Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echt zo zwaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: echt zo zwaar

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
    Ik had de Nikkor 70-200 f/2.8 VR en heb hem verkocht wegens te zwaar (ook 1.5 kilo). In de plaats had ik mij een 180mm f/2.8 gekocht en dat was heel wat aangenamer werken. AF was wel trager en geen stabilisatie, maar optisch even goed of zelf beter.

Ik ben wel iemand die raar of zelden een lange tele gebruikt. Dus de zware en dure 70-200 was een miskoop. Maar als je vaak sportwedstrijden of andere evenementen bezoekt zal de Canon EF 70-200 f/2.8 misschien wel een goede keus voor je zijn.
    Ik kan je hierin volgen, mocht er een 180 AFS VR op de markt zijn dan had ik waarschijnlijk die stap ook al gezet. De 70-200 VR is een prachtig stukje optiek, maar zijn gewicht en vooral zijn lengte vormen een ernstige handicap in de fototas.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
      hallo allemaal

wil graag de Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM IS bestellen
      voor de canon 40D (nu met kitlens)
      maar lees nu hier veel over dat ie zo zwaar is.
      wat moet ik me daar bij voorstellen !
      en zijn er mensen die door het gewicht een andere hebben gekozen ?

hoor het graag !

grt frank
      Als je aan de kwaliteit denkt die deze lens levert dan vergeet je het gewicht.
      Ik gebruik ze zelf op de 5D en ja , je hoeft geen andere lenzen mee te sleuren , je hebt nu alle interessante brandpunten in een lenske !
      Maak zelf de meeste studio opnames met diezelfde lens , gewoon sublieme kwaliteit !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
        Maak zelf de meeste studio opnames met diezelfde lens , gewoon sublieme kwaliteit !

studio ga ik deze week testen maar twijfel of `k met 70mm het model er ook helemaal krijg (zonder heel ver terug te staan)

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik zoek overigens ook nog een handig (alle terrein) karretje

MVG,
          Kijk eens bij www.isarfoto.com

http://www.isarfoto.com/cms.php/_pid...0/Produkt.html

Groetjes,
          Philippe
          beeldbank www.arterra.be
          persoonlijke site www.wildeyes.be
          Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
            Dat lijkt me een heel veelzijdig en niet zo duur ding Alleen reikt het handvat niet op het eerste zicht niet zo hoog wat een probleem kan vormen met mijn lengte. Heb je een idee hoe hoog dat ie is?

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Dat lijkt me een heel veelzijdig en niet zo duur ding Alleen reikt het handvat niet op het eerste zicht niet zo hoog wat een probleem kan vormen met mijn lengte. Heb je een idee hoe hoog dat ie is?

MVG,
              Er bestaat een verlengstuk voor het handvat (zie link: https://www.isarfoto.com/cms.php/_pi...0/Produkt.html )
              beeldbank www.arterra.be
              persoonlijke site www.wildeyes.be
              Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                p.s.
                Laten jullie die statief ring zitten (eigenlijk overbodig toch)

grt frank
                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                Die statiefring helpt ook voor draagcomfort.
                Ik hang de statiefring nogal eens aan een broeksriem. Ook geen zicht, maar wel makkelijk
                Zoals lut zegt, die statiefring is een mooi punt om de lens in de aanslag te ondersteunen.
                En als je rondwandeld, kun je 'm achter je broekriem haken. Ikzelf heb een RRS lensplate erop zitten waardoor de statiefondersteuning langer wordt. Die steek ik in een van de lussen van mijn Lowepro rugzak (de lussen voor de slip-lock die op de heupband zitten) of in de lowepro belt. Dan maakt een kilo'tje of drie vier niet meer uit

Veel plezier met de lens. Daar krijg je geen spijt van
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                  Er bestaat een verlengstuk voor het handvat (zie link: https://www.isarfoto.com/cms.php/_pi...0/Produkt.html )
                  Merci voor de info

Comment

Working...
                  X