Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon ED AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon ED AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8

Nikon ED AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8

Ik vroeg me af of deze lens ook op men D80 van nikon werkt ,en wat zijn de maximum 2de hand prijsen voor deze lens?

mvg
    Last edited by Sage; 4 juni 2008, 16:21.

Re: Nikon ED AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8

tuurlijk werkt die!

2de handsprijzen zijn ong 650 euro vr een draaizoom en 400 euro vr een schuifzoom (richtprijzen)
    Da's hier wss een schuifzoom (geen D-versie)
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Comment

'k zou niet weten waarom het niet zou werken.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Even vragen aan Hans Braakhuis, deze weet daar alles van, ik denk dat er een vijftal versies van dit objectief zijn gemaakt, goeie en heel goeie.

Mischien kan je het terugvinden op zijn site, http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/

Comment

hoi, ik heb de D versie (schuif) en heb die 300 euro betaald , dat bleek achteraf een koopje te zijn, worden bij handelaars voor 500 euro verkocht.
          Het belangrijkste; dit is mijn scherpste lens en gebouwd als een tank

grtjs Jos

D70s, 15/30, 35/70 2.8, 80/200 2.8, sb800
          D800 en een goed glasservies

Comment

Dit werkt zeer goed hoor, wees gerust, topmateriaal Wel zwaar en je zorgt best voor contra-gewicht. met de D70 had ikheel veel bewogen foto's. Met de S5 en powergrip al heel veel minder.

Comment

Ik heb ook nog zo eentje gehad. Je hebt ook een nieuwere schuifzoom variant. Ik heb 250 euro betaald voor zo eentje. Maar die had wel gebruikssporen en geen zonnekap of koker.

scherpe lens, maar veeeeeel te trage AF en zwaar
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

ik kan hem kopen voor 255 E ,is dat teveel ? of ben ik nog beter af met een Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR BE

Comment

Hey iedereen

Heb deze lens ook maar achter het frontelement zit vuil, normaal zie je dit niet maar er zit ook een waas op het glasoppervlak achter het buitenste glaselement.
                  Overlaatst een d200 mogen lenen en je ziet dit echt terug in de foto, de foto is wazig door dit...

Is het de moeite om dit objectief op te sturen voor interne reiniging? Normaal zou dit een messcherp objectief zijn. Wat zou dit kosten en waar binnen te brengen?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sage Bekijk bericht
                    ik kan hem kopen voor 255 E ,is dat teveel ? of ben ik nog beter af met een Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR BE
                    Als het glas in orde is en hij goed werkt (eens testen voor je koopt) dan is dat zeker een koopje. Die AFS en VR weegt voor mij persoonlijk niet op tegen die 2.8, optische kwaliteit en bouwkwaliteit.
                    mijn website

Comment

Is het de moeite om dit objectief op te sturen voor interne reiniging? Normaal zou dit een messcherp objectief zijn. Wat zou dit kosten en waar binnen te brengen?
                      Nee het is de moeite niet, je kan ze beter aan mij verkopen
                      Binnen te brengen bij je fotograaf en die stuurt ze naar procirep. Om je een idee te geven: ik heb mijn 35-70 2.8D er laten reinigen en het heeft mij 266€gekost.

Comment

Nikon heeft 6 80-200mm objectieven geproduceerd. Die passen allemaal op de d80. 2 maal MF, 3 maal AF en eenmaal AF-S. Van de AF objectieven heb je een schuifzoom en een draaizoom. De kwaliteit van deze objectieven is volgens de reviews "superb".
                        De draaizoom kost het meest. Gebruikt wel tot 800 euro afhankelijk van de kwaliteit. Een AF schuif moet je onder de 500 euro kunnen kopen.
                        255 euro voor een schuif, in goede staat, is niet veel.
                        groet, Rik

Comment

Hallo is de (80-200 2.8) even goed als de (70-200 2.8) ?
                          Zou mij er ook een aanschaffen maar de 80-200 is iets korter en handiger lijkt me? Waar zit het verschil dan (toch niet alleen in die 10 mm verschildenk ik)

Wat vinden jullie ervan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevengeer Bekijk bericht
                            Hallo is de (80-200 2.8) even goed als de (70-200 2.8) ?
                            Zou mij er ook een aanschaffen maar de 80-200 is iets korter en handiger lijkt me? Waar zit het verschil dan (toch niet alleen in die 10 mm verschildenk ik)
                            De 80-200 f/2.8 lenzen zijn blijkbaar optisch allemaal een heel klein beetje beter dan de 70-200 (zowat iedere vergelijking toont dat aan), maar de 70-200 heeft VR en dat is in veel gevallen een killer feature, terwijl het verschil in optische kwaliteit zeer beperkt is en waarschijnlijk zelden echt merkbaar zal zijn. De 70-200 heeft ook AF-S, er is maar 1 versie van de 80-200 met AF-S (die niet langer nieuw te koop is) en de andere hebben allemaal trage tot zeer trage autofocus.

Comment

Dit is mijn lievelingslens. Prachtige beeldkwaliteit, volledig compatibel met D70, dus ook met de D80.
                              Enige minpuntje is dat hij inderdaad traag scherpstelt, maar daar heb ik niet zoveel last van.
                              Een aanrader
                              Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                              Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

Comment

Working...
                              X