Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 70-200mm F 2.8 G of de Sony 70-300 f/4.5-5.6 G SSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony 70-200mm F 2.8 G of de Sony 70-300 f/4.5-5.6 G SSM

mooie uitspraak uit de google quote
    Bottom line: "Gear up & GET THE SHOT!"

en als je het geld ervoor hebt.. de f2.8 !
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      waarom geen sigma 70-200 2.8 + 1.4 extender?

dan heb je zowel de lichtsterkte van de 70-200 2.8 en als je wat verder moet heb je met extender een 98-280 f/4 die waarschijnlijk nog scherper is dan die 70-300 die je wil kopen.
      van dat scherper zijn zou ik niet te zeker zijn.
      het gaat hier over een lens met legendarische G lens he
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Simpel antwoord: nope!

Sony heeft maar één 70-300 SSM G

De G duidt op de klasse van de lens SSM op de ingebouwde Super-Sonic Wave motor die in de lens ingebouwd zit.

Wat je keuze betreft ben ik grotendeels eens met K2 (wij komen toch vaak goed overeen precies ) maar aan je beschrijvingen wat te horen ben je misschien beter af met de 70-300, lichter in gewicht (ruw weg de helft), groter in bereik (+100mm, lens is ook langer, geen internal zoomen), inboeten aan lichtsterkte (4x tragere sluitertijd) maar 1000 euro in eigen zak en nog ruim budget over voor voor een 70-200 van sigma...eventueel want één van de 2 zal je hoogstwaarschijnlijk beduidend minder gebruiken...

Als je de 70-200 F2.8 zou kiezen, moet je goed weten wat je er mee wil aanvangen!
        Wel wat ik echt van plan ben is van rally tot motorcross te fotograferen. Buiten dus. Zou ik dan met de 70-300mm g lens mooie scherpe foto's kunnen maken?
        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
          Wel wat ik echt van plan ben is van rally tot motorcross te fotograferen. Buiten dus. Zou ik dan met de 70-300mm g lens mooie scherpe foto's kunnen maken?
          De A700 heeft sowieso een zeer snel en betrouwbaar AF-systeem, de lens heeft SSM, in principe is focussen geen enkel probleem.
          Tot nu toe waren de G lenzen altijd vrij scherp, zou me verwonderen indien dit met deze lens ook niet zo zou zijn.
          Is minder lichtsterk dan de 70-200 F2,8, maar voor buiten zou dit niet veel problemen mogen geven.
          Hier staan een paar foto's genomen met deze lens

Comment

idd mooie foto's, bedankt iedereen voor de hulp. Ga toch voor de 70-300mm G ssm lens gaan. Kan niet verkeerd lopen met die lens denk ik. Steek ik nog 1000€ in men zak, het is toch nog niet proffesioneel dat ik bezig ben dus...

Comment

Sony 70-300mm G SSM lens is uitverkocht bij foto konijnenberg , maar donderdag komen ze al terug binnen. Kan niet wachten...

nu lees ik dit hier en daar er ook nog bij,

35mm equivalent: 105-450mm

Wat bedoelen ze hier nu exact mee?

En in andere landen is hij ook op veel plaatsen uitverkocht, sony had niet gerekend op zo'n stormloop percies. :-)
              Last edited by syro; 10 juni 2008, 00:32.

Comment

35mm equivalent: 105-450mm

Wat bedoelen ze hier nu exact mee?
                Awel de sensor van uwen camera is kleiner dan die van een 35mm (gewoon filmpje).

Dus je lens is 70mm maar vermits je sensor kleiner is krijg je het beeld van een 105 lens op een analoge camera.

Dus voor tele's is dat leuk want je krijgt meer mm, voor breedhoek is het jammer want je hebt minder beeld.

G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

Tof, dus dan is het eigenlijk een 105-450mm bereik dat ik heb op mijn A700 met die lens?

Comment

Tof, dus dan is het eigenlijk een 105-450mm bereik dat ik heb op mijn A700 met die lens?
                    klopt !
                    like.no.other

Comment

Working...
                    X