Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specifieke oude lenzen op eos 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Specifieke oude lenzen op eos 400d

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Hoi Irineas,

Op vraag 1: nog teeds geen tijd gehad, sorry. Jammer!!

Op vraag 2: Tegenwoordig zijn deze adapters een zeer zeldzaam ding en op E-Bay (US) heb ik enkele weken terug een originele Canon adapter zien staan voor een startbod van: (hou je vast) $ 1,400 Wat een prijs voor een adaptertje zeg.

Je moet eens googlen ; Ga ik doen, bedankt
    Grtz, RF

Hoi RF en Telekees

bedankt voor de reacties
    De lens die ik wil aanschaffen heeft een erg lage aanschafprijs, dus risico loop ik niet echt.
    Ombouwen zou moeten lukken als ik de nodige materialen heb.
    Dan is het maken of aanpassen van en bestaande adapter denk ik de betere oplossing.

Ik ga googlen en info ophalen, jullie horen wel weer van me.

Ik heb gegoogled en ben dus wijzer geworden.
    Ombouwen kan niet bij alle ojectieven omdat die fysiek in de spiegelkamer steken.
    En dat geeft bekende problemen.
    Ik denk dat ik een andere weg ga bewandelen, in ieder geval niet de FD weg, jullie horen van me.

Groeten maar weer
    Last edited by Irineas; 17 juli 2008, 23:20. Reden: gegoogled
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Het was niet zomaar een adaptertje hoor. Daar zaten lensjes in om de kwaliteit van de FD lenzen te behouden op het EOS systeem.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
        Hoi RF en Telekees

bedankt voor de reacties

Dan is het maken of aanpassen van en bestaande adapter denk ik de betere oplossing.

Nog maar een keer: een FD lens met een adapter op een EOS camera MET behoud van scherpstelling op oneindig is niet mogelijk zonder extra lens, dat realiseer je je niet kennelijk.
        Een andere mount monteren is de enige optie....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Nog maar een keer: een FD lens met een adapter op een EOS camera MET behoud van scherpstelling op oneindig is niet mogelijk zonder extra lens, dat realiseer je je niet kennelijk.
          Een andere mount monteren is de enige optie....
          Hoi Telekees en Rf

Zoals ik aan mijn eigen kommentaar had toegevoegd, heb ik de FD gedachten al achter me gelaten.

Inderdaad is het aanpassen van de mount zo goed als de enige oplossing hierbij.
          Dat is dan een heel gedoe wat op zich nog wel realiseerbaar is maar niet opweegt tegen de geïnvesteerde moeite en de aanwezige mogelijkheden het zelfde resultaat makkelijker te verkrijgen.

ik ben dan ook vanaf dat moment gewoon gaan zoeken naar andere 500 mm objectieven dan een FD objectief en heb me niet laten verleiden door de zeer billijke prijs ervan.

Ik ben overigens tot deze slotsom gekomen door de info van RF welke me duidelijk maakte dat de tussenlens in die adapter het grootste struikelblok ging vormen om het ombouw idee van Telekees te verwezenlijken.
          Deze lens moet precies goed zijn in kromming, en dat is iets wat ik niet kan / aan wil beginnen.

Ik laat jullie hier weten tot wat voor keuzen en oplossingen ik gekomen ben hierin.
          Want zo'n knoeperd moet wel heel solide zitten.
          Ik opteer dus voor een vast spiegel objectief van 500 mm of meer, vanwege het enorme verschil in lengte, gewicht en handelbaarheid.

Dan kan die mijn oude 400 vervangen waarin ik overigens corrosie van het interne aluminium materiaal heb geconstateerd. En dat betekent dus het einde voor dit objectief.
          Als aluminium eenmaal begint te corroderen dan blijft het doorgaan en geeft het elekctrostatisch geleidend poeder af.
          En dat wil ik dus niet in mijn nieuwe body hebben.

Jullie horen van me.

Groeten maar weer.
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

ik ben dan ook vanaf dat moment gewoon gaan zoeken naar andere 500 mm objectieven dan een FD objectief en heb me niet laten verleiden door de zeer billijke prijs ervan.
            Als ik goed begrijp dat je een 500mm FD aan een zeer schappelijke prijs kan kopen, dan is dat volgens mij de enige reden om WEL met een adapter te werken.

Zelfs een goedkope Chinese adapter + 500mm Canon geeft nog altijd een betere beeldkwaliteit dan een spiegeltele. Bovendien is voor het soort foto's dat je daar mee neemt alleen het midden belangrijk. Weinigen maken zich zorgen of de randjes wel scherp zijn dan.
            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Als ik goed begrijp dat je een 500mm FD aan een zeer schappelijke prijs kan kopen, dan is dat volgens mij de enige reden om WEL met een adapter te werken.

Zelfs een goedkope Chinese adapter + 500mm Canon geeft nog altijd een betere beeldkwaliteit dan een spiegeltele. Bovendien is voor het soort foto's dat je daar mee neemt alleen het midden belangrijk. Weinigen maken zich zorgen of de randjes wel scherp zijn dan.
              Dpaul
              Hoi Dpaul.

Verklaar je eens nader? het gaat hier over een 500 mm FD spiegelteleobjectief.
              Die Chinese adapter is slecht maar vanwege de lage prijs goed genoeg ??
              Denk je niet dat ik dan de kans loop om steeds tegen dat slechte aan te lopen ?
              En dat dit op den duur frustrerend gaat werken ?

Groeten maar weer
              Last edited by Irineas; 19 juli 2008, 13:07.

Comment

Verklaar je eens nader? het gaat hier over een 500 mm FD spiegelteleobjectief.
                Die Chinese adapter is slecht maar vanwege de lage prijs goed genoeg ??
                Hi,

Het was me niet duidelijk dat het om een FD spiegel ging.
                Voor de prijs van de adapter vind je op ebay een goed spiegelobjectief dat je rechtstreeks kan aansluiten.

Behalve een spiegel van meer dan 500mm. Dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Zoals de zogenaamde 1000mm Zeiss van de Oostduitse grenswachters. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat tel je daar gauw vele duizenden euros voor neer. En het ding weegt ook zwaar.

Dpaul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                  Hi,

Zoals de zogenaamde 1000mm Zeiss van de Oostduitse grenswachters. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat tel je daar gauw vele duizenden euros voor neer. En het ding weegt ook zwaar.

Dpaul.
                  Hoi DPaul

Mijn bedoeling is om deze spiegel te gebruiken vanuit natuuroberservatiepunten en bij Birdspotting.
                  Duidelijk is dat je 500 mm niet meer handmatig gaat gebruiken en dus met een statief gaat werken.
                  Hierdoor loop je zowiezo met kilo's te zeulen.
                  Vandaar dus ook de bedoeling om vanaf afstand foto's te schieten.
                  Het wordt helaas geen Zeis objectief, want daar heb ik gewoon het hobbybudget niet voor.
                  Ik probeer gewoon weer een ouder objectief geschikt te maken op mijn Eos (en mijn corroderende 400 te vervangen) en ben dus op zoek naar een goede spiegel 500 mm .

Wat ik me wel afvraag zijn de volgende punten;
                  Is de performance van een dergelijk objectief snel genoeg om op redelijke wijze bewegend wild en vliegende vogels mee fotograferen ?
                  Waar liggen de max en bodem sluitertijden bij normaal daglicht ?

Verder was mijn 400 zijn staaf van bijna 70 cm lang, en de spiegel 500 is een stuk korter, dus handelbaarder zou je zeggen.
                  Mijn 400 was op mijn Chinon in ieder geval bekend om zijn relatief trage sluitertijden bij open diafragma en het enorme licht verlies als ik er een 2X converter achter zette.
                  Dus ik ben benieuwd.

Ervaringen met 500 m spiegels (of hoger) hoor ik graag.

Ik heb zojuist een nieuwe 500 mm Spiegel gekocht via ebay.
                  Als ik alles op een rij zet dan ben ik hier het voordeligste mee uit geweest.
                  € 129,00 en redelijk in de verzendkosten (kan ik niet voor parkeren en rijden met de auto naar Heerlen Centrum)
                  http://stores.ebay.nl/MeinFotoShop kan ik andere geínteresseerden dus van harte aanbevelen.
                  Je krijgt een vervolgmenu waarin je alles , maar dan ook alles, aan aanpassingen en adapters kunt aanschaffen.
                  Dat scheelt weer in verzend kosten en dergelijke.
                  Prijzen zijn zeer redelijk en alles is nieuw.

Groeten maar weer
                  Last edited by Irineas; 20 juli 2008, 15:40. Reden: aanschaf 500 mm spiegel

Comment

Working...
                  X