Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpte bij Canon 24-70 f/2.8 L USM??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onscherpte bij Canon 24-70 f/2.8 L USM??

De afstand speelt zeker een grote rol, als er meer lucht tussen de camera en het onderwerp zit, dan krijg je altijd minder scherpte en contrast.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonvanwoerkom Bekijk bericht
      Ik heb een Hoya UV filter erop zitten. Deze kreeg ik er gratis bij, dus is geen MC/pro of iets dergelijks.

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt op 24mm focuslengte en f/8, dit keer was het resultaat al een stuk beter
      Sluitertijd kreeg ik niet boven de 1/80e. Dus dit weekend maar even overdags proberen
      Ik begrijp niet goed waarom je f/8 gebruikt om dan te constateren dat je de sluitertijd niet boven de 1/80s krijgt. Zet die opening op f/2.8 of eventueel op f/4. De 24-70 is zo ontworpen dat je vlijmscherpe beelden moet krijgen bij deze openingen. 't is echt zonde om met deze lens op f/8 te werken en dan te klagen over bewegingsonscherpte door de te lage sluitertijd. En zet die ISO op 200 ipv op auto. 40D moet ruisvrije beelden kunnen afleveren op deze instelling.

En die Hoya, gooi die er aub ook af en gebruik altijd de zonnekap op de 24-70 als bescherming. Als er - naast de optische kwaliteiten - iets goed is aan deze lens is het wel de zonnekap in combinatie met de vrij ongewone zoombeweging (korte brandpunt = lange lens, lange brandpunt = korte lens) Dat is voor mij een enorm pluspunt aan dit ontwerp. Dit is veel beter dan de compromiszonnekap op de 24-105 L bvb
      DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
        Ik begrijp niet goed waarom je f/8 gebruikt om dan te constateren dat je de sluitertijd niet boven de 1/80s krijgt. Zet die opening op f/2.8 of eventueel op f/4. De 24-70 is zo ontworpen dat je vlijmscherpe beelden moet krijgen bij deze openingen. 't is echt zonde om met deze lens op f/8 te werken en dan te klagen over bewegingsonscherpte door de te lage sluitertijd. En zet die ISO op 200 ipv op auto. 40D moet ruisvrije beelden kunnen afleveren op deze instelling.

En die Hoya, gooi die er aub ook af en gebruik altijd de zonnekap op de 24-70 als bescherming. Als er - naast de optische kwaliteiten - iets goed is aan deze lens is het wel de zonnekap in combinatie met de vrij ongewone zoombeweging (korte brandpunt = lange lens, lange brandpunt = korte lens) Dat is voor mij een enorm pluspunt aan dit ontwerp. Dit is veel beter dan de compromiszonnekap op de 24-105 L bvb
        Hoi,
        Die f/8 was om uit te proberen of hij met dat diafragma ook wel scherpe beelden kon maken van bomen omdat dat de dag daarvoor niet gelukt was.
        Gistermiddag heb ik wat foto's gemaakt op f/2.8 en die zijn losstaand van de beperkte DOF gewoon netjes scherp ISO stond op 400 overigens.

De zonnekap heb ik er altijd op zitten
        Wat is de reden dat ik het UV filter er zo nu en dan vanaf moet halen? Neemt deze erg veel van de kwaliteit weg?

Bedankt voor de reacties! Zo leer ik tenminste nog eens wat
        5DII + 35L = ❤

Comment

Wat is de reden dat ik het UV filter er zo nu en dan vanaf moet halen? Neemt deze erg veel van de kwaliteit weg?
          Wat is het nut van te investeren in een goede (dure) lens als je er dan een goedkoop stuk glas dat je er gratis bijkrijgt voor draait ?
          Ik gebruik altijd de beste UV filters als ik een gebruik (dit zijn meestal ook de duurste), die krijg je er zeker niet gratis bij, en als je twijfelt aan je Hoya filter, neem dan al zeker eerst een paar opnames zonder die filter en bekijk het verschil ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Voordat ik de IS lenzen had, had ik dit probleem ook wel eens. Vaak lag het aan de de toch te korte sluiter.
            Bij mij ligt het toch vaak aan een lange sluitertijd....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Wat is het nut van te investeren in een goede (dure) lens als je er dan een goedkoop stuk glas dat je er gratis bijkrijgt voor draait ?
              Ik gebruik altijd de beste UV filters als ik een gebruik (dit zijn meestal ook de duurste), die krijg je er zeker niet gratis bij, en als je twijfelt aan je Hoya filter, neem dan al zeker eerst een paar opnames zonder die filter en bekijk het verschil ?
              Dit heb ik gistermiddag dus gedaan.... Wat een verschil in kwaliteit zeg. Hij is er inmiddels vanaf

Nooit bij stil gestaan dat dit UV filter zoveel kwaliteit kon wegnemen van de foto
              5DII + 35L = ❤

Comment

Ik moet zeggen dat ik blij ben te horen dat het toch allemaal is goed gekomen.. Na het lezen van de reviews op fredmiranda (http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=1) heb ik echt bang om deze lens aan te schaffen... Moeten we geloven dat er zoveel onscherpe exemplaren in omloop zijn?

Ik ben/was van plan deze zomer de lens te kopen...

Iedereen tevreden over deze lens?

Chris
                Canon EOS 40D + BG-E2N grip | EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | EF 24-70mm f/2.8 L USM | EF 70-200mm f/2.8L IS USM | EF 50mm f/1.8 II | 580EX II Flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisCooper Bekijk bericht
                  Ik moet zeggen dat ik blij ben te horen dat het toch allemaal is goed gekomen.. Na het lezen van de reviews op fredmiranda (http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=1) heb ik echt bang om deze lens aan te schaffen... Moeten we geloven dat er zoveel onscherpe exemplaren in omloop zijn?

Ik ben/was van plan deze zomer de lens te kopen...

Iedereen tevreden over deze lens?

Chris
                  Ik ben super tevreden van deze lens. Ik heb het hier al meermaals gezegd. Als je de reviews mag geloven is het een klein mirakel dat je van gelijk welke lens een goed exemplaar vast hebt.
                  Groetjes Steco

Comment

Inderdaad, ik heb deze lens ook. Zeer tevreden over. En die reviews, pfff. 1 iemand heeft een 'slecht' exemplaar. Iemand anders leest dit, trekt een onscherpe foto (waarschijnlijk door eigen schuld) en zegt ook onmiddelijk van: "Nondedju, ik heb ook zo een slecht exemplaar!", post dit op dezelfde website ... enzovoort! Niks van aantrekken! Kopen!

Comment

Ik heb deze lens al een jaar of drie en het is nog steeds mijn dagelijkse lens, en heb er dan ook vele mooie foto's meegemaakt. Maar je moet wel effe zijn zwakke kant kennen, en die heeft ie toch ook. Gebruik m niet op 70 mm bij f2.8. Voor de rest

Zie hiervoor: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=162960
                      Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik heb deze lens ook. Zeer tevreden over. En die reviews, pfff. 1 iemand heeft een 'slecht' exemplaar. Iemand anders leest dit, trekt een onscherpe foto (waarschijnlijk door eigen schuld) en zegt ook onmiddelijk van: "Nondedju, ik heb ook zo een slecht exemplaar!", post dit op dezelfde website ... enzovoort! Niks van aantrekken! Kopen!
                        Klopt, je laat jezelf te makkelijk iets aanpraten zodat je heel snel het idee hebt dat ook jouw lens slecht is.

Ik heb dit weekend een hoop foto's gemaakt en ik kan maar één eind-conclusie trekken: wat een geweldige lens!!
                        5DII + 35L = ❤

Comment

Dat was m'n eerste lens na de kitlens op m'n 300D 3 jaar geleden.
                          Wauw wat een verbetering. OK, het is geen pluimgewicht, maar knap lichtsterk, robuust, stil, snelle focus en scherp. Dit is m'n primaire lens voor portretfotografie.

Niet twijfelen, je zal er veel plezier aan beleven.
                          Sven

Comment

Ik heb dit weekend een hoop foto's gemaakt en ik kan maar één eind-conclusie trekken: wat een geweldige lens!!
                            (een) goed glas is een verslaving, neem dat van mij aan

Maar ik ben blij voor jou dat dit zo uitgedraaid is en deze fantastische lens weet te waarderen .
                            DigiCam

Comment

Working...
                            X