Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 24-105L F4 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 24-105L F4 IS

hoi,

Heeft er iem enkele onbewerkte foto's getrokken met canon 40d in combinatie met de 24-105 F4 IS ?
    Voor ik deze lens aankoop had ik graag enkele beelden gezien.

Of wat zijn de ervaringen met deze lens ?

Bedankt!
    Last edited by viero; 30 mei 2008, 21:32.

Re: canon 24-105L F4 IS

Nee, wel met de 30D + 24-105
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

subliem!
      niet twijfelen en direct kopen (hier wel op 400D)
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
        subliem!
        niet twijfelen en direct kopen (hier wel op 400D)
        Inderdaad dezeflde mening hier
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

Comment

Super lens ! Niet twijfelen , kopen
          [400D] [canon 50 1.8 ] [canon 18-55] [Sigma 10-20] [canon 24-105]

Comment

bedankt voor de reacties !

Comment

Ik heb die lens ook en ben er echt tevreden over. Ik zal straks eens zien of ik jouw een file kan sturen. (als ik het niet vergeet, want dat durf ik wel eens)
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik ben toch ook nog steeds erg geinteresseerd in deze lens en zal wellicht mijn eerstvolgende lens-aankoop worden na de aanschaf van de 70-200 f4 IS.

Toch vraag ik me soms één ding af mbt deze lens. Als ik naar de test op photozone.de kijk valt me op dat de scherpte toch wel afneemt naarmate er verder wordt ingezoomd. Hoe zijn jullie ervaringen met deze lens rond 70 tot 105mm, ten opzichte van 24 of 50mm. Is die afname in scherpte echt merkbaar of is dat alleen cijfermatig te herkennen (via MTF waarden)
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Op zich zou ik je daar wel beelden van kunnen laten zien, maar met de 5D.

Maar ik volg de rest, zonder dat ik echt een uitleg kan geven waarom. Het enige minpunt voor mij is dat dit geen binnenhuislens is (of anders gezegd, ik ben geen flashfotograaf). Buitenhuis geeft hij me meer dan ik er ooit van durfde verwachten.

@MarkeL: sorry, man, ik heb mijn materiaal nooit op zo'n wetenschappelijke manier benaderd. Voor mij is hij haarscherp, soms zelfs te scherp. En die technische reviews... ik begrijp daar niet veel van. 'k Ben maar een fotograaf, geen ingenieur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    Maar ik volg de rest, zonder dat ik echt een uitleg kan geven waarom. Het enige minpunt voor mij is dat dit geen binnenhuislens is (of anders gezegd, ik ben geen flashfotograaf). Buitenhuis geeft hij me meer dan ik er ooit van durfde verwachten.
                    met flash dus ook een topper binneshuis
                    nja en minder scherp op meer ingezoomed? is mij nog nooit opgevallen dus gaan we er vanuit dat als dat zo is, dat toch minimaal zal zijn...
                    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Ik heb deze samen met de andere topper van Canon, namelijk de 17-55 2.8 IS.

De 24-105 heeft een veel gunstiger bereik is feller van kleur (meer saturatie) en daar hou ik van en iets sneller met zijn focus, maar dat scheelt niet veel.

De 17-55 2.8 gebruik ik alleen nog maar bij kickboksgala's waarbij ik echt de 2.8 en 17mm nodig heb.
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                      X