Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou ik, of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zou ik, of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

De 17-55 f2,8 is geen "L" lens, maar optisch gezien zijn er niet veel "L"-zoomlenzen die even goed of beter presteren.
    Dit kan ik volmondig beamen, er staat waarschijnlijk geen L en een rood circeltje op omdat het een EF-S lens is maar verder zijn de resultaten zeker gelijkwaardig met L-glas.

Of er nu kleurverschil is tussen de 17-55 en de 24-105 ? De 24-105 geeft iets warmere kleuren moet ik toegeven, maar ik bewerk alle beelden toch in PhotoShop, dus dat ik geen reden om te twijfelen vind ik.

Kijk even welk bereik je het meeste gebruikt, en kies dan een van deze lenzen, je zal er geen spijt van hebben.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

De knoop is (bijna) doorgehakt. Met 95% zekerheid kan ik zeggen dat het de 24-105 zal worden. (ben toch gezwicht voor het rode lettertje )
      Bedankt iedereen voor de tips en uitleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
        Tussen deze twee twijfel ik, beiden worden wel aangeprezen als ideale combinatie bij een full-frame. Hoe zit het met 1,6 crop (400d)?

EF17-40mm f/4L USM
        24-105mm f/4 F4 IS L USM
        In mijn collectie van L-lenzen is de 24-105mm de meest gebruikte op mijn FF camera's. Een perfecte allrounder met een geweldige kwaliteit. Op een crop-camera levert hij uiteraard in aan de groothoekzijde.

Maar dat je geen spijt zal hebben van de 24-105 staat als een paal boven water.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
        X