Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echt zo zwaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• echt zo zwaar

hallo allemaal

wil graag de Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM IS bestellen
    voor de canon 40D (nu met kitlens)
    maar lees nu hier veel over dat ie zo zwaar is.
    wat moet ik me daar bij voorstellen !
    en zijn er mensen die door het gewicht een andere hebben gekozen ?

hoor het graag !

grt frank

Re: echt zo zwaar

heb deze lens en is idd het zwaarste nadeel, letterlijk en figuurlijk.
    Probeer iemand in je buurt te vinden die em heeft, en loop er een dagje meer rond. Je mag em altijd es komen testen in Gent.
    Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
      en zijn er mensen die door het gewicht een andere hebben gekozen ?
      Yep, ik heb een 70-200L2.8 (non IS) gehad en binnen de 2 weken weer verkocht wegens te zwaar. Ik zag mezelf daar niet een ganse dag mee rondsleuren.

Ik weet niet welke lens je nu hebt, maar de 70-200 2.8 weegt 1570 gram, da's 1.5 KILO....hang dat maar eens voor je body en hef dan je toestel op om een fotoke te maken, je krijgt daar ferm armspieren van.

het beste wat je inderdaad kan doen is die lens eens proberen.
      Fuji X - Less became more

Comment

tja, wat is zwaar? Als je een 70-200 2.8 IS op je body hebt staan dan doe je dat om fotos te nemen in de eerste plaats. Als je deze combinatie wil gebruiken op vakantie en je hoofdbezigheid op dat moment is niet foto's nemen, moet je deze lens niet meenemen. Zo simpel is dat. Je zal het altijd geweten hebben dat je ze bij hebt.

Ik heb er op een 1 series Canon nooit last van gehad. Ligt perfect in balans. En ik neem ze ook mee op vakantie. Combinatie body+lens weegt dan bijna 3kg.
        DigiCam

Comment

Heb die al een paar jaar altijd bij me op vakantie. Vorig jaar 3 weken Noorwegen met o.a. lange staptochten. Een goede draagtas is dan idd wel een luxe!
          Alleszins ... ik zou nog niet durven denken aan verkopen!!
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
            Yep, ik heb een 70-200L2.8 (non IS) gehad en binnen de 2 weken weer verkocht wegens te zwaar.
            En ik heb die toen overgekocht
            Voor mij is het gewicht niet te zwaar. En moest dit wel het geval zijn dan is het de beeldkwaliteit die de doorslag geeft.
            Het blijft natuurlijk een 'klet' van een lens. Als die aan je schouder hangt te bengelen en je bent ondertussen bezig met een 2de toestel foto's te nemen moet je wel oppassen dat er geen kinderen tegen lopen (schoolfeest en zo). Niet zo zeer voor de lens maar die kindjes verwachten echt niet dat da spel niet meegeeft.

Dixie
            ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
              Het blijft natuurlijk een 'klet' van een lens. Als die aan je schouder hangt te bengelen en je bent ondertussen bezig met een 2de toestel foto's te nemen moet je wel oppassen dat er geen kinderen tegen lopen (schoolfeest en zo).
              Och, alles is relatief hé. Kijk hier maar eens wat een prutslenske die 70-200 2.8 IS is.

Who said the Canon EF 70-200 f/2.8 IS L Lens was big?
              DigiCam

Comment

te zwaar te zwaar, van mij mag het gerust allemaal nog wat zwaarder. ik heb er helemaal geen probleem mee om uren aan een stuk met mijn 1DmkII+100-400 lens
                heb sommige dagen bijna 6u aan een stuk rondelopen op de piste met deze lens en camera, en achteraf voel ik het wel in mn armen, maar dan weet ik tenminste dat ik gewerkt heb
                5DmkIII en wat glas

Comment

anderhalf pak suiker om je nek
                  zou zeggen dat is te doen, maar lees van jullie dat je het toch gaat voelen
                  en dat geloof ik dan ook.
                  het gaat mij op de eerste plaats om mooie foto`s te maken (binnen en buiten) vandaar deze keuze.
                  maar waarom is ie dan zo zwaar, en wat dan te kiezen, lees juist zoveel goed`s over deze lens (op het gewicht na dan)

grt frank

p.s. @janvangent had hem graag willen testen maar Gent is net iets te ver weg !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                    anderhalf pak suiker om je nek
                    dat doe ik absoluut nooit, mijn toestel + zware lens om mijn nek hangen. Dat is gewoon vragen om problemen met je nek en rug! Ik houd mijn toestel steeds vast via mijn handstrap en aan de statiefring, nooit om de nek
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb de 70-200 f2.8 niet maar wel de 100-400L en die's ongeveer net zo zwaar.

Ik vind het gewicht van de 100-400L vooral een probleem wanneer ik hem bij me draag in m'n rugtas. Maar wanneer ik hem op mijn camera schroef vind ik het gewicht eigenlijk best prettig werken.

Toch is het gewicht voor mij wel de hoofdreden dat ik deze lens alleen meeneem wanneer ik écht van plan ben om hem te gebruiken anders laat ik hem liever thuis. En da's gelijk ook de hoofdreden dat ik geen interesse heb ik de 70-200 f2.8 en dat ik deze maand nog een 70-200 f4 IS ga kopen... (vadertje staat moet zo langzaamaan es opschieten met die belastingteruggaaf )
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Mijn Sigma 70-200 f2.8 weegt zo'n 1,4 kilo en in combinatie met mijn batterygrip en metz-flash gaat het zaakje flink wat wegen. Tijdens concertshoots en sportevenementen is ze een droom om mee te werken, maar licht is het niet. Ik zou er dan ook niet echt een hele dag mee gaan wandelen, dan zet ik er liever mijn 70-300 lens op.

Veel hangt af van wat je wilt gaan doen hé. Als je shoot in lage lichtomstandigheden moet je zeker voor deze gaan. Maar als je enkel buiten bij helder weer schiet kan een 70-200 f4 L waarschijnlijk ook al voldoen en die weegt een pak minder.

Ga gewoon het zaakje even uittesten in een winkel, dan weet je hoe het voelt.
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

QUALITY HAS HIS PRICE

...als je 'draagbaar' wil zijn koop je toch gewoon 'n IXUS!

Een lens kan niet zwaar genoeg zijn; naarmate ze zwaarder worden zijn ze meestal beter.

Go for it!
                          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Ik heb ook de 70-200 f2.8L IS en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik die gekocht heb. Ik moet toegeven ze is inderdaad wel zwaar, maar het is een pracht van een lens. Zeker voor indoor evenementen.
                            *

Comment

Ik vindt deze lens ook niet zwaar , want meestal draagt mijn vrouw die .
                              ik persoonlijk vindt ze heel goed meevallen , maarja , ik ben gewoon om met wat gewicht te werken .
                              En zoals eerder aangehaald , met die handstrap , en de statief ring , helemaal geen probleem.

Groeten ,

Rohnny
                              Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
                              X