Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filter voor Canon 100mm 2.8 Macro USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke filter voor Canon 100mm 2.8 Macro USM

Ben op zoek naar een alternatief van filter ipv een UV filter.

Welke kan ik kiezen voor betere foto's en kwaliteit.....

Re: Welke filter voor Canon 100mm 2.8 Macro USM

Géén filter... Da's veruit het beste... Gewoon een zonnekap gebruiken en verder niks.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Wat wil je met dat "niet UV-filter" bereiken? Betere foto's? Voor sommige mensen is dan alleen een zwart filter weggelegd
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Wat wil je met dat "niet UV-filter" bereiken? Betere foto's? Voor sommige mensen is dan alleen een zwart filter weggelegd
        Heb je hier bepaalde personen in het achterhoofd?
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik bedoel daarmee, dat ik op al mijn lenzen een UV filter zitten heb maar heb nog geen gekocht voor deze lens. En daarmee vroeg ik mij af of er met een andere filter mooie macro foto's konden bekomen worden.
          Polarisator filter, .... Als dit zinvol is tenminste want de grote verschillen tussen filters zijn mij nog niet echt duidelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amateurke84 Bekijk bericht
            Ik bedoel daarmee, dat ik op al mijn lenzen een UV filter zitten heb maar heb nog geen gekocht voor deze lens. En daarmee vroeg ik mij af of er met een andere filter mooie macro foto's konden bekomen worden.
            Polarisator filter, .... Als dit zinvol is tenminste want de grote verschillen tussen filters zijn mij nog niet echt duidelijk
            Een UV filter is op een digitale camera eigenlijk nooit nodig maar wordt door veel mensen gebruikt als protectie van het frontglas van een objectief. Alle andere soorten filters zijn bedoelt voor andere doeleinden.

Een polarisatiefilter bijvoorbeeld is bedoelt om weerspiegelingen in glas of water tegen te gaan en om kleuren meer te verzadigen. Een ND filter (oftewel grijsfilter) is bedoelt om minder licht binnen te laten in de camera (dus voor langere sluitertijden bij veel heldere lichtomstandigheden). Met een gradueel ND filter kun je de contrasten tussen donker en licht verkleinen (denk aan een landschapsfoto waarbij de lucht te fel is).
            Dit zijn allemaal filters die handig kunnen zijn op een DSLR. De meeste andere filters (kleurfilters, filters met matte delen etc) zijn niet interessant op DSLR's omdat je dit soort effecten makkelijk achteraf kunt maken met software....
            www.indetailfotografie.nl

Comment

De bedoeling is beschermen van je lens. Het voorste element van de 100mm macro ligt nogal vooraan en je stoot gauw. De zonnekap die er bij te koop is biedt weinig bescherming bij macro omdat die al het licht weg neemt van je onderwerp en dus niet gebruikt wordt.
              Een pola filter kost 1 a 2 stops, dus niet doen bij macro...
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X