Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echt zo zwaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: echt zo zwaar

Oorspronkelijk geplaatst door gpalmere Bekijk bericht
    Omdat ik ivm stof niet wil wisselen, heb ik er dus wel een 400D met
    18/200 Sigma op bij.
    Ik weet niet waarom je hier zo bang bent voor stof . Ik wissel soms 10 keer per uur van lens. Je zit hier niet in de woestijn hoor
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik had de Nikkor 70-200 f/2.8 VR en heb hem verkocht wegens te zwaar (ook 1.5 kilo). In de plaats had ik mij een 180mm f/2.8 gekocht en dat was heel wat aangenamer werken. AF was wel trager en geen stabilisatie, maar optisch even goed of zelf beter.

Ik ben wel iemand die raar of zelden een lange tele gebruikt. Dus de zware en dure 70-200 was een miskoop. Maar als je vaak sportwedstrijden of andere evenementen bezoekt zal de Canon EF 70-200 f/2.8 misschien wel een goede keus voor je zijn.

Comment

Tja, wat is zwaar?. Heb de 5D met batterygrip en als je een halve dag met de 70-200 2.8 IS rondloopt bestaat de kans dat je het voelt in je nek achteraf. Maar een goede strap (niet die Canon-brol, maar bijvoorbeeld de BD-strap) kan wonderen doen. Ook ondersteun ik de lens altijd. Je hoort me niet klagen achteraf.
        BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Vergelijk dan maar eens na 30 jaar: één persoon squatten en één persoon fotograferen met 3kg fotoapparatuur!!!
          Wil dan wel een een RX en echo van de knieen zien en vergelijken.

Hubert
          Wel, dit is al reeds onderzocht.
          Blijkt dat dit niet waar is, dat zelfs de verbindingspezen etc, veel steviger zijn. MAW de knie is veel sterker! Dit is nl. een heel natuurlijke beweging.
          Je moet je zoals met alle sporten natuurlijk goed opwarmen en juist uitvoeren.
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hallo allemaal

Hij is binnen, en gelijk getest !
            Het gewicht is zeker te doen draag hem nu om de nek maar dan ondersteund door mijn handen. Ga nog effe kijken of het makkelijker met batterygrip, handstrap, statiefring enz..
            En een tas\rugzak want krijg het niet mee in mijn tasje.

p.s.
            Laten jullie die statief ring zitten (eigenlijk overbodig toch)

ze kijken je wel aan zeg ! Alsof ze nog nooit een camera hebben gezien

bedankt voor jullie tip`s en reactie !

grt frank

Comment

Proficiat met de nieuwe aanwinst.
              DigiCam

Comment

Die statiefring helpt ook voor draagcomfort.
                Ik hang de statiefring nogal eens aan een broeksriem. Ook geen zicht, maar wel makkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                  Proficiat met de nieuwe aanwinst.
                  zelfde hier!
                  De statiefring zit meestal in mijn tas ...

Grts Jan
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht

Wen er maar aan... Leken kijken naar die monster van een lens en fotografen proberen uit te dokteren over welk type het gaat als ze zo'n witte buis zien.

Geniet van je ongetwijfeld magistrale lens!
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                      Hallo allemaal

Hij is binnen, en gelijk getest !
                      Het gewicht is zeker te doen draag hem nu om de nek maar dan ondersteund door mijn handen. Ga nog effe kijken of het makkelijker met batterygrip, handstrap, statiefring enz..
                      En een tas\rugzak want krijg het niet mee in mijn tasje.

p.s.
                      Laten jullie die statief ring zitten (eigenlijk overbodig toch)

bedankt voor jullie tip`s en reactie !

grt frank

Nou vandaag meteen afreizen naar Eindhoven en de ELE rally of het 'Poleposition' evenement bezoeken. Kan je meteen voelen hoe het is om er de hele dag mee rond te lopen ....
                      Ik ben er klaar mee.

Comment

Ik zou zeggen join the club Frankyboy.
                        Ik heb hem vandaag ook eens grondig getest in zwakke lichtomstandigheden.
                        En ja hoor dat is waar , je ziet dadelijk wie aan fotografie doet , want ze proberen uit te zoeken , welke versie het is
                        Het is een plezier om nu eens deze foto's te bekijken.
                        Er zijn altijd een paar ''Kemels '' bij

Groeten ,

Rohnny
                        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Tja, tot hoeveel kilo zouden sommige personen hier gaan
                          Voor meerdaagse trips en verre reizen sleur ik 13 kg mee

2 bodies
                          5 lenzen
                          1,4 of 1,7 convertor
                          tussenringen
                          flash
                          PD70X (image tank)
                          reservebatterijen
                          statief

Wanneer de omstandigheden het toelaten, dan sleur ik mijn rugzak achter mij in een handig karretje om mijn knietjes te sparen .
                          Een maat van mij sleurt 15 kg mee en beweert dat zijn vriendin nóg meer meezeult .

Groetjes,
                          Philippe
                          Last edited by Photophil (De); 8 juni 2008, 23:42.
                          beeldbank www.arterra.be
                          persoonlijke site www.wildeyes.be
                          Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie reactie, ga zeker foto`s posten binnenkort!
                            Moet je na gaan dat ik in 2005 ben begonnen met een powershot pro 1(ook goed hoor)
                            Zoveel geleerd in een kort tijd dank zij jullie
                            Toen nog nooit gehoord van: in Raw schieten, Lightroom, BelgiumDigital, enz, enz.

Hoezo uit de hand gelopen hobby !

Grt frank

Comment

Sinds donderdag heb ik met een D300 + grip + 80-200 2.8 rond gelopen en zo'n 1500 foto's gemaakt en ben niet krom, gebroken oid alleen bijna gesmolten, maar dat ligt aan de 40gr en humidity hier.....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                                Voor meerdaagse trips en verre reizen sleur ik 13 kg mee

2 bodies
                                5 lenzen
                                1,4 of 1,7 convertor
                                tussenringen
                                flash
                                PD70X (image tank)
                                reservebatterijen
                                statief

Wanneer de omstandigheden het toelaten, dan sleur ik mijn rugzak achter mij in een handig karretje om mijn knietjes te sparen .
                                Een maat van mij sleurt 15 kg mee en beweert dat zijn vriendin nóg meer meezeult .

Groetjes,
                                Philippe
                                Ik zoek overigens ook nog een handig (alle terrein) karretje

MVG,

Comment

Working...
                                X