Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron 17-50 f2.8 schijnt te overbelichten bij flitsen
Tamron 17-50 f2.8 schijnt te overbelichten bij flitsen
Is dit werkelijk zo, wie heeft er ervaring mee, of dit probleem al tegengekomen.
Heb een D80, ensta op punt deze lens te gaan halen.
Graag jullie reacties (dringend)
Re: Tamron 17-50 f2.8 schijnt te overbelichten bij flitsen
Lens verantwoordelijk voor overbelichting ? huh ?
Heb deze lens, die ik regelmatig gebruik met flits (invulflits... probeersel)
Lens is echt goed, komt zelden nog van de body.
Heb idd soms overbelichte foto's, maar dat ligt dan puur aan mij hoor.
Een voorbeeld : je neemt buiten foto's op een avond met flits, op M-stand om toch maar wat sfeer te krijgen en op 1/60 te sluiten of zo, iso 800. Kindjes gaan slapen, volgende dag doen ze weer iets grappigs, beetje bewolkt, toestel pakken, aanzetten (stond in stand-by...) en schieten maar... overbelicht natuurlijk, maar niet door de flits !
Why am I telling this ?
wel oppassen met zonnekap als je flits gebruikt...
Als je overbelicht wanneer je flitst, ligt het puur aan de fotograaf. Het is wel de bedoeling dat je weet wat je met je spul doet hé. Vanzelf zal 't nooit gaan.
Ik zit vol spanning te wachten tot een of andere slimmerik (wie o wie zou dat kunnen zijn ) komt beweren dat het is omdat de Tamron de afstands informatie niet doorgeeft aan de body...
Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db And why do we fall, Bruce?
Nog nooit gehoord of gemerkt. Rare verdachtmaking? Er is geen bronvermeldig van dit vermeende euvel en intussen staat er voor de koppensnellers onder ons weer een issue op het netvlies.
Ik zit vol spanning te wachten tot een of andere slimmerik (wie o wie zou dat kunnen zijn ) komt beweren dat het is omdat de Tamron de afstands informatie niet doorgeeft aan de body...
Idd,
Hier iemand die er ervaring mee heeft. Ik heb zelf de Tamron 17-50, 28-75, Sigma 17-70 gehad en daar had ik vaak problemen mee bij het flitsen. Voornamelijk onderbelichting.
Met de 17-40 en 24-105L/24-70L heb ik daar nooit last van. Het maakt bijna niet uit hoe ik flits, de foto's zijn altijd perfect belicht.
EDIT: Inmiddels heb ik ook een 17-55 IS en ook daar heb ik geen probleem mee icm met mijn 580/430ex
Hier iemand die er ervaring mee heeft. Ik heb zelf de Tamron 17-50, 28-75, Sigma 17-70 gehad en daar had ik vaak problemen mee bij het flitsen. Voornamelijk onderbelichting.
Met de 17-40 en 24-105L/24-70L heb ik daar nooit last van. Het maakt bijna niet uit hoe ik flits, de foto's zijn altijd perfect belicht.
EDIT: Inmiddels heb ik ook een 17-55 IS en ook daar heb ik geen probleem mee icm met mijn 580/430ex
Ik heb met de combinatie KM 7D en minolta flitser en de tamron 17-50 geen problemen. De hoeveelheid licht die de flitser af moet geven is afhankelijk van de afstand en het diafragma. Hoe deze informatie bij mij verwerkt wordt zou ik niet weten, maar t gaat in verreweg de meeste gevallen goed.
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
Comment