Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom objectieven voor sony alpha a200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom objectieven voor sony alpha a200

    Hallo
    Ik ga binnekort de sony alpha a200 18-70 kit kopen enik fotografeer dieren, en met die 18-70 kom ik dan niet ver. Is een 28, 70, 75 -300 mm goed daarvoor? ook voor vogels? Ik heb er een paar uitgezocht. Kunnen jullie misschien vertellen of ze goed zijn en welke ik het beste zou kunnen kiezen? Of raadden jullie misschien een andere lens aan? Mijn budget ligt rond de 230 euro.

    Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di IF Macro voor Sony/Minolta 283 euro


    Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Sony/Minolta 129 euro


    Sony 75-300mm F4.5-5.6 (SAL-75300) 185 euro


    En waarom is die 1e tamron zo stuk duurder dan de 2e?

    Alvast bedankt
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

    Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
    En waarom is die 1e tamron zo stuk duurder dan de 2e?
    42mm........
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

      Voor 230 € een lens kopen om vogels mee te fotograferen is een utopie.
      Je hebt minimaal 400mm en liever nog 500mm. Om je een voorbeeldje te geven : om een mees min of meer beeldvullend op foto te krijgen met een 500mm mag je hooguit 5 meter ver zitten. Met 300mm moet je zowat op dat beestje zijn staart zitten.
      Doorsparen en de zoekfunctie hier eens gebruiken op natuurfotografie, er zijn in het verleden diverse schitterende draadjes geweest over lenzen voor vogel- en natuurfotografie;
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

        oke. Maar ik denk dat ik wel een 300 mm koop, want voordat ik een 400 of 500 gespaard heb (en het moet nog mogen van me ouders) ben ik weer wat verder en zit ik al die tijd met een 18-70 en dan kan ik helemaal geen dieren fotograferen. Welke lens kunnen jullie me dan aan raadden? En mijn budget is rond de 230, dus het mag ook een van 270 ofzo zijn.

        Ik had deze nog gevonden:

        Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro voor Sony/Minolta


        Sigma AF 70-300mm F4-5.6 DG Macro voor Sony/Minolta


        En passen er nog meer lenzen op de sony alpha a200 dan sigma, tamron en sony?
        Last edited by wildlifephoto; 31 mei 2008, 13:49.
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

          Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht

          Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro voor Sony/Minolta

          Zo eentje heb ik ook, en voor z'n prijs zeker een goede lens.
          In verband met lenzen voor Alpha Mount, één adres: Dyxum, de site waarin je user reviews kan vinden voor zowat elke lens voor de Sony, zowel oud als nieuw.
          Hier
          bijvoorbeeld voor de 70-300 APO DG, ook met enkele voorbeeldfoto's
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

          Comment


          • #6
            Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

            Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
            oke. Maar ik denk dat ik wel een 300 mm koop, want voordat ik een 400 of 500 gespaard heb (en het moet nog mogen van me ouders) ben ik weer wat verder en zit ik al die tijd met een 18-70 en dan kan ik helemaal geen dieren fotograferen. Welke lens kunnen jullie me dan aan raadden? En mijn budget is rond de 230, dus het mag ook een van 270 ofzo zijn.

            Ik had deze nog gevonden:

            Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro voor Sony/Minolta
            Ik heb er zo eentje gehad en voor het geld dat die kost is er nieveel beter te vinden.
            Je moet ook niet persé nieuw kopen he, ik heb een jaar geleden een tokina 300mm F4 prime gekocht voor een 300 eur op ebay.
            De minolta 100-300's moeten ook goeie lenzen zijn voor hun geld.
            Ga zeker eens in de lensdatabase op dyxum.com kijken !

            G
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment


            • #7
              Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

              Ik ga voor de Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro.
              Ik lees er goeie dingen over, past in mijn budget. En ik ben een beginner dus hoef ik niet meteen super goeie dure lenzen gaan kopen.

              Bedankt voor jullie reacties

              p.s Met hoeveel optische zoom kan je 300 mm vergelijken? Dan heb ik een beetje een idee ervan.
              Last edited by wildlifephoto; 1 juni 2008, 16:16.
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

                Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                p.s Met hoeveel optische zoom kan je 300 mm vergelijken? Dan heb ik een beetje een idee ervan.

                300mm is de optische zoom.
                op een crop camera (zoals die A200 van jouw) kom je op een 35mm equivalent van 450mm.

                Maar als je optische zoom bedoelt zoals ze bij compact camera's mee schermen dan moet je enkel het hoogste zoom getal (300 dus) delen door het laagste (70) . Maar dat betekend niet zoveel hoor, en de betere lenzen hebben liefst een zo laag mogelijke uitkomt.
                Dus door de band genomen zal een 70-200 beter zijn dan een 70-300.
                Waarom ? Omdat je door minder te zoomen, minde compromissen moet sluiten en dus het stuk dat je wel hebt beter kan maken.

                PS : hier op dyxum staat er nog een 300mm sigma prime lens te koop.

                Een prime lens zoomt dus niet en is geoptimaliseerd voor die focal length.
                Meestal wil dit zeggen dat die lens betere resultaten zal geven dan een zoom lens.

                Moeilijk allemaal he ....
                Maar geniet van je sigma, want daar kan je hele goede resultaten mee halen.
                Vergeet wel niet om minstens 1/320 of 1/400 als sluitertijd aan te houden als je op 300mm wil fotograferen.

                G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

                  Ja, best wel ingewikkeld allemaal! Maar met jullie hulp red ik het!
                  Ik denk dat het gewoon het beste is om nu met deze te beginnen, en dan leer ik vanzelf alles, en wat ik dan wel en niet moet hebben.
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoom objectieven voor sony alpha a200

                    Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                    Ja, best wel ingewikkeld allemaal! Maar met jullie hulp red ik het!
                    Ik denk dat het gewoon het beste is om nu met deze te beginnen, en dan leer ik vanzelf alles, en wat ik dan wel en niet moet hebben.
                    Groot gelijk !

                    hou ook de dyxum site in het oog, af en toe zijn er meetings in de benelux.
                    dat is de ideale gelegenheid om lenzen van andere mensen te proberen (en daarna veeeel geld uit te geven ....)

                    G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment

                    Working...
                    X