Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe sigma 10-20 testen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe sigma 10-20 testen?

hey ik had me een sigma 10-20 besteld en gevraagd of ze er verschillende konden indoen om ze zo dan eens te testen.

maar wat zijn nu goede testmetodes?

ik denk aan :

focus shart

maar hoe kan je nog nagaan of jou exemplaar wel een goeie is?

ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Re: hoe sigma 10-20 testen?

Net als iedere lens: vol open even testen op (front- of back-)focus door schuin een tijdschriftenpagina te schieten met alleen middelste AF punt aan; daarnaast een foto op f4 en op f8 nemen (op verschillende brandpuntsafstanden, hier dus op 10 en op 20mm) van een huizenrijtje en kijken of alles scherp blijft naar de hoeken (en beide hoeken gelijk i.v.m. centreren).

Daarnaast natuurlijk letten op correct functioneren van diafragma en AF + MF.
    Last edited by Spanjaart; 7 mei 2008, 19:56.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

De eerste die ik teste had je dat allemaal niet nodig, daar zag je door de zoeker dat het niks was, meer CA als beeld, scheve scherpte. De tweede was en is perfect.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De eerste was deze misschien http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=210728
        Nu vraag ik me af of de volgende die ook egpresenteerd zal krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          De eerste was deze misschien http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=210728
          Nu vraag ik me af of de volgende die ook egpresenteerd zal krijgen.
          nee dat was al 2 jaar geleden.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X