Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 2.8 reviewed by Photozone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tokina 11-16 2.8 reviewed by Photozone

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
    Geen idee of het onzin is, maar ik vind de 14-24 2.8 al behoorlijk prijzig, dus als ze ineens een 10-24 gaan maken wil ik voorlopid niet eens weten wat dát dan wel niet moet gaan kosten
    (gechecked: het is flauwekul)

Tokina 11-16 2.8 bij Topfoto DE kost 499€

Comment

Ha! Deze vond ik toch wel hilarisch. Ik heb een mail gestuurd naar een foto winkel, en kreeg dit als antwoord...

Goedemiddag Kris,

Deze lens is momenteel nog niet beschikbaar in Europa en de kans bestaat zelf
      dat die in Europa niet op de markt zal komen. We hebben hier dus ook nog geen
      prijs voor.

Mvg
      Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
      http://digital.raptor-tec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
        Ha! Deze vond ik toch wel hilarisch. Ik heb een mail gestuurd naar een foto winkel, en kreeg dit als antwoord...

Weet je wel zeker dat het een fotowinkel was?

Comment

Yupz, heb r expres de naam niet bij gezet, wil de mensen ni in verlegenheid brengen

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Weet je wel zeker dat het een fotowinkel was?
          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8

Comment

Een zeer goede aanwinst bij de UWA lenzen, zeer scherp en lichtsterk, enkel een kleine frons over de CA
            Gelukkig heb ik al een EF-S 10-22

Comment

Heb hier net de objectievenspecial doorgenomen in nr 1 van Digifoto pro magazine.
              De Tokina 11-16 2.8 komt er heel goed uit. Score 9/10 (ter vergelijking de Canon 10-22 moet het stellen met 8,6/10)
              Ze zijn onder de indruk : het ietwat korte bereik laat zich vertalen naar zeer goede beeldkwaliteit. Volgens hen is de CR goed onder controle en nauwelijks merkbaar.
              + punten : lichtsterk, scherpte, bouwkwaliteit en weinig CR.
              - punt : kort bereik
              Volgens hen is Tamron bezig met de ontwikkeling van een 10-24 mm f3.5-4.5. Alleen is nog niet bekend wanneer die op de markt komt.

Heeft er ondertussen al iemand voorbeelden van de Tokina 11-16 ?
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Testfotootje op 11 mm, 2.8

Comment

Bedankt voor de testfoto
                  En ? Je hebt ze nu een kleine 2 weken. Heb je ze al voldoende kunnen testen om een oordeel te kunnen vellen. Hoe zit dat met die CR ? De meningen verschillen blijkbaar.

Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de Sigma 10-22 of de Tokina 11-16. Kies ik voor meer lichtsterkte en meer scherpte of kies ik voor meer bereik....ben er verdorie nog altijd niet uit
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                    Bedankt voor de testfoto
                    En ? Je hebt ze nu een kleine 2 weken. Heb je ze al voldoende kunnen testen om een oordeel te kunnen vellen. Hoe zit dat met die CR ? De meningen verschillen blijkbaar.

Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de Sigma 10-22 of de Tokina 11-16. Kies ik voor meer lichtsterkte en meer scherpte of kies ik voor meer bereik....ben er verdorie nog altijd niet uit
                    een ultra wide angle lens koop je toch voor de ultra wide angle... voor de tokina gaan dus, want buiten het bereik is die op nagenoeg alle vlakken beter dan de sigma (behalve snelheid van scherpstellen misschien dankzij de sigma HSM motor)

99.5% van de foto's die ik vroeger nam met mijn sigma 10-20 en mijn canon 10-22 zaten tussen het bereik van 10-16mm, logisch ook, want anders is het nogal zinloos om zulke lens te kopen, kan je beter een gewone breedhoek ŕ la 17-40 ofzo kopen
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik twijfelde tussen precies dezelfde lenzen Ik heb geen spijt dat ik uiteindelijk voor de tokina ben gegaan (al is die sigma ook prima). Ik heb tot nu toe geen last van CA gehad. De flares zijn wel vreemd ( al heb ik er niet zo snel last van als ik gedacht had): dat is meer een circelvormige rand die dan regenboogkleuren heeft Ik had van te voren ook gedacht dat 2.8 niet zo heel erg bruikbaar zou zijn maar dat is absoluut niet het geval. Ik ben al met al blij met m'n nieuwe speeltje dus

Comment

... die van mij is besteld trouwens Dank u antoinette!

Comment

Working...
                        X