Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen 2 lenzen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze tussen 2 lenzen.

Ben op zoek naar een all-round lensje om mee te nemen op vakantie.

ben aan't twijfelen tussen de nikkor 18-200 en de 16-85
    18-200 is zeer praktisch, maar twijfel met de 16-85 omdat ik ook een 70-300 liggen heb.

Welke zou volgens jullie de beste keuze zijn, of denken jullie aan nog een andere lens ?

Is om mee te nemen naar oostenrijk en vooral om landschappen te trekken, en uiteraard wat snapshots

Re: Keuze tussen 2 lenzen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dizko Bekijk bericht
    Ben op zoek naar een all-round lensje om mee te nemen op vakantie.

ben aan't twijfelen tussen de nikkor 18-200 en de 16-85
    18-200 is zeer praktisch, maar twijfel met de 16-85 omdat ik ook een 70-300 liggen heb.

Welke zou volgens jullie de beste keuze zijn, of denken jullie aan nog een andere lens ?

Is om mee te nemen naar oostenrijk en vooral om landschappen te trekken, en uiteraard wat snapshots
    Die 18 - 200 is nogal extreem zoom, komt niet zo goed uit de testen en je hebt toch al een 70 - 300. Die 18 - 200 overlapt bovendien teveel uw 70 - 300.
    Ik zou de 16 - 85 nemen is zowat een allround best geschikt voor landschap tot portret en is redelijk lichtsterk.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Qwa kwaliteit is de 16-85 niet minder dan de 18-200 dan ?
      Dan zou ik inderdaad voor de 16-85 gaan.

Comment

de kwaliteit van de 18-200 is +- gelijk aan die van de 16-85
        enkel heeft de 18-200 meer vertekeningen.

ik vind het een super lens voor op vakantie. als je eens al je zwaar gerief wil thuis laten.
        of wanneer je niet altijd kan wisselen van lens.

de testen die ik gelezen heb is dat ze er wel redelijk uitkomt.

maar je mag eigenlijk niet de 16-85 met de 18-200 vergelijken
        en dat is iets wat ze hier op bd al te vaak doen.
        de nikon 18-200 moet je vergelijken met de sigma 18-200 niet met een lens die maar de helft van het zoombereik heeft zoals de 16-85. het is logisch dat de 16-85 beter presteerd dan de 18-200 ze is ook 115 mm korter.

ik heb de 18-200 en ik ben tevreden. bij mij blijft deze lens omdat je soms eens wil gaan wandelen en bij gelegenheid een foto wil maken. dat is de functie van deze lens.

Comment

Ik heb beide lenzen, zitten als all-round default op m'n twee bodies.
          Ikzelf vind de 16-85 zowat de beste Nikoor DX lens die ze momenteel in hun gamma hebben en in vergelijking met de concurrentie is die kwalitatief zeer goed. Daar die nogal nieuwe is, is de prijs wel in verhouding nog hoog.
          De 18-200 heeft dan in vergelijking met de concurrenten wel heel veel last van vervormingen maar indien je de lens wat leert kennen kun je er best mee leven. Software helpt ook bij de eindafwerking.
          In jouw geval zou ik voor de 16-85 gaan omdat die meer complementair is met de 70-300 die je al hebt.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
          X