Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen bereik in groothoek!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen bereik in groothoek!

Omdat ik in het groothoekgebied met mijn huidige lenzen wat tekort kom. Zou ik graag een lens willen hebben die het tekort zou kunnen opvullen.

De lenzen die ik monenteel in het bezit heb bij mijn Canon 400D zijn de volgende:
    Canon 24-105 L f4 IS (hier van ben ik zeer tevreden, maar mis hierbij wat groothoek)
    Canon 50 f1.4 (pracht van een lens)
    Canon 70-200 L IS f4 (pracht van een lens)

De mogelijkheden die ikzelf zie om het te kort in groothoek bij de 24-105L aan te vullen zijn:
    1) Ik neem bv de Canon 17-40L (mooie lens, stevige bouw en schappelijk van prijs)
    2) Ik neem bv de Canon 10-22 (Hierbij vindt ik de vervorming bij de groothoek wat te groot).
    3) Ik neem bv de Tamron 17-50 f2.8 (budgetvriendelijk en naar het schijnt ook degelijk in scherpte en kwaliteit).
    4) Ik neem bv de Canon 17-55 IS f2.8 (Duur in aankoop, niet geschikt voor fullframe en stofgevoelig, maar verder een pracht van een lens).

Indien ik bv zou opteren voor de Canon 17-55 f2.8, dan vrees ik, dat mijn Canon 24-105L niet meer mijn standaard lens zal zijn.
    Omdat de Canon 17-55 f2.8 voldoende aansluit bij mijn Canon 70-200L f4, echter vrees ik hiervoor de nadelen van deze lens tov mijn Canon 24-105L.

Iemand hier die me goed raad kan geven
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

Re: Geen bereik in groothoek!

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
    De mogelijkheden die ikzelf zie om het te kort in groothoek bij de 24-105L aan te vullen zijn:
    1) Ik neem bv de Canon 17-40L (mooie lens, stevige bouw en schappelijk van prijs)
    2) Ik neem bv de Canon 10-22 (Hierbij vindt ik de vervorming bij de groothoek wat te groot).
    3) Ik neem bv de Tamron 17-50 f2.8 (budgetvriendelijk en naar het schijnt ook degelijk in scherpte en kwaliteit).
    4) Ik neem bv de Canon 17-55 IS f2.8 (Duur in aankoop, niet geschikt voor fullframe en stofgevoelig, maar verder een pracht van een lens).
    Komt er op neer dat je voor jezelf moet uitmaken of 17mm breed genoeg is. Indien ja, koop dan 1 van de 17-xx lenzen. Indien niet, ga dan voor de 10-22.
    Gelet dat je reeds een 24-105 hebt, zou ik voor de 10-22 gaan.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Vind je echt de vervorming te groot van de 10-22mm??
      Echt een hele mooie lens.
      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

En om de vervorming te compenseren heb je software. Ik zou in die configuartie ook de 10-22 nemen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          En om de vervorming te compenseren heb je software. Ik zou in die configuartie ook de 10-22 nemen.

Als ik vragen mag welke software dit euvel kan compenseren
          Last edited by Moris; 31 mei 2008, 16:35.
          Sony A7 mkIII

Comment

Als je nog beetje geduld hebt, komt er een nieuwe tamron uit 10-24 f3.5/4.5
            schijnt goed lensje te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              Als je nog beetje geduld hebt, komt er een nieuwe tamron uit 10-24 f3.5/4.5
              schijnt goed lensje te zijn
              Ik zou graag de gezochte lens binnen een periode
              van 1 maand in bezit willen hebben
              Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Komt er op neer dat je voor jezelf moet uitmaken of 17mm breed genoeg is. Indien ja, koop dan 1 van de 17-xx lenzen. Indien niet, ga dan voor de 10-22.
                Gelet dat je reeds een 24-105 hebt, zou ik voor de 10-22 gaan.
                17mm breed is in mijn geval wel voldoende breed.
                Ik heb een tijdje geleden wat vlugge test fot's genomen buiten de winkel met een Canon 10-22 lens.
                De vervorming die de gemaakte foto's, thuis op de computer liet zien, weerhoude me op dat moment van de aankoop
                Sony A7 mkIII

Comment

Als ik vragen mag welke software dit euvel kan compenseren
                  Met DPP van canon zelf kan je dit.

Comment

zou gewoon voor de Canon 17-40mml gaan.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zou gewoon voor de Canon 17-40mml gaan.
                      grt,bouk.

Indien ik voor de Canon 17-40 L zou gaan, welke zonnekap hoort er dan precies bij wanneer je geen fullframe body hebt zoals de Canon 400D.
                      Ik had hier ergens eens gelezen dat de bijgeleverde zonnekap enkel voor de fullframe body's is bedoeld.
                      Sony A7 mkIII

Comment

Als je de zonnekap neemt die bij de lens hoort,is er niets
                        aan de hand.
                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ik had hier ergens eens gelezen dat de bijgeleverde zonnekap enkel voor de fullframe body's is bedoeld.
                          Dat is onjuist, Canon levert de zonnekap alleen bij de L-lenzen bij alle andere lenzen van Canon moet je deze er los bijkomen (als ze al op voorraad zijn)
                          Bovendien is de Canon 10-22 net als de 17-55 niet geschikt voor fullframe als ik het juist heb.
                          Succes ermee.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                            Dat is onjuist, Canon levert de zonnekap alleen bij de L-lenzen bij alle andere lenzen van Canon moet je deze er los bijkomen (als ze al op voorraad zijn)
                            Bovendien is de Canon 10-22 net als de 17-55 niet geschikt voor fullframe als ik het juist heb.
                            Succes ermee.
                            De vraag was niet of er standaard een zonnekap wordt bijgeleverd.
                            Maar wel of ik dezelfde zonnekap die standaard bij een L-lens in groothoek zoals de 17-40 kan/mag gebruiken op een niet fullframe body
                            Sony A7 mkIII

Comment

Indien ik voor de Canon 17-40 L zou gaan, welke zonnekap hoort er dan precies bij wanneer je geen fullframe body hebt zoals de Canon 400D.
                              je krijgt de juiste kap er gewoon bij hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X