Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groothoek

    ik heb nu een kit lens maar als ik vergelijk met men marco lens komen ze veel beter er uit
    bestaat er iets rond 400 euro gewoon scherper ?16-55mm
    groeten

  • #2
    Re: groothoek

    Voor welke camera en welk gebruik? Is lichtsterkte belangrijk?
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: groothoek

      Gebruik je op je kitlensje ook een zonnekap?

      gr Rob
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: groothoek

        moet niet lichtstrek zijn voor canon eos 350

        Comment


        • #5
          Re: groothoek

          Misschien is een Tokina AT-X 165 PRO DX wel iets voor je, past net in je beschrijving, alleen een kleine 100€ duurder, anders moet je de AT-X 124 AF PRO DX van Tokina overwegen.

          Tokina AT-X 165 PRO DX : 497,22 €

          AT-X 124 AF PRO DX : 436,21 €

          Prijzen zijn van Konijnenberg.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: groothoek

            is deze beter dan een kitlensje kwa manuweele scherpsteling ,die kitlens is ver niet te doen niet precies genoeg voor mijn gevoel anders is mijn keuze gemaakt sigma 10-22 hoor ik ook goede dingen over maar lees dat je deze moet testen jammer ik kan niet zo ver geraken
            en de Tamron 10-24mm F 3.5-4.5
            groetjes antony
            Last edited by antony; 26 mei 2008, 17:39.

            Comment


            • #7
              Re: groothoek

              Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
              is deze beter dan een kitlensje kwa manuweele scherpsteling ,die kitlens is ver niet te doen niet precies genoeg voor mijn gevoel anders is mijn keuze gemaakt sigma 10-22 hoor ik ook goede dingen over maar lees dat je deze moet testen jammer ik kan niet zo ver geraken
              en de Tamron 10-24mm F 3.5-4.5
              groetjes antony
              De 10-20/10-24/12-24 zijn totaal andere lenzen dan je kitlens. Ze zijn een aanvulling op je huidige bereik, en helemaal geen vervanger. Dat moet je toch wel goed in je achterhoofd houden.
              Kijk anders ook eens naar de Tamron 17-50/2,8.

              Lang leve interpunctie

              Comment


              • #8
                Re: groothoek

                Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                moet niet lichtstrek zijn voor canon eos 350
                ik denk het wel: je zoeker is al zo klein...
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                Comment


                • #9
                  Re: groothoek

                  Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                  is deze beter dan een kitlensje kwa manuweele scherpsteling ,die kitlens is ver niet te doen niet precies genoeg voor mijn gevoel anders is mijn keuze gemaakt sigma 10-22 hoor ik ook goede dingen over maar lees dat je deze moet testen jammer ik kan niet zo ver geraken
                  en de Tamron 10-24mm F 3.5-4.5
                  groetjes antony
                  Zowat elke lens is beter dan de kitlens (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II), de kitlens is leuk voor familiefoto's en wat point and shoot. De lenzen die ik aanhaal zijn sowieso al beter van kwaliteit dan die je nu al hebt en zullen allicht ook dicht bij andere thirth party lenzen liggen van kwaliteit.

                  Op volgende link kan je een redelijk arsenaal aan lenzen vinden, met revieuws, foto's van de lens en foto's die gemaakt zijn met de lens op een EOS body (in dit geval is dat een 350D).



                  PS, tracht eens gebruik te maken van leestekens, leest heel moeilijk zonder.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: groothoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                    ik heb nu een kit lens maar als ik vergelijk met men marco lens komen ze veel beter er uit
                    bestaat er iets rond 400 euro gewoon scherper ?16-55mm
                    groeten
                    Je zou de Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 kunnen overwegen aangezien lichtsterkte voor u geen noodzaak is. Deze lens valt nog precies in uw voorzien budget. Hier kunt u er meer over vernemen. Ik moet er evenwel aan toevoegen dat ik toch redelijk tevreden ben over mijn kitlensje. Natuurlijk is die niet te vergelijken met de kwaliteit van mijn 17-40L maar die ligt iets boven uw budget, tenzij je die ergens tweede hands kan kopen.

                    Grtz, RF


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment

                    Working...
                    X