Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

    Ik gebruik meestal de 70-200 VR. zalige lens vind ik...

    btw, ben je op rohp geweest?
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

    Comment


    • #17
      Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

      @Ducaudi - een 17-55 zal kwa lichtsterkte voldoen, maar je komt dan nooit tot detail foto's van iemand die zich geweldig inleeft in z'n muziek of z'n vingers krom speelt op de gitaar, dan wil je die vingers zien en niet de hele man. Dus ook wat langers meenemen.

      Ook met heel weinig flitsen kun je prachtige resultaten behalen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Ik ga vaak eens een concertje in opdracht gaan schieten en momenteel heb ik enkel de 17-55 en de 105Micro (beide Nikkor).

        Nu merk ik dat ik met mijn 17-55 wel vaak wat mm's tekort kom en dacht ik die te vervangen door een 24(28)-70.

        Wat denken jullie? Best zo nog even verder doen en de 17-55 houden en doorsparen voor een 70-200 of zelfs een 80-200? Of toch durven overstappen naar een 24(28)-70 en de 17-55 verkopen?

        Alleen vrees ik dan wat groothoek tekort te komen want 17 vs 35 mm (=24 op DX) is wel groot.
        je vertelt wel niet wat je doet me je 105 2.8 en welke versie je hebt. Ik heb de 105 2.8 VR met nanocristal coating: dat vind ik een buitenaards goeie lens, vlijmscherp inbegrepen op oneindig, absoluut schitterende kleurenweergave. Hij verdraagt ook perfekt de 14TC-EII (maar je verliest natuurlijk wel een stop wat misschien teveel is op concert). Gebruik je die ook op je concertshoots of is-ie wat traag?
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #19
          Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

          Dat die 105 2.8 VR een schitterend lensje is voor concertjes bewijst dit reeksje wel (dacht ik toch)
          Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #20
            Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

            De 70/80-200 f2.8 is een prachtlens voor optredens als je wat verder staat. De meeste van mijn concertopname's zijn met die lens gebeurt.

            Ik ben nu aan het sparen voor de 17-50 f2.8 voor de kleinere podia (jeugdhuis, café, ...)
            Ik denk dat dat de perfecte combinatie op een cropcamera kan zijn.
            Camera: Nikon D300 - Nikon D700
            Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

            Comment


            • #21
              Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

              Ik denk ook dat je die 8mm onderin eerder zult missen dan dat je voordeel haalt uit de 15mm tele.
              De 17-55 is voor DX de perfecte lens voor concerten en andere 'moeilijke' fotolocaties. In combinatie met een lichtsterke tele uiteraard. Of dat nu de 80-200, 70-200 of een of andere sigma/tamron variant maakt weinig uit volgens mij.

              Comment


              • #22
                Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                je vertelt wel niet wat je doet me je 105 2.8 en welke versie je hebt. Ik heb de 105 2.8 VR met nanocristal coating: dat vind ik een buitenaards goeie lens, vlijmscherp inbegrepen op oneindig, absoluut schitterende kleurenweergave. Hij verdraagt ook perfekt de 14TC-EII (maar je verliest natuurlijk wel een stop wat misschien teveel is op concert). Gebruik je die ook op je concertshoots of is-ie wat traag?
                Heb ook de 105 2.8 VR MICRO en die is qua beeldkwaliteit imo inderdaad nog iets beter dan de 17-55mm.

                Heb niet echt last van traagheid op concertshoots dus gebruik hem wel vaak, maar dan probeer ik of iets verder in de zaal te staan of voor specifieke detail foto's en potretten.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  Sorry voor even off topic.

                  Maar ik heb een d300 en kan eind december eens een optreden meemaken van een oud collega. Die speelt in de band kisstory. Het optreden is jammer genoeg binnen en zal dus donker zijn. Hun spektakel is ook super met vuur en lichtshow. En ik zou een vippasje krijgen dat ik heel dicht kan staan.
                  Dit is mijn eerste keer dat ik dit zou doen dus denk ik dat ik een lichtsterke lens zal nodig hebben.

                  Ik heb nu een tamron 17-50 f2.8, zou dit lukken met deze of zou een nikon 17-55 f2.8 beter presteren in die omstandigheden? Ik zou eventueel ook een 50mm f1.8 erbij nemen voor het geval is meer lichtsterkte nodig heb, of is dit onnodig en zal het best lukken met een f2.8?
                  Ha, dan gaan we elkaar ontmoeten. Ik ga meestal mee met de Elected Babies en die komen nog goed overeen met Kisstory, ze spelen eind december opnieuw hun voorprogramma.
                  Ik ben er de vorige keer geweest (ook mijn eerste concertshoot) en ik was aangenaam verrast door de D300 en 17-55.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #24
                    Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                    Ik gebruik meestal de 70-200 VR. zalige lens vind ik...

                    btw, ben je op rohp geweest?
                    Ja maar enkel de zaterdag, heel efkes dan maar, heb podium in de namiddag helpen bouwen van Elected Babies en daarna nog een half uurke foto's geschoten, moest dan helaas weg.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #25
                      Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      ..

                      Wat ook helpt in Ch schieten, dan is de 2de of 3de soms wel scherp, doordat je je vinger niet meer beweegd.
                      Is inderdaad een goeie tip, gebruik ik ook wel vaker. Alleen heb je tegen het eind van de avond zo'n hoop foto's
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Is inderdaad een goeie tip, gebruik ik ook wel vaker. Alleen heb je tegen het eind van de avond zo'n hoop foto's
                        de pauzes zijn ook niet voor bier, maar voor delete.....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          de pauzes zijn ook niet voor bier, maar voor delete.....

                          Ik drink anders wel graag een pintje tussendoor ook hoor, krijg je zo'n dorst van foto's te nemen

                          Nu serieus, ik delete niet zo graag foto's vooraleer ik ze op groot scherm heb gezien enkel de echte slechte gaan er uit.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #28
                            Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Is inderdaad een goeie tip, gebruik ik ook wel vaker. Alleen heb je tegen het eind van de avond zo'n hoop foto's
                            Niet alleen om die reden, je kan er ook de mooiste expressies uithalen
                            Rommel deleten uiteraard in de pauzes
                            Canikon 40D - D200, D300

                            Comment


                            • #29
                              Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                              Niet alleen om die reden, je kan er ook de mooiste expressies uithalen
                              Rommel deleten uiteraard in de pauzes
                              Vandaar dat je zo voorzichtig moet zijn met het deleten..sommige details vallen pas op op groot scherm.

                              Rubbish haal je er inderdaad zo uit.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #30
                                Re: Concerten:17-55mm of 24(28)-70mm

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                ..sommige details vallen pas op op groot scherm

                                Inzoomen op schermpje D300 helpt al heel wat
                                Canikon 40D - D200, D300

                                Comment

                                Working...
                                X