Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 17 -55 of 17-35

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 17 -55 of 17-35

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
    Ik heb ook in je handtekening eens gekeken en je aardig wat top lenzen in je bezit behalve de 17/35 ????? een reden voor als ik je vragen mag
    nogmaals bedankt
    mvg
    dany
    Wel.., ik heb een tijdje met de idee rond gelopen om de 17-35 aan te schaffen. Ik kon een bijna ongebruikte tweedhands op de kop tikken maar die kwam uit Hong Kong en er was maar een garantie van één jaar op die pas verstreken was. Ik heb die ter plaatse getest en vond mijn 17-55 even goed en met een mooiere range. De prijs was ook iets te hoog alhoewel ik het een ideale aanvulling vond naast de 28-70, en zeker in het vooruitzicht van de FF.
    FF waar ik eigenlijk niet zo sta voor trappelen omwille van de hier al aangehaalde argumentatie door antoine200. Ik heb uiteraard de analoge aparatuur gehad, maar ik ben pas veel beginnen fotograferen sedert het digitale tijdperk. Er zullen er hier waarschijnlijk wel meer zijn zoals in mijn geval. Voor mij was de crop dan eerder een winst dan een verlies toen plots een 50mm al bruikbaar werd als portretlens en een 200mm al een handige tele werd.
    Ondertussen heb ik nu de 14-24 die voor mij althans de nodige breedte biedt zelfs op de D300, want ik heb er mijn 12-24 voor verkocht. Deze 14-24 wordt natuurlijk een gans andere zaak op de FF maar hiervoor heb ik dus nu al de inverstering gedaan.
    Maar ik zou trouwens eens willen weten hoe de 17-35 op FF presteert aangezien die nu meer dan vroeger weer gegeerd wordt. De prijs is ook nog steeds hoog gebleven en dat zegt wel iets. Daarentegen is de 17-55 wel in prijs gaan afnemen nu velen naar de FF lonken.
    Maar al bij al, de 17-55 blijft zeker zijn geld waard en mag gerust naast de 17-35 staan.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      De grote concurent van de Canon 5D is nog steeds de Canon 1D Mark III (een FX camera).
      De 1D MKIII is ook een crop camera, welliswaar 1.3 maar geen FF. Hij zit zowat tussen 1.6(xxxD,xxD) en FF(1Ds)
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De grote concurent van de Canon 5D is nog steeds de Canon 1D Mark III (een FX camera).

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        De 1D MKIII is ook een crop camera, welliswaar 1.3 maar geen FF. Hij zit zowat tussen 1.6(xxxD,xxD) en FF(1Ds)
        Zeg ik toch (een FX camera)
        mvg
        Antoine

Comment

Je geeft aan dat de Canon gebruikers met volle tevredenheid al jaren gebruikers zijn van de 5D, dit is juist echter Canon had hier veel meer van verwacht. Er is zelfs een tijd geweest dat ze hiermee hebben willen stoppen omdat de afzet niet erg groot is (de camera is voor veel mensen gewoon te duur).
          Bron AUB want dit werd wel vaak verteld op bepaalde forums (met name van merken die op dat ogenblik geen FF camera hadden) maar ik heb er nooit enig bewijs van gezien integendeel. De laatste 15 jaar heeft geen enkele andere canon camera zoveel mensen overtuigd om de switch naar canon te maken. Dat feit alleen al maakt van de 5D een ongeloofelijk succes dat canon niet snel meer zal kunnen herhalen. En wees gerust dat de D700 ook een groot succes zal zijn! Natuurlijk dat aan dergelijke prijzen de verkoop lager ligt dan die van een D60 bijv maar dat is dan ook nooit de bedoeling van dergelijke body's.

Anderzijds ben ik wel akkoord dat FF en DX naast elkaar gaan blijven bestaan. Het kostenvoordeel van DX zal er altijd zijn en het gaat nog heel lang duren voor dit irrelevant gaat worden.
          Als je dus niet binnen 6 maand een FF koopt kan je nu mijn inziens evengoed een DX lens kopen. Want eenmaal je FF gaat ga je toch nieuwe lenzen moeten kopen om het bereik te hebben dat je wil. En die 17-55 ga je nog gemakkelijk kunnen verkopen. Intussen heb je dan ook een lens die bij je gebruik past en niet een lens die nu minder interessant is en dat ook niet zal zijn als je FF gaat.

Comment

Zeg ik toch (een FX camera)
            mvg
            Antoine
            Mis ik iets
            Ik dacht dat FX de naam is die Nikon gebruikt om FF aan te duiden(niet crop)?
            FX = FF(Tenzij je inspeeld op het feit dat de hoogte van de FX sensor geen 24mm maar 23,9mm is, maar dat maar van FX nog geen crop sensor)
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              De laatste 15 jaar heeft geen enkele andere canon camera zoveel mensen overtuigd om de switch naar canon te maken. Dat feit alleen al maakt van de 5D een ongeloofelijk succes dat canon niet snel meer zal kunnen herhalen.
              Wat een oude camera.
              Nu weet ik waarom de Nikon F5 jaren lang eenzaam en alleen aan de top heeft gestaan.
              Een fake camera kan ook geen concurentie zijn.

Het wordt idd tijd dat dit oude beestje wordt vervangen door een 6D.

Nu even serieus:
              Ik ben geen merken freak, ik koop het beste spul naar behoefte en naar het beschikbare budget.

Moesten eigenlijk veel meer mensen doen.

mvg
              Antoine

Comment

Personal experience...

The 17-55mm lived on my DX cameras. I sold it for € 950 and bought a 17-35mm for € 950
                Now I use mostly the D3, the 17-35mm has welded itself into the bottom of my bag...
                The 24-70mm covers 90% of my work with the D3. Followed by the 70-200mm and the 17-35mm if I need stretched edges or interior photos.

My tip, (based on my experience):

Buy the 17-55mm now, used. Use it and enjoy it.
                If/when you want to move to an FX camera, sell it for not much less than you bought it.

In hindsight, I should have kept the 17-55mm as I still use some DX cameras.

Either way, fine lenses, I've still to be convinced of any image quality difference.

Comment

Wat een oude camera.
                  Beter lezen zou ik zeggen, maar je mag natuurlijk ook zeggen beter uitleggen natuurlijk. En yep we zijn akkoord je moet altijd het beste voor jou kopen binnen jouw budget! Dat is het enigste dat telt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Mis ik iets
                    Ik dacht dat FX de naam is die Nikon gebruikt om FF aan te duiden(niet crop)?
                    FX = FF(Tenzij je inspeeld op het feit dat de hoogte van de FX sensor geen 24mm maar 23,9mm is, maar dat maar van FX nog geen crop sensor)
                    Je hebt helemaal gelijk.
                    Dat gedoe ook met DX, FX en FF
                    Sorry, haal e.e.a even door elkaar.
                    mvg
                    Antoine

Comment

Allemaal bedankt voor jullie menig ,soms kun ik het hier ni volgen hoor over dx ff enzv maar meeste onder jullie zouden voor de 17 - 55 gaan wat ik ook ga doe.

mvg
                      dany
                      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Zo zegt zo gedaan ik heb me vandaag de 17 - 55 aangeschaft hopelijk krijg ik er geen spijt van .

mvg
                        dany
                        Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                          Zo zegt zo gedaan ik heb me vandaag de 17 - 55 aangeschaft hopelijk krijg ik er geen spijt van .

mvg
                          dany
                          Proficiat.
                          Ik ben ervan overtuigd dat je daar geen spijt van krijgt.
                          mvg
                          Antoine

Comment

THNX

nu nog met leren werken

Comment

heel goeie keuze hoor

Comment

en ...ben je tevreden over deze lens?

qua scherpte en kleuren...ik sta ook op het punt me er zo eentje aan te schaffen...
                                Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

Comment

Working...
                                X