Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even een vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• even een vraagje

kan iemand iets over deze lens zeggen of het een goeie lens is
    Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM voor Canon
    of de canon 10 22

Re: even een vraagje

Al eens de zoekfunctie gebruikt op dit forum ?
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

Comment

Sigma 10-20 10mm 4.5
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik kon niet kiezen tussen meerdere objectieven die vanaf 10mm begonnen dus was mijn keuze vlug gemaakt de sigma 10-20. Geen moment spijt van. Maar nu zou ik misschien toch nog eens denken over de tokina 11-16 f2.8 Heb toch al mooie foto's gezien ermee.

Maar moest ik een canon hebben zou ik toch voor de canon 10-20 gaan. Kost niet zoveel als een groothoek van nikon
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

de sigma is goed

de canon is beter

veel beter

zoveel beter zelfs dat het prijsverschil meer dan gerechtvaardigd is
          5DmkIII en wat glas

Comment

vergelijkingsfoto's?

en in welk opzicht beter?
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Als je eens kijkt op de twee grote reviewsites voor objectieven (slrgear.com en photozone.de), zal je zien dat ze dezelfde waarnemingen doen. De ene keer is er een klein voordeel voor de Canon, de andere keer voor de Sigma. Uiteindelijk zijn de Sigma en Canon sterk aan elkaar gewaagd en blijft er nog het prijsverschil over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                vergelijkingsfoto's?

en in welk opzicht beter?
                heb ze beiden een tijdje in mijn bezit gehad en dit zijn mijn bevindingen; de canon is:

scherper, sneller, véél minder vertekening op 10mm. persoonlijk vind ik ook nog dat de canon 10-22 veel beter in de hand ligt en veel makkelijker te hanteren is (zoomen gaat veel vlotter)
                dan komt er nog eens bij dat je bij de sigma lens het risico loopt een heel slecht exemplaar in je handen te krijgen, terwijl ik van de canon lens nog nooit slechte exemplaren ben tegengekomen
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leeftelvis Bekijk bericht
                  kan iemand iets over deze lens zeggen of het een goeie lens is
                  Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM voor Canon
                  of de canon 10 22
                  De 23ste open je een topic over welke Groothoek nou goed is voor je 400D.
                  Hier had je makkelijk de Zoek-functie voor kunnen gebruiken.

En nu open je weer een topic over welke je nou moet nemen, de Canon of de Sigma variant.
                  Opnieuw iets dat je makkelijk kunt opzoeken, er zijn al talloze discussies over geweest hier.
                  Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                  Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                    De 23ste open je een topic over welke Groothoek nou goed is voor je 400D.
                    Hier had je makkelijk de Zoek-functie voor kunnen gebruiken.

En nu open je weer een topic over welke je nou moet nemen, de Canon of de Sigma variant.
                    Opnieuw iets dat je makkelijk kunt opzoeken, er zijn al talloze discussies over geweest hier.
                    Maakt dat iets uit ? Nu zijn er trouwens andere leden die hierop reageren.

Zelf zou ik voor de canon versie gaan. Is wel wat duurder, maar de kwaliteit mag er wezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      Maakt dat iets uit ? Nu zijn er trouwens andere leden die hierop reageren.

Zelf zou ik voor de canon versie gaan. Is wel wat duurder, maar de kwaliteit mag er wezen.
                      Die vervolgens precies dat zeggen wat al 1000x is gezegd?
                      Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                      Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                        Die vervolgens precies dat zeggen wat al 1000x is gezegd?
                        En hier waarschijnlijk niet verlegen om zijn. Weet je het is moeilijk om nog nieuwe onderwerpen aan te knopen op een forum dat al zo groot is.

Als je enkel moet zeveren over de nieuwste snufjes, dan ben je snel uitgepraat. Toch ?

Hier alvast een voorbeeld van de canon.

Comment

Working...
                        X