Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Insectenfotografie: welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Insectenfotografie: welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    De Sigma 105 schuift vrij ver uit bij de kortste afstand: De lens wordt dus merkelijk langer.

    Zie ik het nu goed dat de focus op 1:1 voor AF en MF anders ligt?
    Dit maak ik op aan de 2 verschillende schalen op de binnen pijp met [AF] en [M] erbij.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #17
      Re: Insectenfotografie: welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Zie ik het nu goed dat de focus op 1:1 voor AF en MF anders ligt?
      Dit maak ik op aan de 2 verschillende schalen op de binnen pijp met [AF] en [M] erbij.

      Greetz rich
      Ja, vreemd he, maar 't is zo.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Insectenfotografie: welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Zie ik het nu goed dat de focus op 1:1 voor AF en MF anders ligt?
        Dit maak ik op aan de 2 verschillende schalen op de binnen pijp met [AF] en [M] erbij.

        Greetz rich
        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Ja, vreemd he, maar 't is zo.
        Dit is niet zo, maar lijkt misschien zo . De focus zelf ligt niet anders voor AF of MF.
        Bij dit Sigma objectief gebeurt het omschakelen tussen AF en MF niet door een "hendeltje" of "schuifknop", maar door de "scherpstelring" naar voor (= AF) of naar achter (= MF) te drukken.
        De voorkant van deze ring geeft op de schaal de vergrotingsfactor aan. Daarom staan er twee schalen afgedrukt, nl. een witte voor de AF stand en een "gouden" voor de MF stand, die dan ook iets meer naar achter ligt t.o.v van de witte.
        __________________
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #19
          Re: Insectenfotografie: welke lens?

          Ik heb zelf sinds enige tijd die Tamron 90mm (maar dan voor Nikon), ben er nog steeds erg blij mee.
          De minimale werkafstand is inderdaad wat klein. Vooral als je ook nog de zonnekap gebruikt bestaat de kans dat je onderwerp zich geintimideerd voelt.
          Een voorbeeldfoto op minimale werkafstand heb ik hier geplaatst:

          Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
          Johan

          D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

          Comment


          • #20
            Re: Insectenfotografie: welke lens?

            Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt de Sigma 105mm.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment

            Working...
            X