Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik kon niet kiezen tussen meerdere objectieven die vanaf 10mm begonnen dus was mijn keuze vlug gemaakt de sigma 10-20. Geen moment spijt van. Maar nu zou ik misschien toch nog eens denken over de tokina 11-16 f2.8 Heb toch al mooie foto's gezien ermee.
Maar moest ik een canon hebben zou ik toch voor de canon 10-20 gaan. Kost niet zoveel als een groothoek van nikon
nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500
Als je eens kijkt op de twee grote reviewsites voor objectieven (slrgear.com en photozone.de), zal je zien dat ze dezelfde waarnemingen doen. De ene keer is er een klein voordeel voor de Canon, de andere keer voor de Sigma. Uiteindelijk zijn de Sigma en Canon sterk aan elkaar gewaagd en blijft er nog het prijsverschil over
heb ze beiden een tijdje in mijn bezit gehad en dit zijn mijn bevindingen; de canon is:
scherper, sneller, véél minder vertekening op 10mm. persoonlijk vind ik ook nog dat de canon 10-22 veel beter in de hand ligt en veel makkelijker te hanteren is (zoomen gaat veel vlotter)
dan komt er nog eens bij dat je bij de sigma lens het risico loopt een heel slecht exemplaar in je handen te krijgen, terwijl ik van de canon lens nog nooit slechte exemplaren ben tegengekomen
kan iemand iets over deze lens zeggen of het een goeie lens is
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM voor Canon
of de canon 10 22
De 23ste open je een topic over welke Groothoek nou goed is voor je 400D.
Hier had je makkelijk de Zoek-functie voor kunnen gebruiken.
En nu open je weer een topic over welke je nou moet nemen, de Canon of de Sigma variant.
Opnieuw iets dat je makkelijk kunt opzoeken, er zijn al talloze discussies over geweest hier.
Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
Visit my Flickr
De 23ste open je een topic over welke Groothoek nou goed is voor je 400D.
Hier had je makkelijk de Zoek-functie voor kunnen gebruiken.
En nu open je weer een topic over welke je nou moet nemen, de Canon of de Sigma variant.
Opnieuw iets dat je makkelijk kunt opzoeken, er zijn al talloze discussies over geweest hier.
Maakt dat iets uit ? Nu zijn er trouwens andere leden die hierop reageren.
Zelf zou ik voor de canon versie gaan. Is wel wat duurder, maar de kwaliteit mag er wezen.
Comment