Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro lens canon

Nog een paar voorbeelden van de 300L en de veelzijdigheid:

http://www.xs4all.nl/~identor/natuur...enetelbij2.jpg
    http://www.xs4all.nl/~identor/natuur...impelmees3.jpg
    http://www.xs4all.nl/~identor/natuur.../viervlek5.jpg
    http://www.xs4all.nl/~identor/natuur/witjeparen.jpg
    :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Bedoel je misschien de 60mm, deze dus? Ik vind wel een 50mm f/2,5. Misschien is die lens niet meer in de handel?
      Bedoel inderdaad de 60 mm , zie nu pas dat het een typfoutje was
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Kort :
        vogels = Sigma 50-500 (zwaar,maar superbereik portret->superzoom).
        insecten = Canon 100mm (superscherp)
        schuchere insecten = Sigma 150mm (beter bereik,moet je niet zo dicht staan)

Dit is echt de beste keus (ook budgetvriendelijk, want een 500mm vind je niet goedkoop, soms €3000-€6000!).

Comment

Goedeavond!

Ik vond dit op het internet:

"TE KOOP: Canon fd 70-210mm f1:4 + macro"

Wat denken jullie?
          De moeite?
          Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
          Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
          Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

Comment

Wat ik me nu af vraag is een 90, 105 of 150 macro lens nu ook nog voor andere doeleinden geschikt
            Dit vraag ik omdat ik nu macro foto's neem met mijn sony f707 en toch eraan zit te denken om er 1 te kopen
            voor mijn nikon maar vraag me af of de prijs wel gerechtvaardigd is als je soms macro foto's neemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
              Wat ik me nu af vraag is een 90, 105 of 150 macro lens nu ook nog voor andere doeleinden geschikt
              Dit vraag ik omdat ik nu macro foto's neem met mijn sony f707 en toch eraan zit te denken om er 1 te kopen
              voor mijn nikon maar vraag me af of de prijs wel gerechtvaardigd is als je soms macro foto's neemt.
              Ik vind de 90 / 100 / 105mm range zeker ook geschikt voor andere doeleinden, met name voor potretjes buitenshuis bijvoorbeeld....
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eve Bekijk bericht
                Goedeavond!

Ik vond dit op het internet:

"TE KOOP: Canon fd 70-210mm f1:4 + macro"

Wat denken jullie?
                De moeite?
                Ten eerste is dat een FD lens, dus geen EOS lens.
                Ten tweede zijn dergelijke zooms geen echte macro lenzen maar een soort close-up lenzen.
                't Is overigens een f/4 lens met een maximale reproductie van 1:4, de indicatie f1:4 slaat op niets.
                Last edited by hvr_oosterzele; 1 juni 2008, 09:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Tja, ieder z'n eigen maar ik schiet ook genoeg schuchtere insecten met (voorheen een 90mm en nu) een 100mm macrolens. Daar heb je echt niet persé een 150 of 180mm voor nodig. Sterker nog, ik zou geen 180mm macrolens willen gebruiken omdat ik dan veel vaker gebonden zou zijn aan een statief....
                  Awel, je zou nog verschieten. Ik heb met een korte & lange macrolens gewerkt (60mm en 180mm), en vond tot m'n eigen verbazing de 180mm makkelijker werken uit de hand. Dit vliegje is uit de hand getrokken op 1/30.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Awel, je zou nog verschieten. Ik heb met een korte & lange macrolens gewerkt (60mm en 180mm), en vond tot m'n eigen verbazing de 180mm makkelijker werken uit de hand. Dit vliegje is uit de hand getrokken op 1/30.
                    1/30 op 180mm. Dan heb jij wel een hele vaste hand
                    Mvg Tim

Comment

Ik test nu al een poosje een 150mm tov mijn 180mm, ik moet zeggen dat die 30mm méér verschil maken dan je zou verwachten. Voor mij is die 150mm zelfs nog te kort, zelfs op een 1.6 crop camera. Niet alleen voor de werkafstand maar ook en vooral voor de achtergrond blur. Met de 180mm bekom je gemakkelijker mooie achtergronden dan met de 150mm. Eens je natuurlijk de 1.4x converter erbij gebruikt heb je weer iets meer dan met de 180mm, maar wellicht ten koste van een klein beetje kwaliteit. Ik werk wel vooral op statief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        1/30 op 180mm. Dan heb jij wel een hele vaste hand
                        Enkel in nood hé, en met zo'n ruisbakje (D70), kun je vaak beter een langere sluitertijd riskeren dan een hoge ISO . Maar als het even kan gebruik ik ook liefst een statief hoor
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                          Een macrolens is uitermate ook geschikt om portretfoto's te maken, heb ik al enkele keren gedaan met mijn Tokina 100mm. Maar uiteraard is het voornaamste gebruikt voor macro's, maar dat neemt niet weg dat je met deze lens geen andere kant op kan. Ik heb al foto's gezien die met dezelfde lens genomen zijn als die ik heb, enkele voorbeeldjes (afkomstig van pbase).

Hopelijk ben je er wat mee.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Hoihoi,

ik zou de volgende lens willen aankopen: Tamron AF 18-200mm XR Di II
                            Is dit de goede aankoop?
                            Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
                            Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
                            Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

Comment

Waar voor z'n geld is het wel.
                              Goeie allrounder en/of wandelobjectief
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eve Bekijk bericht
                                Hoihoi,

ik zou de volgende lens willen aankopen: Tamron AF 18-200mm XR Di II
                                Is dit de goede aankoop?
                                Zo kaap je je eigen draadje hoor. Beter een nieuw topic opstarten.

Comment

Working...
                                X