Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

200f2.8L of 70-200f2.8L (non-IS)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 200f2.8L of 70-200f2.8L (non-IS)

de 70-200 is een voordeel wanneer je net als ik:
    - maar over 1 body beschikt
    - niet snel genoeg bent om van prime (85 -> 200 -> 85) te wisselen wanneer een artiest plots begint over en weer te huppelen.
    - minder van lens wil veranderen, ook in "normale omstandigheden", gezien de 5D vrij veel stof zuigt probeer ik zo weinig mogelijk te wisselen.

Ik zou het balen vinden om hét shot te moeten missen omdat ik zonodig van lens moest veranderen gezien de situatie op dat moment...

Comment

Als je een beperkt budget hebt kan je ook deze in de gaten houden. Is wel niet te gebruiken met extenders en heeft een iets tragere focusmotor.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik meen me te herinneren dat de TS deze lens (gehad) heeft. Bovendien zal zijn initiële vraag wellicht naast scherpte zeker en vast ook met AF snelheid te maken hebben. In dat laatste geval zal de 80-200 hem geen genoegen schenken, vrees ik.

gr
        Yannicks

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        Als je een beperkt budget hebt kan je ook deze in de gaten houden. Is wel niet te gebruiken met extenders en heeft een iets tragere focusmotor.
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

'k heb die inderdaad gehad, en was er heel erg tevreden over.
          enorm scherp, en vrij snelle AF (geen usm, maar toch erg snel.
          echter, FTM heeft de lens niet en dat miste ik wel heel erg!
          deze (voor een wel erg lage prijs) ligt trouwens in japan, en dat
          vertrouw ik ook niet echt.

een mogelijkse 5D in de toekomst dien ik inderdaad ook wel rekening mee te houden.
          switchen van lens (tijdens bv concert) heb ik geen probleem mee,
          maar je kunt inderdaad onvoorspelbare situatis beter opvangen.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb de 135 F2 L USM en ik heb ook de 70-200 F2.8 L USM
            beide lenzen geschikt voor concert !

Op mijn 5 D gebruik ik alleen prime lenzen dus de 135 al of niet met converter 1.4 X , voor natuur heb ik ook de 300 mm F 4 L USM, kan ook gebruikt worden met converter 1.4 X.

persoonlijik ben ik der mee tevreden, en nodig je uit om deze lenzen is te proberen om je uit je twijfel te halen.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

de 135f2 is vooralsnog een natte droom
              maar ze staat zeker op m'n verlanglijstje.

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"

Comment

Als het echt voor concerten en dergelijke is dan moet je ook rekening houden met waar je staat. Als je tussen het publiek staat lijkt de zoom mij eigenlijk bijna niet te doen. Daarmee sla je toch regelmatig tegen het hoofd van de mensen voor jou zou ik denken. Dat ga je toch al een stuk minder snel voorhebben met de prime. Lensswitchen vind ik ook geen probleem. Dat lijkt een groter probleem dan het in de praktijk is, voor mij althans toch.

Maar als de 135 ook op je lijst staat kan je misschien beter deze kopen en er een TC 1.4 bijkopen. Ik heb in het verleden al de 200 terug verkocht omdat de 135 + TC eigenlijk evengoed is(iets minder wijd open). Eerlijkheid moet ik wel toegeven dat ik de 200 al terug gekocht heb en juist terug verkocht opnieuw. Het is dat ik ze liever erbij heb maar soms wat geld moet vrijmaken en vermits ik ze niet nodig heb maar terug verkoop. En dan weer wel eens terugkoop

Comment

het lot heeft beslist:
                  de prime it will be!

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"

Comment

Veel plezier er mee .

gr
                    Yannick
                    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Working...
                    X