Zover ik begrijp op dit forum, zit er in bijna alle telezoom objectieven tot 400mm (100-400 / 120-400 / 170-400) een stabilisatie. Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
stabilisatie en telezoom
Collapse
X
-
stabilisatie en telezoom
Labels: Geen
-
-
Re: stabilisatie en telezoom
Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk berichtZover ik begrijp op dit forum, zit er in bijna alle telezoom objectieven tot 400mm (100-400 / 120-400 / 170-400) een stabilisatie. Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
Dat ligt eraan welke camera body je gebruikt. Je hebt er met ingebouwde IS, maar het is effectiever het te hebben in de lens. Bij veel lenzen zit het ingebouwd, werkt gewoon perfect ookal heb je geen IS in de body. Dat was je vraag toch?
-
Voor de camera's waarbij de beeldstabilisatie is ingebouwd in de body (bijvoorbeeld Sony) worden die lenzen zonder beeldstabilisatie geleverd.
Voor Canon en Nikon is de nieuwe Sigma 150-500 dus met "OS", de versie voor Sony krijgt geen "OS" (beeldstabilisatie) in de lens.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk berichtMaar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?Nikon D80 ~ Nikkor 18-70
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk berichtDit gaat zeker samen..."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk berichtMaar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
Voor meer info over wat je zoal kan vinden aan telelenzen voor Sony :
www.dyxum.com (kijk even onder "lenses")."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Comment