Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel all-round lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel all-round lens

Hoi,

Ik ga deze zomer op reis naar de Amerikaanse westkust en om de Grand Canyon, de woestijnen, Las Vegas, de Rocky mountains e.d. mooi vast te leggen ben ik op zoek naar een deftige, maar niet al te prijzige all-round lens voor mijn Nikon D50. Ik ben er namelijk niet zo happig op om in de stoffige woestijn vaak van lens te moeten wisselen.
    Na veel reviews te hebben gelezen, zie ik echter een beetje de bomen door het bos niet meer... misschien kunnen jullie je mening even geven. Welke van onderstaande lenzen kan mij de beste kwaliteit bieden?

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS
    Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro
    Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di-II

Alvast bedankt voor de hulp!
    Last edited by Glycerine; 3 mei 2008, 11:34.

Re: Twijfel all-round lens

de sigma 18-200 os is een goede all round in deze megazoom klasse. En heeft terug OS de tamron 18-250 schijnt dan ook terug goed te zijn en heeft 50mm meer maar heeft dan geen OS.

Ik zou persoonlijk voor de sigma 18-200 OS gaan. Desnoods kan je nog altijd een crop maken om gelijk beeld te krijgen dan een 250 of 300mm.

De 28-300 zou ik dan terug niet nemen omdat het verschil van 18 naar 28 véél groter is dan het verschil van 200 naar 250 of 300. En croppen kan je altijd, maar plakken niet
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Heb de indruk dat je kosten wil besparen of zo weinig mogelijk objectieven hebben, klopt dit ?
      Heb vorig jaar bij m'n eerste DSLR precies uw probleem uitgezocht op BD via forumdiscussies.

Kom uit als allround op de Tamron 17-50 f2.8 (zeer scherp & lichtsterk).
      Er bestaat gewoon geen perfecte allroundlens met zowel groothoek als tele zonder enig probleem. Meestal zijn zulke lenzen niet lichtsterk of minder scherp.

Ik heb de 17-50 gecombineerd met een Sigma 50-500 (werkpaard van een lens met megabereik) en zal er nog de lichtere Canon 55-250 bijkopen (goedkope lens met IS)

Er gaan er misschien zeggen de Canon 17-85 IS ofzo, maar veel te duur in vergelijking met de 17-50 en niet zo lichtsterk + OS mis ik niet.

Greetz,
      Innovator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glycerine Bekijk bericht
        Ik ben er namelijk niet zo happig op om in de stoffige woestijn vaak van lens te moeten wisselen.
        Ik heb daar nog nooit enig stof gezien, behalve het door jezelf opgeworpen(auto enz), dus je kunt daar gewoon lenzen wisselen. Als het daar stoffig was, hoe kun je dan van die prachtige vergezichten kerijgen?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou inderdaad graag het aantal objectieven beperken tijdens de reis. Misschien vergis ik me inderdaad en zijn woestijnen nog niet half zo stoffig als ik wel denk, hjanssen maakt daar wel een goed punt over de vergezichten. In ieder geval zit ik nu met 3 objectieven die ik hier afwisselend gebruik en ik zie er nogal tegenop om die allemaal mee rond te sleuren op reis. Niet in eerste plaats omwille van het gewicht, maar vooral ook omdat ik nogal (over?)beschermend ben tegenover mijn materiaal en niet graag zou zien dat er iets beschadigd raakt.

Ik zoek dus naar een all-round lens die handig en geschikt is om op vakantie gemakkelijk mee te werken, zonder gesleur en zonder gigantische draagtas om een body, 3 objectieven en allerlei accessoires met me mee te sleuren tijdens wandeltochten in de bergen, b.v.
          De prijs zou ik dan weer liever aan de lage kant houden, zodat ik een lens heb die dienst kan doen voor kiekjes (lees: kiekjes, geen topfoto's die op een megaposter hoeven te komen) tijdens de uitstappen die we gaan maken, zonder dat ik me zorgen hoef te maken over een eventuele lens van 1000€ die ik met me mee draag.

Dus, alvast bedankt voor de suggesties die werden gemaakt! Ik ga de tips zeker in het achterhoofd houden en sowieso de Sigma 18-200 en de Tamron 18-250 eens in real life proberen te testen om te zien welke de mooiste resultaten geeft. Ik ben vooral eens benieuwd naar de toegevoegde waarde van de OS van de Sigma!

Comment

Tamron 28-300 VC ?

Zelf heb ik na veel wikken en wegen voor de Sigma 18-200 OS gekozen .. wegens die 18mm

Comment

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken de Sigma 18-200 en ben er uitermate tevreden over. Vandaag nog in Lyon op stap geweest en toch merkwaardig welke scherpe foto's deze levert.

Groeten,
              Johan
              D300 - Sigma 18-200 DC OS HSM

Comment

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier een 100% crop, zo uit m'n apparaat, 350D, is dit scherp, mij persoonlijk lijkt het ok. Lens 18-200 Sigma (non os)

Mvg
                Luc
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Working...
                X