Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tele-macro-nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tele-macro-nikon

Beste BD'ers,

Ik heb een D70s met de bijgeleverde 18-70 lens.
    Ik zou af en toe ook wat macro opnamen moeten kunnen maken en ik wil ook graag een nieuwe tele. Wat raden jullie aan ?
    Ik zag reeds lenzen van onder de 200 €, voldoen die ? Ik begrijp wel dat de duurdere lenzen lichtsterker zijn maar je kan op statief natuurlijk net iets langer belichten of zie ik dat verkeerd ?
    Kunnen jullie me ook voorbeelden van opnamen laten zien van verschillende opnamen op BD.

Hopelijk ben ik duidelijk en kan iemand me wat wegwijs maken.

Re: tele-macro-nikon

Behalve een privébericht, snif.
    Is de vraag onduidelijk ofzo ?

Comment

Als je een echte macrolens wilt kan ik je zeker de tokina 100mm f2.8 aanraden. Die is er al voor 200 euro 2dehands. De tamron 90mm f2.8 en sigma 105mm f2.8 zijn iets duurder 225 a 250 euro.

Wil je een zoom met een macrostand (1:2 ipv 1:1 bij echte macro) dan kan ik u de sigma 70-300 apo dg aanraden. Kost iets meer dan 200 euro nieuw en is zeer goed voor zijn prijs.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

als je macro wil fotograferen + je wil meer tele dan kan je 2 dingen doen.

1. je koopt een macrolens + een telelens
        bvb: (sigma 105, tamron 90) + nikkor 70-300
        => probleem: dit kost meer dan 200 euro

2. je koopt een macrolens die wat mm heeft.
        bvb (sigma 150 of sigma 180)
        => probleem: die kost ook meer dan 200 euro

dure lenzen zijn meestal lichtsterker maar dat is maar een fragmentje van het geheel. ze zijn ook scherper en hebben minder of geen vertekeningen.

ik vrees dat je er met 200 euro niet gaat komen, toch niet als je nog een beetje kwaliteit wil hebben.

Comment

Working...
        X