Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 28-75 vs sigma 50-150 hsm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamron 28-75 vs sigma 50-150 hsm

Hallo

Ik ben reeds in bezit van de Tamron, en overweeg de Sigma aan te schaffen.

Aangezien ik de D200 gebruik, vroeg ik mij af of er iemand deze twee lenzen kon vergelijken, op gebied van af-snelheid en precisie, en scherpte.

Omdat de Tamron met cropfactor in wezen een 45-120mm wordt (ja toch?), ben ik aan twijfelen om deze te vervangen door de Sigma 50-150 hsm.

Nu ben ik zéér tevreden met de Tamron, maar ik gebruik bijna 90% continuous focus, en in donkere omstandigheden laat hij mij wel eens in de steek, en ik vroeg mij af of de Sigma hsm een waardige vervanger is.

(andere opties zijn momenteel te duur, te groot en te zwaar voor mij )

dankuwel!

grts

Re: tamron 28-75 vs sigma 50-150 hsm

Met de sigma ga je op een omgerekende brandpuntafstand 75-225 zitten, ze zitten dus niet echt in de zelfde zone.
    Door de HSM zal iet wel wat sneller focussen, maar ik denk dat je in donkere omstandigheden ongeveer even veel missers zal hebben
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
      met cropfactor in wezen een 45-120mm
      ik zou mijn zakjapanner eens laten calibreren, want ik kom uit op: 42-112,5 en de cropfactor geldt dus ook voor de Sigma, al iss het een DC lens 'alleen voor digitaal'.

Scherpstellen in het donker zal volgens mij met HSM niet beter gaan, misschien gaat het hunten dan sneller, maar het denkwerk gebeurd in de camera en bij weinig licht of contrast gaat dat niet. Of het commando meer of minder nu aan de schroevendraaier of aan kontaktjes gegeven wordt, de lens gaat draaien, maar als geen scherp beeld wordt gevonden, zal het resultaat het zelfde blijven.
      Last edited by hjanssen; 9 mei 2008, 12:45.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Met de sigma ga je op een omgerekende brandpuntafstand 75-225 zitten
        oei, ik dacht dat de sigma gemaakt was voor APS-C sensoren, en maakte de conclusie dat het hetzelfde zou zijn met een nikon dx lens... zat dat dan niet zo in elkaar? heb precies iets gemist ergens... denk dat ik wat extra moet bijlezen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          ik zou mijn zakjapanner eens laten calibreren, want ik kom uit op: 42-112,5 en de cropfactor geldt dus ook voor de Sigma, al iss het een DC lens 'alleen voor digitaal'.
          yep, sorry had x1.6 genomen

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Scherpstellen in het donker zal volgens mij met HSM niet beter gaan, misschien gaat het hunten dan sneller, maar het denkwerk gebeurd in de camera en bij weinig licht of contrast gaat dat niet. Of het commando meer of minder nu aan de schroevendraaier of aan kontaktjes gegeven wordt, de lens gaat draaien, maar als geen scherp beeld wordt gevonden, zal het resultaat het zelfde blijven.
          ok, danku voor de verklaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
            oei, ik dacht dat de sigma gemaakt was voor APS-C sensoren, en maakte de conclusie dat het hetzelfde zou zijn met een nikon dx lens... zat dat dan niet zo in elkaar? heb precies iets gemist ergens... denk dat ik wat extra moet bijlezen dan.
            Bij alle SLR lenzen staan die getallen voor de brandpunt afstanden. (Trouwens ook bij bridges of compatjes weliswaar niet op in de specs maar op de lens zelf)
            Je moet ze altijd met de crop factor van de camera vermenigvuldigen. Een DX lens van 18-200 geeft dan ook een beeldhoek vergelijkbaar met 27-300 niet tegenstaande er DX op staat. Door het feit dat dat soort lens enkel voor een kleinere sensor is ontworpen, moet ze niet zo groot en zwaar zijn. Je kan ze echter wel op FF gebruiken maar dan zal je sterke vigneting krijgen.(Alsof je door een WC-rolletje kijkt). Dit kan je dan oplossen door die vignetting weg te croppen en dat is dan ook wat de D3 intern doet, ten koste van de resolutie(MP's)

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
            X