Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 70-200 2.8L IS (verschil in versies & hoe testen bij tweedehands aankoop?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop 70-200 2.8L IS (verschil in versies & hoe testen bij tweedehands aankoop?)

Ik sta op het punt een 70-200 2.8 L IS lens te kopen. Tweedehands, de lens is van december 2006. Dus nog garantie tot einde dit jaar.

1) Bestaat er van deze lens eigenlijk 2 soort versies ? (op innet zien ze er vb wit uit terwijl ik ze in het echt eerder beige vind) zijn dit andere versies ?

2) op wat moet je letten bij aankoop tweedehands en hoe kan je ze aan een snelle test onderwerpen om eventuele defaukes op te merken ?

graag een antwoordje daar ik ze morgen ga ophalen

Thx
    Tom
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

Re: Aankoop 70-200 2.8L IS (verschil in versies & hoe testen bij tweedehands aankoop?

Ik ken er niet zoveel van, maar wat je moet doen is het diaffragma volledig dicht zetten (grootste diafragmagetal) en dan op de scherptediepteknop drukken. deze zit naast de lens. Het diafragma moet dichtvallen en het beeld in de zoeker moet donker worden. Zo weet je of het diafragma werkt, alé dit heb ik me laten wijsmaken.

Kan een persoon met kennis van zaken dit beamen? of ben ik mis...

Er zullen nog wel meer dingen zijn om te testen, en daar ben ik ook benieuwd naar.
    Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
    Mijn foto site

Comment

Re: Aankoop 70-200 2.8L IS (verschil in versies & hoe testen bij tweedehands aankoop?

visuele inspectie: krassen-buitenkant nou ja, maar op het glas kritischer gaan kijken. Ziet de lens er afgeragt uit

scherpstellen: stelt de lens goed en snel scherp-scherp niet beoordelen op het schermpje maar op een computerscherm op 100%

Werkt de IS: gaat het beeld stilstaan als je de ontspanknop 1/2 indrukt.

Ook even schudden

Waarom wordt de lens verkocht bij deze kan het geloof ik niet zijn verbetering, dus er moet een verhaal bij.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als een dergelijke lens verkocht wordt moet er een goede reden zijn, kan ook gewoon geldnood zijn natuurlijk, dit is een van de beste lenzen van Canon, dus zoals reeds aangehaald, om beter glas te kopen zal niet als reden aanvaard kunnen worden.

Vooral foto's maken met diafragma vol open en vol dicht, op verschillende brandpunt afstanden (70mm, 100mm, 135mm en 200mm) en dan op een laptop scherm bekijken, niet op display van je camera.

Als ze dan scherp is, en geen rammelend geluid maakt als je ermee schudt, dan lijkt ze in orde, daarna hangt het van de prijs af en van het gevoel dat je van de verkoper krijgt ... 'voelt' het niet goed, laat ze dan daar

Johan
        Disegno-S Photography
        Disegno-S
        Specialized in Automotive photography ...

Comment

Als ik zo vrij mag zijn, wat betaal je voor de lens?
          De 2e handsprijs in PERFECTE staat is tussen de 1200-1300.
          Een reden die ik kan bedenken om hem van de hand te doen is het gewicht, daarom heb ik persoonlijk ook de F4 versie.
          Let er op dat alles erbij zit, doos boekje lenscase gondel factuur.
          Is een tank van een lens, made to last!

Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

1400€ euro is wat ik bied. de vraagprijs lag iets hoger. persoonlijk heb ik ze nog niet gezien tssn 1200-1300 euro, en wie ze aan die prijs wegdoet. PM me onmiddelijk!
            ze gaat weg omdat die persoon ze slechts enkele malen heeft gebruikt en nu niet echt actief meer is wat fotos nemen betreft. "ze ligt daar maar"
            edit: op ebay via digigood voor 1150euro .. heb daar reeds een 580EX gekocht en alles was ok maar voor dat bedrag ben ik toch net voorzichtiger ...

edit : thx to janvangent die me helpen zoeken heeft, lens in goede staat gevonden voor 1250!
            Last edited by VsTrash; 18 mei 2008, 09:51.
            Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

Comment

kan je miss even vermelden waar je deze lens vindt tussen de 1200€-1300€
              want ik vind ze ook niet echt aan die prijs

mvg,
              Andy

Comment

Ik koop ze nieuw voor 1200 euro met filters!
                Canonian

Comment

Kan je ons ook misschien laten weten waar? (Link)
                  Thnx

Comment

Webwinkel Ur Galaxy (Hong Kong). (ebay)
                    Canonian

Comment

Working...
                    X