Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-22, filter en lensdop probleem!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 10-22, filter en lensdop probleem!

hier ook de hoya pro en geen problemen.Ik heb ook de hoya polarizatie filter maar die geeft wel vignetering !!

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      En... heb je een oplossing? Behalve koud houden, misschien?
      Heb trouwens in een andere thread jouw uwa-foto's bewonderd! Schitterend werk!
      Ik heb geen oplossing voor het afvallende dekseltje van het B+W filter. Ikzelf gebruik zelden beschermfilters (enkel een zonnekap als bescherming)....de keren dat ik op mijn 10-22 lens een pola filter gebruik schroef ik het filter af na gebruik en voor ik mijn camera opberg plaats ik mijn normale lensdeksel er terug op.Met een zonnekap op de lens is de kans trouwens erg klein dat het filter beschadigd geraakt indien je het er langer (lange wandeling) wenst te laten opzitten. Veel mensen op het forum zijn een beetje overbeschermend ......zolang ik reeds fotografeer heb ik het nooit kunnen presteren om krassen op mijn objectieven te maken. Indien het toch ooit moest gebeuren is de kans klein dat je het op de foto zult zien........zie je de kras toch.....dan kan je het lenselement laten vervangen. Zo'n herstelling kost misschien wel wat centjes, maar tel het totaalbedrag van elke deftige beschermfilter voor al je lenzen eens samen.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 10 juli 2008, 18:50. Reden: foutje
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Vooral die laatste zin verraadt een grote wijsheid, rupselkopke!
        (maar nu zit ik hier met een 77mm B+W 'slim' UV haze filter van € 68,63! )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

(maar nu zit ik hier met een 77mm B+W 'slim' UV haze filter van € 68,63! )
          ik ook, en 2 zelfs (UV en polar)...
          en een originele Canon-lensdop die er niet op past.

Blijkbaar bestaat er geen oplossing voor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            hier ook de hoya pro en geen problemen.Ik heb ook de hoya polarizatie filter maar die geeft wel vignetering !!

mir
            en is er dan een opmerkelijk verschil van dikte?

groetjes,
            RIk
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waxman Bekijk bericht
              ik ook, en 2 zelfs (UV en polar)...
              en een originele Canon-lensdop die er niet op past.

Blijkbaar bestaat er geen oplossing voor...
              Ik heb filters van tiffen (ook de slim line), en mijne dop past er wel op.

Maar dit enkel op de uv- filter, Op de polarfilter niet.

Comment

En... heb je een oplossing? Behalve koud houden, misschien?
                Heb trouwens in een andere thread jouw uwa-foto's bewonderd! Schitterend werk!

Hama heeft iets om je lensdop niet kwijt te spelen, misshien is dit een oplossing

Info hier; KLIK
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

Comment

...domme toch! Net nog bij Konijn geweest voor het afhalen van mijn zonnekap, en op een maandagochtend alweer een uur kunnen aanschuiven. Maar ik klaag niet.
                  Dank voor de tip. Volgende keer dat ik de zaak bezoek eventjes een meenemen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X