Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezocht: nieuwe lens

Hoi,

Daar ik binnen 3 maand op reis vertrek naar Bretagne zou ik me toch wel een betere lens willen aanschaffen dan mijn Kitlens 18-55. Landschappen en gebouwen uit die streek zou ik het meest fotograferen. Dus nu is mijn vraag, welke lens zou ik hier het beste voor gebruiken? Ik fotografeer met een Canon 400d en mijn budget ligt rond de 500€.

Alvast bedankt

Re: Gezocht: nieuwe lens

De nieuwe kitlens met beeldstabilisatie kost zo'n 150 euro, en die is optisch veel beter dan de niet-gestabiliseerde versie.

De EF-S 17-85 IS heeft een groter zoombereik, en ook beeldstabilisatie. Een nadeel is de vrij grote vervorming in breedhoek, maar dat zal je niet op alle foto's direkt opmerken (maar bijna elke breedhoekzoom heeft daar last van).
    Die kost zo'n 450 euro.

Voor 400 euro heb je de keuze tussen een Sigma 18-50 f2,8 EX DC of de Tamron 17-50 f2,8 XR DI. Die lenzen zijn lichtsterker, maar ze hebben dan weer geen beeldstabilisatie. Maar voor landschappen heb je geen lichtsterke lens nodig, als er niet voldoende licht is, dan gebruik je een statief (een gebouw of een landschap loopt niet weg terwijl je er een foto van maakt).

De allerbeste, maar ook de duurste EF-S lens is de 17-55 f2,8 IS (850 euro).
    Dat is de scherpste, de lichtsterkste, de AF is het snelst, en er zit beeldstabilisatie op.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wow, das rap! Dank alvast voor de informatie, hier ben ik al een grote stap verder. Ik zal eens kijken wat mijn portefuille toelaat.

Comment

hey,

misschien interessant voor u, ik doe mijn EF-S 17-55 f2,8 IS USM van de hand (een sublieme lens, moet helaas weg voor overstap naar fullframe)

Fuji XPRO1

Comment

Hoi,

Ik ben geintresseerd, ik moet enkel nog controleren of ik hier financieel klaar voor ben (ben maar een simpele student). Wat zijn je ervaringen met de lens? En zit er een zonnekap bij of niet?.

Comment

Working...
          X