 MP : kan je uit een foto van bevoorbeeld mijn vrouw met landschap op achtergrond, nog een portret foto van mijn vrouw uithalen in goeie kwaliteit.

                      Waarom 50D, ik kan hem betalen zonder mij pijn te doen en hij lijkt mij het beste prijs /kwaliteit dat er nu op de markt is,en voorlopig voldoende om te beginnen.

                      Waarom geen NIKON D90 (laatste nieuw type nikon)vind video op die dslr absurt en andere specificaties kwamen niet in buurt van de 50D ?heb een sd9 panasonic hd camera/die mij nog goede dienst bewezen heeft afgelopen mei in het zuid westen van de usa , Kan hem aan iedereen aanbevelen, zeker voor buiten opname ,bij wat donkerder binnen opname valt hij wat door de mand.ook de panasonic fz18 heeft daar zijn dienst bewezen alhoewel ik nu wel spijt heb dat ik toen al geen dslr camera had.(weet nog niet hoe ik hier enkele usa landschap foto s kan laten tonen,maar komt nog wel).

                      voor de lenzen had ik eerst geopteerd voor de CANON EF-s 18-200mm f3.5-5.6 IS lens :INDERDAAD WAT DENK JE ALS BEGINNER HOE MINDER LENZEN MEESLEUREN HOE BETER, dus een 18-200 lens.

                      HAD ER NIET BIJ STIL GESTAAN DAT ZON LENS NIET OP ALLE NIVEAUS EVEN GOEDE RESULTATEN ZOU GEVEN(beginner)
                      met dank aan simplephotography,
                      pol parasol en vele andere heb ik de tamron 17-50 ontdekt,wat mij inderdaad op de beoordelingen van professionele testers afgaande (onder andere www.photozone.de)een heel goede lens lijkt.

                      als telelens had ik geopteerd voor de SIGMA APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM lens of de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
                      de SIGMA kwam goed uit de testen, maar kon wel niet aan de canon typen,
                      enkel had ik wel de vraag is de bijna dubbel zo hoge canon prijs gerecht vaardigd tegenover de sigma.

                      wel aan gezien dat mijn budget nog in evenwicht is heeft de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM de doorslag gegeven.
                      + dat het toch wel een lens lijkt met een eigen karaktertje hij valt direkt op.

                      WEL DIT IS NU HOE EEN BEGINNER DENKT ,voor hij zijn eerste aankopen doet.
                      IK ZOEK EERST GRONDIG OP ALLERLEI TEST SITES, en stel dan de verschillende opties voor aan de (hopelijk)betere amateur,en ik wil op hun mening ook verder gaan. bij mijn aankoop.ZOLANG HET ALLEMAAL REDELIJK BLIJFT.

                      NOG SUGGESTIES

                      CYA

                      Comment


                      • #41
                        Re: lenzen voor beginner????

                        Ik vind de beslissing die je neemt een heel goede.
                        Om op je vraag te antwoorden of de meerprijs van canon tov sigma gerechtvaardigd is. Dat hangt van lens tot lens af.

                        Prijs kwaliteit denk ik wel dat de 5D momenteel het best is wat er op de markt is. Ok hij heeft niet de nieuwe snufjes maar het is nog altijd een beest van een camera.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: lenzen voor beginner????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Mijn duurste lens kostte 150€ (tweedehands), dus ik kan die betere foto's eigenlijk wel vergeten , gezien ik niet van plan ben duurdere aan te schaffen?
                          Opgepast troll allert
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: lenzen voor beginner????

                            De canon 50d stelt hoge eisen aan de lenzen wat scherpte betreft.
                            De recente lenzen welke op de markt komen voldoen meestal aan die eisen.
                            Voor te starten is de EF-s 18-200mm f3.5-5.6 IS lens waarschijnlijk geen slechte keuze.
                            Als je vogeltjes gaat fotograferen, ga je buiten gebruik van optische tele ook SW-matig willen inzoomen (croppen), wat perfect kan met 15mp.
                            Moet enkel zien dat je hiervoor de juiste lens gebruikt. Volgens mijn eerste indrukken aan de hand van de voorbeelden op DPREVIEW, is de 100-300mm lens van Canon hiervoor niet geschikt, wegens niet scherp genoeg boven de 200mm.

                            Best wat afwachten tot er meer voorbeeld foto's verschijnen van de 50d in combi met tele lenzen, dan kun je de kwaliteit van de lenzen beter inschatten.
                            Als je start met de 18-200 leer je het toestel, en zijn eisen aan de lens beter kennen.
                            Een lens welke goed presteert op de 40d kan de mist ingaan op de 50d, althans voor jou Noorse doeleinden.
                            De sigma 100-300mm (niet goedkoop) is waarschijnlijk een lens die voldoet aan je wensen. Met teleconverter heb je al een heel mooi bereik, vergeet geen statief of monopod mee te nemen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: lenzen voor beginner????

                              Als Canon een nieuwe EF-S 18-200 IS uibrengt, dan zal die zeker wel goed genoeg zijn om op een 50D te gebruiken.
                              Een lens met een kleiner zoombereik is gewoonlijk optisch wel beter dan een superzoom, en een lens met een vaste brandpuntsafstand heeft gewoonlijk de beste optische eigenschappen (vervorming, scherpte, lichtsterkte) en die heeft meestal ook de snelste AF.

                              In Noorwegen heb je minder licht dan hier, een statief zal je daar ook wel kunnen gebruiken, zeker als je landschappen wil fotograferen op iso 100.

                              Een lens met beeldstabilisatie kan daar ook een goed hulpmiddel zijn, en als je met een tele werkt dan zal je die IS (OS bij Sigma) ook heel goed kunnen gebruiken.

                              De Canon 100-400 is heel erg goed, en die heeft ook een vrij snelle autofocus. De Sigma 120-400 OS is goedkoper, maar ze zal ook wat minder presteren (scherpte en AF-snelheid).

                              Ik ben even naar de website van Sigma en Canon gaan kijken, de Canon 100-400 heb ik zelf al een aantal jaren, en ik vind het een vrij zware lens om een hele dag mee te sleuren. Maar nu zie ik dat de Sigma 120-400 nog heel wat meer weegt (Canon 100-400= 1380gr, Sigma 120-400= 1750gr).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: lenzen voor beginner????

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                De canon 50d stelt hoge eisen aan de lenzen wat scherpte betreft.
                                De recente lenzen welke op de markt komen voldoen meestal aan die eisen.
                                Voor te starten is de EF-s 18-200mm f3.5-5.6 IS lens waarschijnlijk geen slechte keuze.
                                Als je vogeltjes gaat fotograferen, ga je buiten gebruik van optische tele ook SW-matig willen inzoomen (croppen), wat perfect kan met 15mp.
                                Dus u denkt dat met een EFs 18-200 15MP ook maar enig voordeel biedt t.o.v. b.v. 10MP?

                                Comment

                                Working...
                                X