Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-400mm VR: Hoe slecht??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 80-400mm VR: Hoe slecht??

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
    Met de Kenko Pro 1,4X heb ik nog AF bij contrastrijke onderwerpen, geen idee ivm TTL flash.
    Wat betreft de VR: Nikon adviseert om die te blijven gebruiken op monopod en af te zetten op statief.
    Grtz,
    Dany
    Klopt, met die 1.4x werkt de af nog redelijk.
    Wat betreft de VR bij de 80-400, als je deze gebruikt op statief zal de beeldkwaliteit afnemen (wazig onscherp worden) naarmate de sluitertijd verlengt.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Heb er geen ervaring mee, maar... Als de AF "nog redelijk" werkt, dan is dat in mijn ogen belabberd gezien de werking zonder convertor.
      Misschien bruikbaar voor echt stilstaande onderwerpen, maar enige beweging zal dan wel uit den boze zijn.

Nikon zegt dat enkel de 2.0x convertor werkt, maar ik denk dat je dan terugvalt op een volledig manuele lens. Zou het zelf niet doen...
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

En de 200 - 400 mm. Duur en zwaar, maar toch de moeite waard?

ColinD70S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht

ColinD70S
          Volgens mij zeker de moeite waard, maar 'k zal het je binnenkort weten te vertellen als mijn bestelling binnen is
          http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht

ColinD70S

Persoonlijk - mocht ik althans over het geld beschikken - zou ik eerder kiezen voor een 300/2.8 AFS VR en een 1.4 TC. Een diafragma van f4 op 200 mm vind ik toch wat weinig en waarschijnlijk gebruik je zo'n zoomlens meestal aan het langste eind van zijn bereik.
            Maar zoals ik zei; dit is persoonlijk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Persoonlijk - mocht ik althans over het geld beschikken - zou ik eerder kiezen voor een 300/2.8 AFS VR en een 1.4 TC. Een diafragma van f4 op 200 mm vind ik toch wat weinig en waarschijnlijk gebruik je zo'n zoomlens meestal aan het langste eind van zijn bereik.
              Maar zoals ik zei; dit is persoonlijk.
              'k Geef toe dat ik ook even getwijfeld heb, maar uiteindelijk heb ik voor de zoom gekozen. Ik ben nogal een zoomertje
              Voor 2.8 op 200mm heb ik nog altijd de 70-200VR
              Maar ik twijfel er niet aan dat de 300mm een toplens is waar je heel veel plezier kan aan hebben!
              http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                'k Geef toe dat ik ook even getwijfeld heb, maar uiteindelijk heb ik voor de zoom gekozen. Ik ben nogal een zoomertje
                Voor 2.8 op 200mm heb ik nog altijd de 70-200VR
                Maar ik twijfel er niet aan dat de 300mm een toplens is waar je heel veel plezier kan aan hebben!
                Die discussie zal altijd blijven: zoom vs lichtsterkte. Beide zijn super

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  De VRII van de 200-400 snapt, in tegenstelling tot de VR (I, zeg maar) van de 80-400, wel grove bewegingen (met lage frequentie dus - ik denk lager dan 1 Hz) zoals in een wagen of op een boot, maar de bewegingen door de wind lijken me wel hoogfrequenter dan die bewegingen, en ik veronderstel dat de VRI daar wel mee om kan.
                  Welke VR zit er op de 70-300?

never mind, VR II heb ik al gezien
                  Last edited by mkprs; 23 september 2008, 10:05.
                  Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Working...
                  X