Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen bereik in groothoek!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen bereik in groothoek!

zit in dezelfde situatie als u momenteel gaat mijn voorkeur toch ook een beetje richting 17-40 maar ben ook nog hard aan het twijfelen
    12-24 is misschien ook nog een oplossing voor u (deze pas wel op FF)
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Omdat ik regelmatig op stap ga met beperkt fotomateriaal (bv pretparken), moet ik hierdoor mijn keuze al maken welke lens ik nu het beste zal meenemen of niet.
      Doordat sommige uitstappen met niet altijd de gelegenheid geven om snel van lens te kunnen wisselen of maar een zeer beperkte bagage vragen.
      Vrees ik dat een super groothoek zoals de Canon 10-22 me steeds zal ergeren, doordat deze niet voldoende zoom biedt voor bv pretparken, enz.., toch zou de lens mooi kunnen aansluiten bij mijn Canon 24-105L.

De Canon 17-40L of de Tamron 17-50 f2.8 zou ik naar mijn inziens beter kunnen inschakelen als standaardlens voor kleine uitstapjes, omdat een van deze lenzen mij voldoende groothoek en zoom biedt.
      De Canon 17-55 IS f2.8 (te duur als extra lens, niet geschikt voor fullframe en stofgevoelig, maar verder een pracht van een lens).

Indien ik toch zou opteren voor de Canon 17-55 f2.8, dan vrees ik, dat mijn Canon 24-105L niet meer mijn standaard lens zal zijn, omdat de Canon 17-55 f2.8 voldoende aansluit bij mijn Canon 70-200L f4
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
        Vind je echt de vervorming te groot van de 10-22mm??
        Echt een hele mooie lens.
        gr.ron.
        Ik weet dat de Canon 10-22 geen portretlens is, maar ik vroeg me toch af of de Canon 10-22 ook in te zetten om mensen te fotograferen in kleine ruimten, op feestjes, enz..

Iemand die misschien wat voorbeelden heeft
        Last edited by Moris; 2 juni 2008, 21:05.
        Sony A7 mkIII

Comment

De keuze is gevallen op de Canon 10-22 na het veelvuldig bekijken van foto's op diverse websites.

Waarschijnlijk zal ik veelvuldig moeten wisselen, tussen mijn standaard lens "Canon 24-105L" en de Canon 10-22

Maar de mogelijkheden die ik bij diverse foto's zag van deze lens, zijn dan ook

Ik hoop dat ik mijn keuze later niet zal beklagen om deze te moeten ruilen naar de Canon 17-40L

Iedereen hier bedankt voor de reacties
          Sony A7 mkIII

Comment

Hey Moris,

Waar heb je de Canon 10-22 zo vlug kunnen krijgen ? (en ev voor hoeveel €)
            Ik wacht er al anderhalve maand op... (besteld begin mei) bij de Konijnen.

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waxman Bekijk bericht
              Hey Moris,

Waar heb je de Canon 10-22 zo vlug kunnen krijgen ? (en ev voor hoeveel €)
              Ik wacht er al anderhalve maand op... (besteld begin mei) bij de Konijnen.

groeten
              Heb ik ergens vermeld dat ik deze lens al bezit
              Neen dus, ze staat momenteel in reservatie en is voorzien tegen eind volgende week
              Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                Heb ik ergens vermeld dat ik deze lens al bezit
                Neen dus, ze staat momenteel in reservatie en is voorzien tegen eind volgende week
                bij Konijnenberg ? of ergens anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waxman Bekijk bericht
                  bij Konijnenberg ? of ergens anders.
                  Ik heb ze vrijdag bij Foto Rubens afgehaald en ze gaan daar vlot over de toog.

Mvg,
                  Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                    Canon moet je deze er los bijkomen (als ze al op voorraad zijn).
                    Dus als die niet op voorraad is, krijg je hem er bij.......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X