Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
@Ducaudi - een 17-55 zal kwa lichtsterkte voldoen, maar je komt dan nooit tot detail foto's van iemand die zich geweldig inleeft in z'n muziek of z'n vingers krom speelt op de gitaar, dan wil je die vingers zien en niet de hele man. Dus ook wat langers meenemen.
Ook met heel weinig flitsen kun je prachtige resultaten behalen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ik ga vaak eens een concertje in opdracht gaan schieten en momenteel heb ik enkel de 17-55 en de 105Micro (beide Nikkor).
Nu merk ik dat ik met mijn 17-55 wel vaak wat mm's tekort kom en dacht ik die te vervangen door een 24(28)-70.
Wat denken jullie? Best zo nog even verder doen en de 17-55 houden en doorsparen voor een 70-200 of zelfs een 80-200? Of toch durven overstappen naar een 24(28)-70 en de 17-55 verkopen?
Alleen vrees ik dan wat groothoek tekort te komen want 17 vs 35 mm (=24 op DX) is wel groot.
je vertelt wel niet wat je doet me je 105 2.8 en welke versie je hebt. Ik heb de 105 2.8 VR met nanocristal coating: dat vind ik een buitenaards goeie lens, vlijmscherp inbegrepen op oneindig, absoluut schitterende kleurenweergave. Hij verdraagt ook perfekt de 14TC-EII (maar je verliest natuurlijk wel een stop wat misschien teveel is op concert). Gebruik je die ook op je concertshoots of is-ie wat traag?
Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde.
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
De 70/80-200 f2.8 is een prachtlens voor optredens als je wat verder staat. De meeste van mijn concertopname's zijn met die lens gebeurt.
Ik ben nu aan het sparen voor de 17-50 f2.8 voor de kleinere podia (jeugdhuis, café, ...)
Ik denk dat dat de perfecte combinatie op een cropcamera kan zijn.
Ik denk ook dat je die 8mm onderin eerder zult missen dan dat je voordeel haalt uit de 15mm tele.
De 17-55 is voor DX de perfecte lens voor concerten en andere 'moeilijke' fotolocaties. In combinatie met een lichtsterke tele uiteraard. Of dat nu de 80-200, 70-200 of een of andere sigma/tamron variant maakt weinig uit volgens mij.
je vertelt wel niet wat je doet me je 105 2.8 en welke versie je hebt. Ik heb de 105 2.8 VR met nanocristal coating: dat vind ik een buitenaards goeie lens, vlijmscherp inbegrepen op oneindig, absoluut schitterende kleurenweergave. Hij verdraagt ook perfekt de 14TC-EII (maar je verliest natuurlijk wel een stop wat misschien teveel is op concert). Gebruik je die ook op je concertshoots of is-ie wat traag?
Heb ook de 105 2.8 VR MICRO en die is qua beeldkwaliteit imo inderdaad nog iets beter dan de 17-55mm.
Heb niet echt last van traagheid op concertshoots dus gebruik hem wel vaak, maar dan probeer ik of iets verder in de zaal te staan of voor specifieke detail foto's en potretten.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Maar ik heb een d300 en kan eind december eens een optreden meemaken van een oud collega. Die speelt in de band kisstory. Het optreden is jammer genoeg binnen en zal dus donker zijn. Hun spektakel is ook super met vuur en lichtshow. En ik zou een vippasje krijgen dat ik heel dicht kan staan.
Dit is mijn eerste keer dat ik dit zou doen dus denk ik dat ik een lichtsterke lens zal nodig hebben.
Ik heb nu een tamron 17-50 f2.8, zou dit lukken met deze of zou een nikon 17-55 f2.8 beter presteren in die omstandigheden? Ik zou eventueel ook een 50mm f1.8 erbij nemen voor het geval is meer lichtsterkte nodig heb, of is dit onnodig en zal het best lukken met een f2.8?
Ha, dan gaan we elkaar ontmoeten. Ik ga meestal mee met de Elected Babies en die komen nog goed overeen met Kisstory, ze spelen eind december opnieuw hun voorprogramma.
Ik ben er de vorige keer geweest (ook mijn eerste concertshoot) en ik was aangenaam verrast door de D300 en 17-55.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Ik gebruik meestal de 70-200 VR. zalige lens vind ik...
btw, ben je op rohp geweest?
Ja maar enkel de zaterdag, heel efkes dan maar, heb podium in de namiddag helpen bouwen van Elected Babies en daarna nog een half uurke foto's geschoten, moest dan helaas weg.
Comment