Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2XS - DX 17-55 F/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D2XS - DX 17-55 F/2.8

Na mijn D70 met kitlens te hebben verkocht ben ik overgestapt naar een
    D2XS in begin 2007 met 18-200 VR f/3.5-5.6
    Nu enkele dagen geleden heb ik een 17-55 DX f/2.8 gekocht in de Nikon actie.
    Na meer dan één poging om mezelf van de "betere" lens kwaliteit van 17-55mm 2.8 tov 18-200 VR te overtuigen in binnen - buiten opnames (400 - 100 ISO) - JPEG Normal - M formaat slaag ik er niet in een wezenlijk veschil te zien op mijn PC scherm. Licht het aan mijn ogen - mijn hersens - mijn manier van testen - of beide? Begrijpt er iemand mijn ontgoocheling of is allemaal zo'n erg niet?

Tevens kreeg ik pas nadien in de gaten dat mijn 17-55 DX f/2.8 niet voor FX (FF) camera's geschikt is dus als ik in de toekomst ooit zou willen overschakelen?

Eenzelfde ontgoocheling kreeg ik toen amper na 6 maand mijn D2XS door de D3 werd opgevolgd....Waar is het einde ?

Voor wie het weten wil - ik trek vooral mensen - portretten - landschappen in Zuid Amerika - soms ook voor prof grebruik.

bedankt

Re: Nikon D2XS - DX 17-55 F/2.8

de verschillen zijn quasi niet bestaand als je op F8 ofzoiets schiet..

waar zie je wel grote verschillen
    - enkele stops lichtwinst
    - snelheid
    - robuustheid/handling
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

De Nikon 17-55 AF-S is toch werkelijk wel een toplens hoor, vergelijk maar eens de opnames in groothoek gemaakt, naar vertekening toe, en gebruik beide objectieven maar eens op hun max diafragma, om zoals hier reeds gezegd nog niet te praten over de mechanische eigenschappen van dit objectief, ga deze maar eens uitproberen in minder goede lichtomstandigheden, dan zal je pas dit objectief leren waarderen.

De 17-55 is zeker een van de beste combinatie's die je kan hebben met een D2Xs

Eenzelfde ontgoocheling kreeg ik toen amper na 6 maand mijn D2XS door de D3 werd opgevolgd....Waar is het einde ?
      Er komt er geen einde, eind dit jaar komt de D3X (met vermoedelijk 24 megapixels), moet ik daarom mijn D3 aan de kant smijten
      Maar het einde kan ook zijn wanneer jijzelf tevreden bent over wat je er mee doet en kan doen.

Voor wie het weten wil - ik trek vooral mensen - portretten - landschappen in Zuid Amerika - soms ook voor prof gebruik.
      Tot voor enkele maanden was de D2Xs het toptoestel van Nikon, en is dit toestel nog steeds bij vele prof fotografen gebruikt, wat is dan eigenlijk jou probleem

Dat je DX objectief niet werkt op een FullFrame toestel dat had je eigenlijk wel kunnen weten hé, staat in alle documentatie

Comment

Er komt er geen einde, eind dit jaar komt de D3X (met vermoedelijk 24 megapixels), moet ik daarom mijn D3 aan de kant smijten
        Ik twijfel er niet aan dat zoiets zal gebeuren...

Comment

Met een D2Xs zit je toch perfekt in DX-formaat?
          Wat wil je nu eigenlijk nog méér?

mvg,

Roland

Comment

TS vergelijkt appelen (18-200) en peren (17-55).
            Neem maar eens een scherpe foto op 17mm op F/2.8 (zonder vignetering) met een 18-200

En neen een lens van 1000 Eur neemt niet tweemaal betere foto's dan een lens van 500 Eur.

DSLR Bodies : die koop je om te gebruiken en niet om de kast te leggen als investering. Trouwens het is niet omdat er een D3 is, dat de D2Xs plots een minderwaardig toestel is.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
              Ik twijfel er niet aan dat zoiets zal gebeuren...
              Staat vandaag in Beeldexpressie, deze zou in september voorgesteld worden op Photokina.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank T Bekijk bericht

Koop een D3 en geef de D2Xs aan mij, gedaan met de ontgoocheling
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  TS vergelijkt appelen (18-200) en peren (17-55).
                  Neem maar eens een scherpe foto op 17mm op F/2.8 (zonder vignetering) met een 18-200
                  Een foto nemen op 17mm met een 18-200 zal zeker niet gaan JePe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank T Bekijk bericht
                    Na meer dan één poging om mezelf van de "betere" lens kwaliteit van 17-55mm 2.8 tov 18-200 VR te overtuigen in binnen - buiten opnames (400 - 100 ISO) - JPEG Normal - M formaat slaag ik er niet in een wezenlijk veschil te zien op mijn PC scherm.

Voor wie het weten wil - ik trek vooral mensen - portretten - landschappen in Zuid Amerika - soms ook voor prof grebruik.

bedankt [/I][/B][/COLOR]
                    1) Een D2X gebruiken op Jpeg Normal M vind ik een serieuze onderwaardering van de mogelijkheden van het toestel en de lens. Geen wonder dat je nauwelijks verschil ziet.
                    Indien je echt professioneel gebruik maakt van je toestel zou ik alleen Raw adviseren.
                    2) Is je PC-scherm wel degelijk genoeg? Op een goedkoop, niet gekalibreerd scherm geven de resultaten soms een vertekend beeld.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Staat vandaag in Beeldexpressie, deze zou in september voorgesteld worden op Photokina.
                      waar de D90 (of opvolger van D80) ook zal voorgesteld worden...
                      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        1) Een D2X gebruiken op Jpeg Normal M vind ik een serieuze onderwaardering van de mogelijkheden van het toestel en de lens. Geen wonder dat je nauwelijks verschil ziet.
                        Indien je echt professioneel gebruik maakt van je toestel zou ik alleen Raw adviseren.
                        inderdaad, is zoals rijden met een Lamborghini in 2de versnelling den....
                        Ik trek altijd op RAW, je hebt inderdaad meer geheugen(kaartjes) nodig maar wat kosten die nog tegenwoordig....
                        Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
                          inderdaad, is zoals rijden met een Lamborghini in 2de versnelling den....
                          Ik trek altijd op RAW, je hebt inderdaad meer geheugen(kaartjes) nodig maar wat kosten die nog tegenwoordig....
                          Zelfde mening hier

Comment

Ik bedoel dat ik er niet aan twijfel dat je D3 snel plaats zal ruimen voor de D3x...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Trouwens het is niet omdat er een D3 is, dat de D2X(s) plots een minderwaardig toestel is.
                              Das gesproken !!!
                              Als je vandaag de prijzen bekijkt van eigenaars van een D2X(s) die hem perse willen verkopen voor een D3, dan moet ik toch even slikken van de verkoopprijs hoor.

mvg
                              Sven

Comment

Working...
                              X