Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D welke lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D welke lenzen

Hallo,
    Heb verleden week de overstap naar canon gedaan. Zeer tevreden ben ik hier over ( kom van D80 ) Nu nog de lensjes, heb nu de 50 1.8 en de 17-85 IS kitlens. Wat ik nu zoek is iets om mijn vroegere nikkor afs 17-55 2.8 en 80 200 2.8 te vervangen. Ik weet dat er de efs 17-55 2.8 IS is, hoe is deze vergeleken met mijn kitlens die ik nu heb, op de lichtsterkte na is het prijsverschil de moeite ? Concert fotografen onder jullie, waarmee werken jullie ? Er bestaat die mooi L reeks natuurlijk, is die 80 200 f4 bruikbaar voor concertjes ??? ( dit in kominatie met de betere hoge iso op de 40 D )
    Kortom ik zit nu met veel vragen, wil veel proberen, maar kan natuurlijk niet alles kopen. Hoe meer tips hoe beter zou ik zo zeggen .

groet

marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Re: 40D welke lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Hallo,
    Heb verleden week de overstap naar canon gedaan. Zeer tevreden ben ik hier over ( kom van D80 ) Nu nog de lensjes, heb nu de 50 1.8 en de 17-85 IS kitlens. Wat ik nu zoek is iets om mijn vroegere nikkor afs 17-55 2.8 en 80 200 2.8 te vervangen. Ik weet dat er de efs 17-55 2.8 IS is, hoe is deze vergeleken met mijn kitlens die ik nu heb, op de lichtsterkte na is het prijsverschil de moeite ? Concert fotografen onder jullie, waarmee werken jullie ? Er bestaat die mooi L reeks natuurlijk, is die 80 200 f4 bruikbaar voor concertjes ??? ( dit in kominatie met de betere hoge iso op de 40 D )
    Kortom ik zit nu met veel vragen, wil veel proberen, maar kan natuurlijk niet alles kopen. Hoe meer tips hoe beter zou ik zo zeggen .

groet

marc
    Jammer dat je geen overstap hebt gedaan naar de D300(of wat wachten op de D90???), dan kon je je uitstekende lenzen die je had bijhouden en zonder meer direct voor concerten gebruiken. Denk dat je nu ver even veel zult kwijt zijn door het herinvesteren in Canon glas(wil je evenwaardig glas hebben).

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Jammer dat je geen overstap hebt gedaan naar de D300(of wat wachten op de D90???), dan kon je je uitstekende lenzen die je had bijhouden en zonder meer direct voor concerten gebruiken. Denk dat je nu ver even veel zult kwijt zijn door het herinvesteren in Canon glas(wil je evenwaardig glas hebben).

Hubert
      Ben ik me van bewust, maar ik ben zeer tevreden over de 40D in vergelijking met de D80 (o.a. de hoge iso gewoon schitterend, en de bediening en de snelle AF .......) , er nog steeds een groot prijsverschil naar de D300 toe.
      Ben blij met de beslissing, das voor mij het belangrijkste !
      Nu nog het glas...
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Heb zowel de 17 55 als de 70 200 2.8 IS. Beiden top
        Combo 17 40 L en 70 200 4L IS ook super als je met F4 toekomt

Deze thread is ook leerrijk
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Grts Jan
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ben ik me van bewust, maar ik ben zeer tevreden over de 40D in vergelijking met de D80 (o.a. de hoge iso gewoon schitterend, en de bediening en de snelle AF .......) , er nog steeds een groot prijsverschil naar de D300 toe.
          Nu nog het glas...
          Jammer, weer ene die de slechte beslissing genomen heeft maarja dat zeggen ze als ge trouwt ook hé.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Nu nog het glas...
            Een heel wijze beslissing volgens mij,
            heb ook zin in de 40D ...
            maar mijn 30 D voldoet nog ruimschoots

Comment

Heb onder andere de 17-55 IS 2.8 en de 70-200 IS 2.8 op mijn 40D en dit is een schitterende combinatie ... met zijn prijskaartje natuurlijk.

Ik heb ook de 17-85 IS gehad (op een 350D indertijd) en dat is zeker geen slechte lens, ik zou dan ook alleen overschakelen naar de 17-55 IS 2.8 als je echt die lichtsterkte nodig hebt, anders gewoon de 17-85 houden, het dubbele prijskaartje moet je voor jezelf kunnen verantwoorden.

De 70-200 f4 IS wordt algemeen aanzien als een van de beste Canon lenzen ooit, dus dat is zeker te overwegen, kost een stuk minder dan de 2.8 versie, heb zelf de 70-200 f4 (non-IS) gehad maar toch terug verkocht omdat ik IS wou hebben, zeker op een tele is dit niet te onderschatten vind ik.

Als je echt terug naar 2.8 glas wil gaan kan ik je alleen de 17-55 IS en de 70-200 IS aanbevelen, maar dan ben je een klein fortuin kwijt, ikzelf zou liever geen Sigma glas kopen (alleen de nieuwe 150-500 OS wil ik wel eens bekijken omdat Canon niets vergelijkbaar heeft, de 100-400 is wel 100mm korter hé).

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
              X